Thermisch probleem ender 5 pro Onderwerp is opgelost
Thermisch probleem ender 5 pro
Hallo Mijn naam is HTB
Ik heb de volgende vraag, krijg vaak de storing E31 thermische storing
Als ik dan na de nozzle kijk dan lijkt het dat de afstand bed - nozzle te klein is, dan stel ik het bed iets ruimer af (papier bijna vrij laten bewegen) en dan gaat het weer een paar keer goed en ineens weer hetzelfde probleem, ook kan ik de temperatuur niet regelen via octo print ,dat doe ik handmatig op de printer zelf, de printer is 8 maanden oud en doet dit sinds een maand,
heeft iemand tips.
de storing gebeurt zowel bij Petg als Pla ik werk met octo print omdat het kaartlezertje niet werkt, de printer komt bij 123 print vandaan en ik heb al een nieuw moederbord gehad maar daar werkt de kaartlezer ook niet van dus ik vraag me af waar dat aan ligt zou het ook de firmware kunnen zijn.
Al met al een hoop vragen waar ik het antwoord niet op weet ,een duidelijke nederlands talige handleiding heb ik ook nooit gehad dus ik moet alles opzoeken, hopelijk leer ik hier meer, alvast bedankt.
gr HTB
Ik heb de volgende vraag, krijg vaak de storing E31 thermische storing
Als ik dan na de nozzle kijk dan lijkt het dat de afstand bed - nozzle te klein is, dan stel ik het bed iets ruimer af (papier bijna vrij laten bewegen) en dan gaat het weer een paar keer goed en ineens weer hetzelfde probleem, ook kan ik de temperatuur niet regelen via octo print ,dat doe ik handmatig op de printer zelf, de printer is 8 maanden oud en doet dit sinds een maand,
heeft iemand tips.
de storing gebeurt zowel bij Petg als Pla ik werk met octo print omdat het kaartlezertje niet werkt, de printer komt bij 123 print vandaan en ik heb al een nieuw moederbord gehad maar daar werkt de kaartlezer ook niet van dus ik vraag me af waar dat aan ligt zou het ook de firmware kunnen zijn.
Al met al een hoop vragen waar ik het antwoord niet op weet ,een duidelijke nederlands talige handleiding heb ik ook nooit gehad dus ik moet alles opzoeken, hopelijk leer ik hier meer, alvast bedankt.
gr HTB
-
PrintEngineer
Thermische problemen zijn in veel gevallen hardware gerelateerd. Op het hotend is ook een zogeheten thermistor aangebracht die de temperatuur registreerd. Die kan soms los zitten waardoor het contact met het heat block niet goed is. Maar dan heb je meestal ook last van een schommelende temperatuur
Een ander bekend probleem is slechte stekker verbindingen. Die kan je eenvoudig nalopen en de storing verhelpen
Ook komt het regelmatig voor dat er ergens een kabelbreukje in de thermistor kabel zit. Die zijn lastiger op te sporen, maar met een multimeter kom je een heel eind
En als de card reader niet werkt is het niet altijd de kaartlezer zelf. Er zijn ook vaak problemen met de kwaliteit van SD kaartjes
Dus nu heb je alvast een paar aanwijzingen waar je de zoektocht mee kunt beginnen
Een ander bekend probleem is slechte stekker verbindingen. Die kan je eenvoudig nalopen en de storing verhelpen
Ook komt het regelmatig voor dat er ergens een kabelbreukje in de thermistor kabel zit. Die zijn lastiger op te sporen, maar met een multimeter kom je een heel eind
En als de card reader niet werkt is het niet altijd de kaartlezer zelf. Er zijn ook vaak problemen met de kwaliteit van SD kaartjes
Dus nu heb je alvast een paar aanwijzingen waar je de zoektocht mee kunt beginnen
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Hallo allemaal
Mijn probleem met de kaartlezer is opgelost hij doet het weer, heb ergens gelezen dat het ook het sd kaartje kon zijn, nou dat is het dus bij mij, alleen niet de kwaliteit maar het aantal GB dat hij aan kan, het kaartje van 32GB werkte niet die van 8GB werkt goed.
Misschien dat het wel bekend is ik wist het niet in ieder geval.
Gr HTB
Mijn probleem met de kaartlezer is opgelost hij doet het weer, heb ergens gelezen dat het ook het sd kaartje kon zijn, nou dat is het dus bij mij, alleen niet de kwaliteit maar het aantal GB dat hij aan kan, het kaartje van 32GB werkte niet die van 8GB werkt goed.
Misschien dat het wel bekend is ik wist het niet in ieder geval.
Gr HTB
Is hiermee ook het temperatuutprobleem opgelost?
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
-
PrintEngineer
Het lijkt mij dat het temperatuurprobleem los staat van het SD kaartje. Een te groot formaat kaart die het mainboard niet kan lezen betekend dat er niets gebeurd. En omdat het met een 8 Gb kaart wel werkt is het niet heel waarschijnlijk dat er een verband is tussen beide problemen. Maar als het nu weer werkt hoeft niet altijd duidelijk te zijn waar het aan heeft gelegen. Belangrijkste is dat het weer werkt
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in