losmaken printjes
losmaken printjes
Hallo,
Als ik een 3D print maak met mijn Elegoo Mars printer kost het heel veel moeite om de printjes los te krijgen. Het zijn meestal kleine onderwerpen ( ongeveer 10-15 mm basis, hol en 15mm hoog). Hoe kan ik dit oplossen??
Groeten, Peter
Als ik een 3D print maak met mijn Elegoo Mars printer kost het heel veel moeite om de printjes los te krijgen. Het zijn meestal kleine onderwerpen ( ongeveer 10-15 mm basis, hol en 15mm hoog). Hoe kan ik dit oplossen??
Groeten, Peter
Gebruik een flexibele magnetische printplaat, die buig je om de print eraf te halen. Nooit problemen mee gehad.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Het betreft hier toch een resin printer volgens mij, daar kan volgens mij geen flexibele magnetische plaat aan toch?
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
-
PrintEngineer
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Zelf heb ik geen resin printer, maar heb vaker gelezen dat het verlagen van de ' base exposure time ' zou kunnen helpen
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
- Locatie: Op m'n achterwerk
- Contacteer:
Jawel hoor. Zelfde principe. Sticker magneet, buildplate erop (uiteraard z0 opnieuw instellen) en klaar. Wham Bam Systems heeft er bijvoorbeeld voor resin printers
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Ok, wist ik niet,, weer wat geleerd

Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Klopt, op mijn resins zit ook een flex plate. 3DJake heeft er ook goede van hun eigen merk.
Ultimaker 3 Extended / Ultimaker 2+
Anycubic Photon Mono X 6K / Creality Halot Lite / Creality Halot One
Creality Wash&Cure (2X)
Revopoint Range + XYZPrinting 3D Hand Scanner 2.0
Software : varia 3D CAD/CAM / Cura 5.x / Chitubox / Meshmixer / Fusion360 / LaserGRBL / ...
Anycubic Photon Mono X 6K / Creality Halot Lite / Creality Halot One
Creality Wash&Cure (2X)
Revopoint Range + XYZPrinting 3D Hand Scanner 2.0
Software : varia 3D CAD/CAM / Cura 5.x / Chitubox / Meshmixer / Fusion360 / LaserGRBL / ...
Bedankt voor de feedback, hoe zijn jullie ervaringen met zo'n flex plate?
Om geen nieuwe topic te openen stel ik hier de vraag in verband met restanten filament na print.
Heb nu al een paar keer voorgehad dat er restanten achterblijven op de plaat en die zijn erg moeilijk tot niet te verwijderen.
Twee foto's ter illustratie.
Filament is Petg HF, bij de eerste laag zie en hoor je al dat het problemen kan geven, het is dan eerder een schurend smerend geluid van filament in plaats van een mooie print.
Misschien te maken met het overslaan van nivellering en kalibratie flow, doe dat eerder om de print dan bij elke.
Tips voor de plaat weer heel mooi te krijgen zijn ook welkom.
Verwijderd wegens privacy
Heb nu al een paar keer voorgehad dat er restanten achterblijven op de plaat en die zijn erg moeilijk tot niet te verwijderen.
Twee foto's ter illustratie.
Filament is Petg HF, bij de eerste laag zie en hoor je al dat het problemen kan geven, het is dan eerder een schurend smerend geluid van filament in plaats van een mooie print.
Misschien te maken met het overslaan van nivellering en kalibratie flow, doe dat eerder om de print dan bij elke.
Tips voor de plaat weer heel mooi te krijgen zijn ook welkom.
Verwijderd wegens privacy
Laatst gewijzigd door Sardonis op 23/01/25, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
- Locatie: Op m'n achterwerk
- Contacteer:
Gewoon erover heen printen, de printplaat een paar uur in de vriezer of proberen losweken met alcohol zijn methodes die al werkend zijn bewezen
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 0 gasten