Bl touch

Nuttige 3D print links of info zien we graag hier verschijnen.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 3 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#11

Bericht door Rob52 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Puffeltje schreef: 12/12/22, 13:55 Heb je de BLTouch er zelf op gezet, of zat hij er al op?
Parel1307 schreef: 04/12/22, 18:37 Na 2 jaar heb ik mijn hobby weer opgepakt en gestart met het installeren vN een bl touch die nog in de kast lag. Via YouTube heb ik de bltouch kunnen installeren.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#12

Bericht door Puffeltje »

Rob52, je hebt gelijk, niet goed gelezen, of alweer vergeten. Alzheimer light slaat toe ;)

Patrick, heb je je firmware van de printer aangepast voor de BLTouch?
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Parel1307
Berichten: 23
Lid geworden op: 04/12/22, 18:13
Netherlands

#13

Bericht door Parel1307 »


Ik heb de bl touch er zelf opgezet met behulp van een youtube filmpje. De Bl is nieuw en heeft nog nooit gewerkt.
Als ik de printer aanzet gaat de bl 2x been en weer.
Ik krijg als bericht FADE HEIGHT OFF
Als ik naar MENU , BEWEGING.,ABL en nog een keer naar ABL ga dan gaat de bl wel bewegen, maar de z richting gaat omhoog waardoor de bl het bed niet meer raakt. Daarna komen de foutmeldingen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toegevoegd in 1 minuut 5 secondes:
De firmware heb ik aangepast voor de bl
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#14

Bericht door Rob52 »

Misschien kun je met deze uitleg wat. Hier wordt de instelling van de Fade Height uitgelegd. Voor het geven van de G-code commando's kun je een programma als Pronterface gebruiken.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Parel1307
Berichten: 23
Lid geworden op: 04/12/22, 18:13
Netherlands

#15

Bericht door Parel1307 »

Ik zal er eens naar kijken, maar het lijkt mij wel ingewikkeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#16

Bericht door Puffeltje »

kan je een link naar het bewuste youtube-filmpje geven zodat we weten wat je allemaal gedaan hebt om de BLTouch te installeren (er van uit gaande dat alle opdrachten zijn uitgevoerd)
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#17

Bericht door Rob52 »

Parel1307 schreef: 12/12/22, 17:23 Ik zal er eens naar kijken, maar het lijkt mij wel ingewikkeld.
Ja, helaas is niet alles even eenvoudig. Maar je kunt het met Google (rechtermuisknop) natuurlijk ook even in het Nederlands vertalen, dat scheelt misschien alweer een stukje.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Parel1307
Berichten: 23
Lid geworden op: 04/12/22, 18:13
Netherlands

#18

Bericht door Parel1307 »

sorry als ik zo laat reageer, maar ik krijg geen melding van een nieuwe reactie.

dit is het filmpje

ik ben nu een beetje met commando`s bezig om te kijken wat er gebeurd. zoals in de link stond die Rob stuurde.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#19

Bericht door Rob52 »

Als je een bericht wilt krijgen als er op je topic (of dat van iemand anders) een nieuwe reactie is gekomen, dan kun je je op dat topic abonneren door dat onderaan naast "Plaats reactie" in het menuutje aan te geven. Het is enigszins verwarrend omdat in dat menu bij "Abonneer op onderwerp" al een vinkje staat. Maar klik dat maar aan en je zult een pop-up zien waarin bevestigd wordt dat je dan op dat topic bent geabonneerd Als je er weer vanaf wilt kun je dat op dezelfde wijze doen of in je Gebruikerspaneel aanpassen. Zie onderstaande plaatje.

Abo.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#20

Bericht door Puffeltje »

waar ik mij bij deze ombouw (en firmware) over verbaas in het filmpje op[ 16:35 is dat voor het homen van de Z-as nog steeds de schakelaar word gebruikt. Normaliter wordt de BLTouch gebruikt om de Z-as te homen.

Wat je nog kan proberen is om de andere firmware te testen waarbij de 2 polige connector van de BLTouch (die met de zwarte en witte draad) op de positie van de z-schakelaar op je moederbord gezet word.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Parel1307
Berichten: 23
Lid geworden op: 04/12/22, 18:13
Netherlands

#21

Bericht door Parel1307 »

Dank ! ga ik ook eens proberen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast