Bl touch

Nuttige 3D print links of info zien we graag hier verschijnen.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 3 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Parel1307
Berichten: 23
Lid geworden op: 04/12/22, 18:13
Netherlands

#21

Bericht door Parel1307 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Dank ! ga ik ook eens proberen.
Banditoz
Berichten: 129
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#22

Bericht door Banditoz »

Ik heb vandeweek na dat hij 3 jaar tussen de diverse onderdelen heeft gelegen ook maar eens de 3d touch geinstalleerd. De bovengenoemde melding heb ik niet gehad. Ik heb een skr mini e3 v2.0 met 3,5inch touchscreen. Ook ik heb de originele z-stop laten zitten aangezien ik er niet helemaal uitkwam wat de beste van de 2 opties is. Zitten er grote voor of nadelen aan 1 van beide aansluitmethodees? Firmware heb ik geeoon van de bigtreetech github gehaald.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#23

Bericht door Puffeltje »

Banditoz, als jij niet de problemen hebt waar Parel1307 tegen aan loopt kan Parel 1307 diezelfde firmware gebruiken, als de hardware het zelfde is.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Banditoz
Berichten: 129
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#24

Bericht door Banditoz »

Ik heb de firmware gewoon van de bigtreetech github gehaald. Linkje En dan firmware bltouch.bin gebruikt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zonder ook prima kon printen dus ik weet nog niet of hij erop blijft.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#25

Bericht door Rob52 »

Banditoz schreef: 18/12/22, 20:51 Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zonder ook prima kon printen dus ik weet nog niet of hij erop blijft.
Dat is mijn ervaring ook. Weliswaar met andere printers dan de Ender, maar ik mis het totaal niet. Het is een gadget dat z'n diensten kan bewijzen bij een erg oneffen bouwplatform, maar normaal gesproken kun je vaak zonder.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik met m'n Sapphire, Marlin zo heb ingesteld dat ik eerst handmatig level en daarna 9 punten die worden gecorrigeerd, wat je ook handmatig doet, door vanaf 0,2 mm de papierroutine te herhalen maar met het display de nozzle laat zakken. Vervolgens moet je deze waardes opslaan. Tijdens het printen zie ik bij grote oppervlakken tijdens de eerste lagen de z-as keurig corrigeren. Is alweer een tijdje terug dat ik dit zo heb geïnstalleerd, maar werkt voor mij perfect.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 203
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#26

Bericht door Hardy »

Helemaal een gadget is het natuurlijk niet, wanneer je een printer hebt met een dubbele Z-as wil het nog wel eens gebeuren dat het bed scheef komt te staan door b.v. bij het verwijderen van het print object of doordat je per ongeluk zelf één van de assen verdraaid, wanneer deze motoren afzonderlijk aangestuurd worden, kun je dan met de BLtouch het bed weer automatisch, voor elke print, even recht laten zetten, daar heb ik hier in ieder geval erg veel profijt van, maar dit gaat natuurlijk niet bij een standaard Ender.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#27

Bericht door Rob52 »

Wanneer je voor iedere Z-as een endstop installeert en Marlin er op aanpast worden de Z-assen automatisch geleveld. Dat heb ik zo bij de Sapphire ingesteld staan, maar heb ik een tijd geleden ook bij een Anet A8 zo omgebouwd. Daar heb je dus geen BLTouch voor nodig.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Tecumseh
Berichten: 31
Lid geworden op: 15/10/22, 13:29
Netherlands

#28

Bericht door Tecumseh »

Hardy schreef: 19/12/22, 08:52wanneer deze motoren afzonderlijk aangestuurd worden, kun je dan met de BLtouch het bed weer automatisch, voor elke print, even recht laten zetten
Ik neem aan dat je dit softwarematig bedoelt? Volgens mij word deze softwarematige gelijktrekking namelijk na een aantal lagen weer teruggebracht naar 0.
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 203
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#29

Bericht door Hardy »

Dat wat je hier bedoelt is fade_height, daarbij wordt de gecorrigeerde Z hoogte langzaam weer naar 0 gebracht, en zoals Rob al zegt kun je inderdaad de Z-align ook met twee endstops realiseren, dus zonder BLtouch en de leveling gewoon handmatig uitvoeren en opslaan, werkt dus alleen met twee Z-as motoren, die ook beide een eigen stepper-driver hebben.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Banditoz
Berichten: 129
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#30

Bericht door Banditoz »

Ik heb op beide printers gewoon enkele z-assen. Op de ender5 pro heb ik wel extra supportsteunen onder het bed gemaakt maar die draait ook prima zonder bltouch. Ik heb denk ik ook een beetje geluk dat beide buildpates best aardig vlak zijn. Ik wilde eigeblijk gewoon eens weten hoe het allemaal werkt met een bltouch. Ik ga denk ik ook nog proberen om de bltouch op de z endstop aan te sluiten. Gewoon om er wat van te leren.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten