R_E_R_F print

Resin Exposure Range Finder

Heb je een vraag omtrent je slicer software, we zien het graag hier verschijnen.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 2 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 452
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

R_E_R_F print

#1

Bericht door Rob52 »

Zoals ik m'n ander bericht al schreef over het gebruik maken van een Resin Exposure Range Finder bestand, blijkt dit uiteindelijk ook met de Anycubic Photon M3 (en andere versies) mogelijk te zijn mts de firmware up-to-date is. De laatste firmware (inclusief beschrijving hoe die te installeren) is hier te downloaden. Daar zit ook meteen al een R_E_R_F bestand bij in. Er staat er trouwens ook eentje op de meegeleverde usb stick. Of ik nu de juiste versie al had weet ik niet meer, maar ik heb sowieso de upgrade uitgevoerd en heb nu versie 0.0.16 die dus geschikt is.

Er staat ook een beschrijving bij hoe het werkt. Normaal moet je dus zonder deze optie voor elke belichtingstest een nieuwe print maken omdat elke laag maar 1 keer kan worden belicht. Met deze aanpassing kan elke laag meermaals worden belicht met afdekking van eerder belichte delen. Dit dus zonder dat de Z-as omhoog gaat. Als e.e.a. met de standaard firmware zou worden uitgevoerd dan wordt voor elke nieuwe belichting de Z-as een laag verhoogd. Er worden ook automatisch volgnummers aan de objecten toegevoegd.

rerf1.jpg

rerf2.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 532
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#2

Bericht door Ch3vr0n »

De manier waarop ik de mijne heb gekalibreerd is gewoon enkele test prints, op basis van een ander STL toen ik na 1sec belichting voor dat specifieke resin nog steeds lichte overbelichting had, ben ik met de UV sterkte gaan spelen. Zou moeten kijken waarop die nu staat, maar ik vermoed 90%. Ik snap niet echt hoe je dat RERF bestand moet printen/gebruiken om te kalibreren, laat staan om meerdere modellen op de plate een andere belichting te geven.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 452
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#3

Bericht door Rob52 »

Ch3vr0n schreef: 15/12/22, 17:55 Ik snap niet echt hoe je dat RERF bestand moet printen/gebruiken om te kalibreren, laat staan om meerdere modellen op de plate een andere belichting te geven.
Ik kopieer de tekst vab de bovenstaande plaatjes maar even, die verklaart het precies.

"R_E_R_F" is the abbreviation of "Resin Exposure Range Finder", R_E_R_F file can be used to test the best exposure parameters of resins from different manufacturers. Import the R_E_R_F file attached to the U disk into the slicing software. The R_E_R_F function will divide the screen into 8 equal parts in the order shown in the figure below. The exposure time of the model with model number "1" is equal to the "normal exposure time (s)" in the slice settings. ” (except the number of layers at the bottom), the other numbered models will be sequentially incremented with a gradient of 0.25 s. For example: When the "normal exposure time (s)" is 2 s, the model numbered 1 will be exposed for 2 s, the model numbered 2 will be exposed for 2.25 s, and so on.

The parameter "Normal Exposure Time (s)" can be modified, that is, the exposure time of the starting model (model numbered 1) is modified (it is also valid during normal printing), and the exposure time of other models will be 0.25 s in sequence. Gradient increments. Actually print the R_E_R_F model file, remove and clean the model, and then observe the model. The exposure parameter of the model with the best printing effect (complete model
printing, clear detail printing, and best hole accuracy) is the best exposure parameter of the manufacturer's resin. . Note: "R_E_R_F" is the key file name, the machine will recognize it separately, please do not modify it, and please do not name the normally printed model "R_E_R_F". 2.1.3.2 Update 2: Change the lifting height after the model is printed. In order to make it easier to remove the model and the cover, it is changed from the original lifting to the highest position to a lifting of 40mm.

Dus in plaats van dat je allemaal aparte prints met verschillende belichtingstijden moet maken, kun je die nu in één printgang 8 verschillende maken.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 452
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#4

Bericht door Rob52 »

Ik heb inmiddels zo'n R_E_R_F testprint gemaakt en het werkt inderdaad prima. 8 modellen in 1 run met 8 verschillende belichtingstijden.

Het beste resultaat is zeker indrukwekkend als je dat vergelijkt met een filamentprinter. De cijferreeks aan de voorzijde is haarscherp en maar 1 mm hoog.

R_E_R_F 1.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten