Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
PrintEngineer schreef: ↑04/02/25, 15:45
En je kunt natuurlijk op de Creality Wiki gaan kijken hoe het firmware upgrade / downgrade proces werkt
Eén probleempje loop je dan wel even tegenaan en dat is waar de titel van dit topic over gaat. Want de instructies zeggen dan:
Insert the USB drive into the machine, click on "Upgrade", and wait for the upgrade process to complete. The machine will automatically restart once the upgrade is completed.
En daar zit nu juist het probleem, die stap kan niet genomen worden in deze situatie.
Ik heb in dit voorbeeld even snel een CR10 gekozen. Je kunt voor nog veel meer modellen een Wiki beschrijving vinden, dus kan de TS aan de hand van de gegevens op de apparaat sticker zoeken in de Creality Wiki
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
Resten dan eigenlijk maar 1 of 2 opties. Scherm en/of bordje vervangen en kijken of dat soelaas biedt
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
PrintEngineer schreef: ↑04/02/25, 18:07
Als van alle mogelijke oplossingen geen enkele werkt en zelfs die uit de Creality Wiki leiden tot niets haak ik af
Dat zou werken als het scherm werkt. En misschien werkt het scherm wel maar wordt die fase niet bereikt. Maar feit blijft dan dat je zonder werkend display de gevraagde functie niet kunt uitvoeren.
Het zal dus van een andere kant moeten worden benaderd. En dat is denk ik, eerst de usb poort zichtbaar te krijgen. Zover ik weet is het onbelangrijk of de firmware wel of niet goed functioneert om de usb-poort zichtbaar te maken. Dat is aan de zijde van het printerboard hardware en aan de zijde van de computer grotendeels software. Maar het blijft zoals het er nu uitziet wel een uitdaging.
Wanneer het in eerste instantie wat moeilijker is om het op een Mac aan de gang te krijgen, dan zou ik even ergens een PC te pakken zien te krijgen om te testen, en hierop krijg je de USB poort ook relatief eenvoudiger aan de praat mocht het daar ook niet direct werken.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut