Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Wanneer het in eerste instantie wat moeilijker is om het op een Mac aan de gang te krijgen, dan zou ik even ergens een PC te pakken zien te krijgen om te testen, en hierop krijg je de USB poort ook relatief eenvoudiger aan de praat mocht het daar ook niet direct werken.Creality CR10 S Pro probleem, komt niet in menu-scherm bij opstarten
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Hetzelfde heb ik al eerder voorgesteld.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ik hebt even contact gehad met een repair- cafe in Leiden , en dit schreven ze aan mij .Chris_Creality schreef: ↑04/02/25, 15:08 Ik kan het wel eens proberen bij het repair-cafe maar het lijkt mij toch iets meer voor broodroosters enzo, maar misschien vergis ik mij.
Beste Wim,
Je bent welkom met de printer. Eerst kan naar een hardware fout gezocht worden. Stekkertjes, bekabeling of soldeer verbindingen. Als het softwarematig is dan kunnen we nog advies geven. Kom je zaterdag a.s. naar het Repair Cafe in de Merenwijk? Laat het me weten.
Met vriendelijke groet, Adri
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4S
Wim
Prusa mk4S
ik zie dat het onderwerp van dit draadje is gekenmerkt alszijnde opgelost. Ben toch wel benieuwd wat de werkelijke oorzaak van de problemen waren, of lees ik hier overheen?
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Bij mijn weten is er nog niets opgelost. Waarschijnlijk door de TS op het verkeerde knopje gedrukt
-
Dank voor ieders aandacht.
Er is nog niets opgelost, ik krijg over 1,5 week iemand met een Windows machine hier. Kijken of dat wat oplevert.
Het is vrij onwaarschijnlijk dat er draadjes los zijn. (ze zijn allemaal geseald met lijm aan het board) Dat wordt een soort van laatste redmiddel omdat ik denk dat je meer stuk maakt dan repareert.
Ik heb ook contact met het repaircafe gehad. Ze zitten daar zaterdagmiddag 2,5 uur en het is er druk, ik heb niet de indruk dat ze meer kunnen dan wat aan de draadjes rommelen (met alle respect voor dit goede initiatief). Maar die gaan geen firmware updates doen aan een printer en ik ga daarvoor niet met de printer lopen zeulen.
Daarom herhaal ik nogmaals mijn oproep. Is er hier iemand op max 50 km van Leiden die hier naar wil en kan kijken? Ik kom hem halen en brengen en ben bereid om een financiële vergoeding te betalen (als het een beetje binnen de perken blijft)
Er is nog niets opgelost, ik krijg over 1,5 week iemand met een Windows machine hier. Kijken of dat wat oplevert.
Het is vrij onwaarschijnlijk dat er draadjes los zijn. (ze zijn allemaal geseald met lijm aan het board) Dat wordt een soort van laatste redmiddel omdat ik denk dat je meer stuk maakt dan repareert.
Ik heb ook contact met het repaircafe gehad. Ze zitten daar zaterdagmiddag 2,5 uur en het is er druk, ik heb niet de indruk dat ze meer kunnen dan wat aan de draadjes rommelen (met alle respect voor dit goede initiatief). Maar die gaan geen firmware updates doen aan een printer en ik ga daarvoor niet met de printer lopen zeulen.
Daarom herhaal ik nogmaals mijn oproep. Is er hier iemand op max 50 km van Leiden die hier naar wil en kan kijken? Ik kom hem halen en brengen en ben bereid om een financiële vergoeding te betalen (als het een beetje binnen de perken blijft)
Je bent zeker niet de enige die dit overkomt. Klik. Niet dat je daar veel aan hebt want het geeft niet echt de concrete oplossing.
En er staan nog legio meer meldingen van dit probleem op internet. Zoals deze hieronder van 2 jaar geleden.
I've long long moved away from FDM to resin.
However, the issue was solved. Unfortunately I had to take it back to the shop and fixed it within a couple of hours. In short, they said that some printers just have faulty firmware/software that you don't know until you plug it in. In my case they somehow erased the entire software and put new one in and from what I remember it worked great right away and had no issues with it at all.
If you can, return it to the store that you bought it from and they'll fix it.
Wat ze over het algemeen hetzelfde hebben is dat de firmware wordt vervangen. En daar ligt jouw probleem op het moment om dit goed voor elkaar te krijgen.
Ik vrees dat, zoals ik al eerder aangaf, je weinig respons (met voldoende kennis) uit de regio hoeft te verwachten. Zoals bij zoveel forums, verenigingen enz. is meestal maar een gering aantal leden werkelijk actief. En dat is hier niet anders. Ik zit helaas een dikke 150 km uit de buurt, dus dat gaat hem niet worden.
Het kost wat moeite om een goed plaatje te vinden van een moederbord en dan is het voor mij nog maar de vraag of het echt het juiste bordje is. Maar uiteindelijk vond ik er eentje die voor de CR 10S Pro zou moeten zijn en waar ook de usb chip leesbaar was. En het blijkt inderdaad een CH340 chip te zijn. Die driver is dus gewoon een must. Ik ga er niet vanuit dat Creality op verschillende borden verschillende usb chips gebruikt. Men gebruikt deze chip vooral omdat hij goedkoper is.
Een ander ding dat ik zat te bedenken, maar die kans is waarschijnlijk erg klein, is het volgende. Als er op de sd-kaart nog het originele firmware bestand staat dan is dat na installatie hernoemd naar firmware.cur Dit bestand zou je eenvoudig weer kunnen hernoemen naar firmware.bin en op die manier de installatie opnieuw uitvoeren. Het kan zijn dat je misschien de originele sd-kaart niet hebt gebruikt en nog ergens in de kast ligt of dat je de originele bestanden ergens hebt geback-upt. Het kan ook zijn dat dat bestand er helemaal nooit op heeft gestaan. Het is maar een idee.
En er staan nog legio meer meldingen van dit probleem op internet. Zoals deze hieronder van 2 jaar geleden.
I've long long moved away from FDM to resin.
However, the issue was solved. Unfortunately I had to take it back to the shop and fixed it within a couple of hours. In short, they said that some printers just have faulty firmware/software that you don't know until you plug it in. In my case they somehow erased the entire software and put new one in and from what I remember it worked great right away and had no issues with it at all.
If you can, return it to the store that you bought it from and they'll fix it.
Wat ze over het algemeen hetzelfde hebben is dat de firmware wordt vervangen. En daar ligt jouw probleem op het moment om dit goed voor elkaar te krijgen.
Ik vrees dat, zoals ik al eerder aangaf, je weinig respons (met voldoende kennis) uit de regio hoeft te verwachten. Zoals bij zoveel forums, verenigingen enz. is meestal maar een gering aantal leden werkelijk actief. En dat is hier niet anders. Ik zit helaas een dikke 150 km uit de buurt, dus dat gaat hem niet worden.
Het kost wat moeite om een goed plaatje te vinden van een moederbord en dan is het voor mij nog maar de vraag of het echt het juiste bordje is. Maar uiteindelijk vond ik er eentje die voor de CR 10S Pro zou moeten zijn en waar ook de usb chip leesbaar was. En het blijkt inderdaad een CH340 chip te zijn. Die driver is dus gewoon een must. Ik ga er niet vanuit dat Creality op verschillende borden verschillende usb chips gebruikt. Men gebruikt deze chip vooral omdat hij goedkoper is.
Een ander ding dat ik zat te bedenken, maar die kans is waarschijnlijk erg klein, is het volgende. Als er op de sd-kaart nog het originele firmware bestand staat dan is dat na installatie hernoemd naar firmware.cur Dit bestand zou je eenvoudig weer kunnen hernoemen naar firmware.bin en op die manier de installatie opnieuw uitvoeren. Het kan zijn dat je misschien de originele sd-kaart niet hebt gebruikt en nog ergens in de kast ligt of dat je de originele bestanden ergens hebt geback-upt. Het kan ook zijn dat dat bestand er helemaal nooit op heeft gestaan. Het is maar een idee.
Ik heb een paar jaar geleden ook een CR10S Pro gehad, en heb eventueel de drivers die daar toen op een SD-kaart stonden voor je. En daar zit ook een mapje "Mac" bij.
Maar een paar pagina's terug geef je aan een Raspberry-man te zijn.
Je zou dan een RaspBerry kunnen voorzien van OctoPrint.
Ik heb daar al een tijdje niets meer mee gedaan, maar ik kan me herinneren dat ook daarmee de firmware van een printer te updaten is.
Zelf heb ik dat toen regelmatig gedaan.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat er contact te maken is met de printer (via USB).
Misschien nog een poging waard?
Als je de Apple driver wil hebben, moeten we (via een PB?) even contact hebben.
Maar een paar pagina's terug geef je aan een Raspberry-man te zijn.
Je zou dan een RaspBerry kunnen voorzien van OctoPrint.
Ik heb daar al een tijdje niets meer mee gedaan, maar ik kan me herinneren dat ook daarmee de firmware van een printer te updaten is.
Zelf heb ik dat toen regelmatig gedaan.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat er contact te maken is met de printer (via USB).
Misschien nog een poging waard?
Als je de Apple driver wil hebben, moeten we (via een PB?) even contact hebben.
De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
De Ark door amateurs!
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
De octoprint methode heb ik hier ook al eens vermeld
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Sorry, die had ik gemist
.

De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
De Ark door amateurs!
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
geen probleem hoor. Kan alleen maar bevestigen dat het een gekende methode is. Gelijkgezinde zielen 

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
Bambulab X1C + 4 AMS
Bambulab X1C + 4 AMS
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in