anycubic vyper Onderwerp is opgelost

beroerde prints

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 2 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Jwvb
Berichten: 8
Lid geworden op: 10/01/23, 14:18
Locatie: Echt
Netherlands

anycubic vyper

#1

Bericht door Jwvb »

hallo mede forum leden

is er iemand die weet hoe je een neuwe anycubic vyper fatsoenlijk af stelt mijn oudere vyper was uitpakken in elkaar schoeven en printen zonder enig probleem

deze nieuwe 5 weken geleden aangeschaft maar webshop geeft geen rectie (vindt ik een beetje vreemd)

op de foto is de bovenste van de nieuwe printer en de onderste dan natuurlijk van de oudere printer

wie kan me helpen desnoods tegen geringe vergoeding

reactie zie ik graag tegemoet

grt Jan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Volgens mij ben je de binnenkant van een treinstel o.i.d. aan het printen. Misschien is dat niet meteen het beste onderwerp om een goede test mee te doen. Heb je om te beginnen al eens de Benchy of een testkubus geprint, of iets dat op de meegeleverde usb-stick staat? Als ik het zo op jouw voorbeeld zie begint het goed, maar verder naar boven waar er openingen komen lijkt het fout te gaan. Soms helpt het ook als je een link plaatst naar het object dat je print. Als dat tenminste een gratis te downloaden ding is. Dan kunnen we zelf ook eens slicen of een (gedeeltelijke) proef afdrukken. Heb je de juiste nozzle diameter en diameter filament in je slicer staan? Staat retraction juist ingesteld? Heb je de extruder al gecalibreerd/gecontroleerd? Zomaar wat dingen die me te binnen schieten.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 201
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#3

Bericht door Hardy »

Kan inderdaad meerder oorzaken hebben, zo te zien is het filament is nog te zacht terwijl de volgende laag er alweer opgelegd wordt, ik zou in ieder geval te temperatuur verlagen en ook eventueel de snelheid en partcooler op 100%, maar eerst even een temptower printen is ook niet verkeerd.
Is de nieuwe printer helemaal gelijk aan de oude, of zijn er toch ook wijzigingen t.o.v. de oude?
Zoals Rob ook al aangeeft, hier even de stl of link plaatsen zodat wij er ook even naar kunnen kijken.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Jwvb
Berichten: 8
Lid geworden op: 10/01/23, 14:18
Locatie: Echt
Netherlands

#4

Bericht door Jwvb »

dit zijn de stl files die ik gebruik
https://www.thingiverse.com/thing:2000105
https://www.thingiverse.com/thing:2000105
https://www.thingiverse.com/thing:2000105
snelheid staat op 40mm/s
bed op 50graden
nozzle diameter is 0.4 en staat op 190 graden
intrekken op 6mm en 50.0 mm/s

de Benchy en heattower waren ook al een ramp
ik zit ondertussen me suf te prakkeseren wat er met deze printer aan de hand is
mijn andere vyper print alles zo goed als perfect uit

graag jullie raad
Johang
Berichten: 24
Lid geworden op: 10/01/23, 23:22
Locatie: Slagharen
Netherlands

#5

Bericht door Johang »

Probeer eens een nieuwe nozzle. Ik had onlangs hetzelfde verschijnsel.
Er bleek een klein krasje over de nozzle opening te lopen waardoor het filament bij het verlaten van de nozzle opzij werd gedrukt.
Jwvb
Berichten: 8
Lid geworden op: 10/01/23, 14:18
Locatie: Echt
Netherlands

#6

Bericht door Jwvb »

@Johang

had ik al gedaan zonder resultaat
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#7

Bericht door Rob52 »

En heb je de flow al gecontroleerd met een kalibratietestje? Als er teveel wordt uitgedrukt zou dit ook een oorzaak kunnen zijn. Er staat me ook nog iets bij dat sommige printers, maar dat waren dacht ik meestal Enders, de flow op mm3 heeft staan i.p.v. op mm.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Johang
Berichten: 24
Lid geworden op: 10/01/23, 23:22
Locatie: Slagharen
Netherlands

#8

Bericht door Johang »

Van de Ender 3 pro weet ik dat in de firmware Marlin 2.1.2 voor de skr 1.4 turbo de flow staat ingesteld op 141 mm terwijl deze ongeveer 100 moet zijn.
Jwvb
Berichten: 8
Lid geworden op: 10/01/23, 14:18
Locatie: Echt
Netherlands

#9

Bericht door Jwvb »

kan het ook aan de firmware liggen ?
als dat is welke raden jullie dan aan er zit nu de firmware van anycubic zelf in de 2.4.5 deze zit trouwens ook in de andere vyper die wel goed en netjes print
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#10

Bericht door Rob52 »

Uitsluiting zou ik het niet willen. Heb zelf bij een Anycubic ook firmware gehad die absoluut niet werkte. Zit nu goed werkende Marlin op. Maar ik zou toch eerst de kalibratie even doen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 0 gasten