Parameter pakket
Parameter pakket
Ik krijg bijna constant de melding in de creality slicer dat er een nieuw parameter pakket beschikbaar is en dat ik die moet updaten.
Maar als ik dan op de pagina kijk is alles alles in de Hi sectie geupdate.
Of moet ik iets anders updaten uit een andere sectie ? wat me niet logisch lijkt.
Maar als ik dan op de pagina kijk is alles alles in de Hi sectie geupdate.
Of moet ik iets anders updaten uit een andere sectie ? wat me niet logisch lijkt.
Creality Ender 3 S1 pro en Sunlu filament droger.
Creality Hi Combo ( met CFS ).
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Jah op de HI series staat ie wel als up to date, de andere staan vol met "bijwerken". Een configuratie update is niet noodzakelijk specifiek voor JOUW printer
Bambulab X1C + 4 AMS
PrusaXL 5 Toolhead Edition
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
PrusaXL 5 Toolhead Edition
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Dacht ik ook.
Alleen vreemd dat wel elke keer die melding komt.
We kijken het maar even aan .
Alleen vreemd dat wel elke keer die melding komt.
We kijken het maar even aan .
Ik zie in je 2e foto meerdere updates staan.
Hierin zie je een huidige versie en een nieuwe versie.
Ondanks dat je die andere printers niet bezit, zijn er blijkbaar wél parameterpakketten geïnstalleerd.
Anders zou de software niet weten dat er een update is van deze pakketten.
Zolang je ze niet update, zal er een verschil blijven, en de melding terugkomen.
Als je deze melding vervelend vindt, waarom dan niet alles updaten?
Zo groot zullen die parameter pakketten niet zijn.
Dus voor de schijfruimte hoef je dat niet te laten.
Hierin zie je een huidige versie en een nieuwe versie.
Ondanks dat je die andere printers niet bezit, zijn er blijkbaar wél parameterpakketten geïnstalleerd.
Anders zou de software niet weten dat er een update is van deze pakketten.
Zolang je ze niet update, zal er een verschil blijven, en de melding terugkomen.
Als je deze melding vervelend vindt, waarom dan niet alles updaten?
Zo groot zullen die parameter pakketten niet zijn.
Dus voor de schijfruimte hoef je dat niet te laten.
De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
De Ark door amateurs!
Zojuist geprobeerd Lourens.
Alles aangevinkt en op update all geklikt.
Daar trapt die niet in.
Alles aangevinkt en op update all geklikt.
Daar trapt die niet in.
misschien een stomme opmerking: heb je al die pakketten nodig? zo niet, kan je ze dan niet deinstalleren zodat je ook van het gemekker over updates af bent?
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
-
PrintEngineer
Vaak is het zo dat je bepaalde updates niet mag deïnstalleren, omdat er een klein deeltje van de functionaliteit wordt gebruikt
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Dat wordt door het OS als het goed is in de gaten gehouden. Je mag er toch van uit gaan dat dat hier ook door de programmatuur afgevangen word.
Als ik een applicatie schrijf en daarbij items gebruik die tijdens de-installatie mogelijk gebruikt worden door andere processen laat ik die niet wegnemen. Als de applicatie items gebruikt die minimaal benodigd zijn en ook meegenomen moeten worden bij een update, maar niets te maken lijken te hebben met de juiste gebruikerskeuze (*zoals type printer in dit geval), dan verberg ik die voor de gebruiker maar laat ze wel automatisch meelopen met een update.
Dat deze overbodige printertypes getoond worden zegt al iets over de programmatuur, al zou het hier ook een gebruikersfout zijn geweest door tijdens installatie te veel printertypes op te geven. In dit laatste geval zou ik zeggen: de-installeer alles en begin met een schone installatie.
Als ik een applicatie schrijf en daarbij items gebruik die tijdens de-installatie mogelijk gebruikt worden door andere processen laat ik die niet wegnemen. Als de applicatie items gebruikt die minimaal benodigd zijn en ook meegenomen moeten worden bij een update, maar niets te maken lijken te hebben met de juiste gebruikerskeuze (*zoals type printer in dit geval), dan verberg ik die voor de gebruiker maar laat ze wel automatisch meelopen met een update.
Dat deze overbodige printertypes getoond worden zegt al iets over de programmatuur, al zou het hier ook een gebruikersfout zijn geweest door tijdens installatie te veel printertypes op te geven. In dit laatste geval zou ik zeggen: de-installeer alles en begin met een schone installatie.
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Ik denk dat de update inmiddels geïnstalleerd is.
Heb de melding al een aantal dagen niet meer in beeld.
bedankt allen voor het meedenken.
Heb de melding al een aantal dagen niet meer in beeld.
bedankt allen voor het meedenken.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in