Davinci Mini New User No Fillament

Need some advise

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Volgens mij moet je je nog effe inlezen in het hele 3D printen.
de afmetingen maken niks uit voor de keuze van het tekenpakket. Belangrijk is dat het pakket een STL file-format kan ophoesten. Die file moet je dan snijden in aparte snijsoftware. Cura is een bekende maar soms zit een printer vanuit de fabrikant vast op bepaalde software. Dan moet je ook nog allerlei instellingen maken voordat je het resultaat naar je printer kan sturen.

Dus je idee : doosie tekenen, knoppie dukken en printer ratelt een eind weg gaat niet op.

Dit forum bestaat bij de gratie van het feit dat je zelf instellingen moet kiezen en dat gaat met veel vallen en nog vaker opstaan.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Eric-3D
Netherlands

Bericht door Eric-3D »

Wim62 schreef: 09/01/24, 15:06 Het schijnt dat je met een Open Smart Tag filamentrollen van andere merken kunt gebruiken .
https://xyzofficialweb.blob.core.window ... rt_Tag.pdf
Dag allen.
Ik ben een niet heel erg frequente 3D-printer met een XYZPrinting Da Vinci Mini. Lekker makkelijk in gebruik, veel beperkingen, maar voor mij werkt het. Omdat mijn PLA filament bijna op is en er een print klusje was wilde ik bijbestellen. Doe ik altijd bij 123-3D. Tot mijn schrik ontdekte ik daar dat de geen XYZ filament meer hebben. Wat verder zoeken leerde dat XYZ ermee gestopt is. Balen, Waardeloos, Zit ik met die :evilgr: ...printer, @$#@ waren zomaar enkele binnensmonds reacties.

Na tot rust te zijn gekomen op verder op zoek gegaan en kwam ik op dit forum uit, om precies te zijn bij bovenstaande link. Na wat knoeien, downloaden, nogeens proberen en nogeens, is het gelukt. De nieuwe firmware staat op mijn printertje.
Rol geplaatst zonder chip (eruit gehaald) en hij doet het gewoon. Superblij natuurlijk :D :D :D , hoef ik niet gedwongen gelijk een andere printer te kopen.

Dus.... heb jij ook een XYZ, ga met de nieuwe firmware aan de slag, het is de moeite waard.

Groet, Eric
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Met een beetje hobbyën maak je een reset tool voor de counter chip https://www.soliforum.com/topic ... oproplus/
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in