Online design tool: 3D printen van vazen

Delen en vragen van feedback voor een online ontwerptool voor het maken van vazen, bloempotten en containers.

Algemeen forum
gewoonkees
Netherlands

Online design tool: 3D printen van vazen

Bericht door gewoonkees »

Hallo Belgische en nederlandse printfanaten!

Ik heb in mijn vrije tijd een online design tool ontwikkeld voor het maken van vasen en bloempotten. Het is ontworpen als een eenvoudige manier om aanpasbare modellen te krijgen voor bloempotten, vasen en containers, zonder dat daarvoor hoeft te kunnen modeleren. Alhoewel waarschijnlijk een groot gedeelte hier wel goed kan, dacht ik dat dit mogelijk de perfecte community was om dit te delen.

Je kunt het hier bekijken en proberen je eigen ontwerpen te genereren: https://vasecreator.com/

De code is ook opensource beschikbaar: https://github.com/gewoonkees132/Vasecreator/

Ik heb de tool gemaakt om mijn JavaScript te oefenen, en hij blijft gratis beschikbaar. Ik hoor graag jullie feedback. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben! Veel ontwerp- en printplezier!

Afbeelding
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Heel leuk initiatief.

- Ik mis alleen de resetknop, alhoewel dat ook werkt door een reload, maar een resetknop maakt het wat duidelijker.
- Verder lijkt het erop dat de vaas/pot alleen maar vierkant of rechthoekig kan zijn, met meer of minder afgeronde hoeken. Rond en ovaal zou ook wel aardig zijn.
- En misschien een stukje uitleg (in de vorm van een ballon of op te roepen helptekst) bij de diverse functies. Niet elke functie zal iedereen direct duidelijk zijn. Mij ook niet.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
barrokok
Netherlands

Bericht door barrokok »

Erg gaaf en leuk!

Ik ga er eens mee aan de slag, zou het nog leuk vinden als je ook een motief zou kunnen instellen, of een bewerking aan de buitenkant.
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Tja, als de TS echter maar 1 dag actief is geweest kun je verdere reacties wel schudden denk ik.
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Is toch jammer , wel iedereen het hoofd op hol brengen , maar daarna niets meer van je laten horen .
Zulken mensen zie ik liever gaan dan komen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Ik ga binnenkort opnieuw een onderhoud aan het forum doen. Eens zien wanneer z'n laatste check-in was en nog een paar dingen. Het forum gaat iig uitgedund worden van inactieve accounts

Sent from my Pixel 10 Pro XL using Tapatalk

Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Het zal mij benieuwen hoeveel leden er dan nog overblijven .
Wie wil er een gok doen ?.
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Het is maar hoe streng de criteria worden gehanteerd. Er zijn momenteel 382 leden. Daarvan hebben er nog geen 250 minimaal 1 bericht geplaatst. Ga er even vanuit dat daarvan een groot deel na het eerste of tweede bericht en misschien een week niets meer van zich hebben laten horen, dan blijven er misschien 175 over. Waarbij er dan misschien 50 nog het voordeel van de twijfel krijgen. En van die 175 zijn er in de praktijk misschien 25 met regelmaat actief op het forum. Maar daar is dit forum geen uitzondering in. Bij clubs, verenigingen en forums is het meestal dat 5% (of zoiets) van de leden 95% van de input leveren en dat is hier (helaas) niet anders.

En er is natuurlijk wel heel wat veranderd de laatste 10 jaar. Werd er vroeger (al is dat niet erg lang geleden) nog volop en fanatiek gesleuteld, nu gaat "bijna alles" automatisch en hoef nog nauwelijks zelf na te denken. En weet je het niet dan vraag je het AI, daar heb je geen forum meer voor nodig. AI blijft ook altijd geduldig en heeft een bijna onuitputtelijke database, tijden veranderen. En tegenwoordig nog veel sneller. Ik heb al heel wat analyses en aankoopvergelijkingen gedaan met behulp van AI. Het is echt niet altijd foutloos, maar je krijgt wel heeeeel snel en erg veel vergelijkende informatie die je zelf niet zo snel met Googlen vindt.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

De criteria werden eerder al vastgelegd in dat feedback topic

Sent from my Pixel 10 Pro XL using Tapatalk

Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Omdat je in de huidige tijd meer dan op je woorden moet letten ga ik hier een zeer genuanceerde reactie geven

Vragen stellen of tips geven is waar dit forum voor in het leven is geroepen. Dat een forum als deze ook eendagsvliegen aantrekt is denk ik normaalste zaak van de wereld geworden. Alles moet steeds sneller en het geduld van de mens wordt steeds minder. Is er binnen enkele minuten tot uren geen antwoord op de gestelde vraag gekomen, fladdert men door naar het volgende forum. We zullen er dus als grijsharige hobbyisten aan moeten wennen dat de wereld in hoog tempo veranderd en de continu acceleratie waar de mens wereld in zit nooit meer gaat stoppen
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in