Welkom op 3Dprintforum.eu

Reboot van 3dprintforum.nl

Algemeen forum
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 9 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

Welkom op 3Dprintforum.eu

#1

Bericht door Ch3vr0n »

3Dprintforum.nl gaat verder onder 3Dprintforum.eu

Beste voormalige leden van 3dprintforum.nl en nieuwe bezoekers van 3Dprintforum.eu,

Begin juli '22 trok de beheerder om onbekende redenen de stekker plots uit 3dprintforum.nl, de thuishaven van vele Belgische en Nederlandse 3d print hobbyisten en professionelen. Na enkele maanden gewacht te hebben op enig herstel van het forum of communicatie rond de toekomst ervan, wat helaas uitbleef besloot ik (Ch3vr0n, voormalig gebruiker van .nl) om zelf een nieuw forum op te starten. Dit in samenspraak op een ander forum, met andere voormalige leden van 3dprintforum.nl.

Er was namelijk de nood aan een centrale plaats om onze hobby en aanverwante dingen met elkaar te kunnen delen en bespreken.
Jullie zijn dan ook van harte welkom op 3dprintforum.eu. Er werd initiëel meerdere contactpogingen ondernomen omtrent een overname van het .nl domein. Helaas reageerde de admin van het .nl geen enkele keer op de contactverzoeken. Dit bracht dus helaas ook met zich mee dat er geen enkele inhoud (topics, berichten, gebruikers,...) konden worden overgezet naar 3dprintforum.eu. We moeten dus noodgedwongen van 0 herbeginnen.

Jullie mede gebruiker/beheerder,

Ch3vr0n
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 172
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#2

Bericht door PrintEngineer »

Om te beginnen wil ik mijn compliment uitspreken voor het nemen van het initiatief dat we weer een 3Dprintforum hebben. Het oude forum was inderdaad van de ene op de andere dag uit de lucht genomen. En ook ik heb getracht met de beheer in contact te komen, maar zonder succes. En zoals gezegd, ook na langere tijd geen reactie en/of uitleg over de gemaakte keuze. En ja ik heb wel een vermoeden maar laten daar verder geen energie meer aan verspillen
Wim62
Berichten: 312
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#3

Bericht door Wim62 »

Dan ben jij niet de enige geweest die contact heeft proberen te krijgen met de beheerder van forum.nl
Er zijn er genoeg geweest die dat hebben geprobeerd en allemaal kregen ze nul antwoorden terug .
Maar welk vermoeden hebt je dan ?
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 172
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#4

Bericht door PrintEngineer »

Een stukje frustratie over hoe sommigen zich op het forum in reacties naar elkaar hebben uitgelaten. Het ging er zeker niet altijd gezellig aan toe en ik ben er van overtuigd dat het een belangrijke bijdrage moet zijn geweest voor het uit de lucht halen van het vorige forum
Gebruikersavatar
jabbr66
Berichten: 1
Lid geworden op: 19/01/23, 18:56
Netherlands

#5

Bericht door jabbr66 »

Ik was nog niet zo lang lid van het vorige nl forum, geen idee eigenlijk wat er speelde, maar ben blij dat het hier weer is opgepakt!
Dank.
Groet'n

René
DanCooper
Berichten: 22
Lid geworden op: 09/06/23, 22:04
Belgium

#6

Bericht door DanCooper »

Ook ik ben blij dat de draad hier weer opgenomen kan worden.
Printers in mijn bezit : Creality Ender 3V2 en Creality Halot One (resin).
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten