Wat heb je deze week geprint?

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
NineLizards
Netherlands

Bericht door NineLizards »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Rob52 schreef: 18/12/25, 22:18 Ik heb de printer op LAN only en developer mode staan en dat werkt prima voor mij. Ik heb al een hogere versie 01.09.00.00. Ik heb nu 7 build plates, voorlopig wel voldoende.
Je hebt nooit genoeg build plates ;-)

Toegevoegd in 2 minuten 33 secondes:
Ch3vr0n schreef: 20/12/25, 21:50 Kijk, je hebt je al aardig geinformeerd en mocht je nog vragen hebben ik ken de mijne na zo'n 2j wel praktisch van binnenn en van buiten.
...
Die hebben ze na amper 3j ge-EOLd. Ik heb het van support uit dat reserve onderdelen geleidelijk aan ook uitgefaseerd zullen worden. Gezien de X1
Waarschijnlijk wel, over time. Over een paar jaar is geen onderdeel meer te vinden, maar ja, dat heb je met dit soort spul. Maar om nou gelijk een volledige printer aan spare parts in te slaan is ook zoiets... Waar ligt de grens... :|
Fusion + Bambu Labs X1C - Meer onzin - Nog meer onzin
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Na 2 keer een rol filament met de hand te hebben over gespoeld heb ik maar de halfautomatische versie geprint. Op de foto staat het donordeel er niet op maar op de as na is die ook klaar. Hij is ook kant en klaar bij Ali te koop, maar daar heb je natuurlijk geen 3D-printer voor. De tandwielen heb ik in PetG geprint en het frame in PLA. De assen heb ik uit ABS geprint. Verder heb ik de invulling en de wanden versterkt want er waren wat meldingen over gebroken assen. De lagers had ik nog liggen.

Spool winder.jpg
Link.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Deze werkt geweldig hebt hem zelf ook , maar dan met een accu tol .
Je moet wel twee keer spoelen ander zit het filament er verkeerd op tegendraads .
20250523_131548.jpg
20250524_103436.jpg
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One .
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Jij hebt een iets andere variant. Er zit een adapter bij om uit te printen voor een boortol. Maar waarom 2 keer spoelen, hij kan toch gewoon weer zo afrollen, of zie ik iets over het hoofd. Tegendraads?
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Filament moet je zien als een veer van een klok die is ook gespannen , dus als je filament herspoeld want wat eerst het buitenste was wordt dan het binnenste van de spoel en er is kans het filament niet lekker ok de rol ligt van wegen de spanning .
Zie een voorbeeld dat Hardy had met het laatste stuk petg filament .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One .
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Wim62 schreef: 02/01/26, 14:09 Zie een voorbeeld dat Hardy had met het laatste stuk petg filament
Was niet met PETG, maar met PLA en ook niet specifiek aan het einde en alleen elke keer dat het langer aan de printer hing, dat schijnt vermoedelijk wel aan het oprollen bij de productie te liggen, dus nog eens omrollen bij PLA zou misschien een probleem kunnen voorkomen.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer