Experiment fan blades printen

Alles behalve 3D printen of gerelateerde onderwerpen.
PrintEngineer
Netherlands

Experiment fan blades printen

Bericht door PrintEngineer »

3D printers gebruiken over het algemeen ventilatoren met een afmeting van 40 x 40 mm. Die produceren vaak op 100% vermogen behoorlijk wat geluid en en daar valt weinig aan te doen. De stroom afknijpen en het toerental verlagen is meestal de enige optie om het geluidsniveau te reduceren. Maar dat betekend ook dat het koelvermogen afneemt en dat is niet wat je wil. Dus dacht ik, wat als je zelf andere fan blades kunt printen die de originele blades vervangen. Dus ben ik aan het tekenen geslagen en heb een prototype gemaakt. En het resultaat is helemaal niet slecht, de blades zijn sterk en goed van vorm. Het heeft dus best potentie om vervangde blades te printen

Afbeelding
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Ik denk niet dat dit gaat werken , en om diverse redenen .
De print is te ruw , dan krijgt je wrijving , stofhappen .
Hij moet ook gebalanceerd worden , anders zal het motortje geen lang leven hebben .
En er zijn genoeg ventilatoren die minder geluid maken dan een standaard ventilator .
B.V. Sunon of Noctua ventilatoren.
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One .
PrintEngineer
Netherlands

Het is een experiment en dat kan ook op niets uitlopen. De balans is zeker een belangrijk punt en kan het hele project laten falen. En toch is het leerzaam en houd mij van de straat
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik heb lang gewacht met een reactie, want jij doet dit allemaal vanuit de basis en niet met de luxe van een geavanceerde printer. Dat is mooi en gezien je projecten ook niet anders te verwachten. Alleen verbaast me het resultaat dan toch een beetje. De vorm ziet er goed en veelbelovend uit. De twijfels die al geuit werden over balans en ruwheid waren te verwachten. Maar ik verbaas me een beetje over het resultaat dat je presenteert. Je kunt natuurlijk van de basis instellingen in Cura uitgaan en er een klap op geven en uitprinten die hap. Dat is eigenlijk een beetje wat ik hier denk te zien. Terwijl als je je meer verdiept in de instellingen je, ook bij het gebruik van een meer basic, cq eenvoudiger printer, veel betere resultaten kunt bereiken. Als ik naar het resultaat kijk denk ik dat je met wat aanpassingen van de laaghoogte, de snelheid, accelaratie en flow (k-factor in bambu lab studio, weet even niet hoe dat bij anderen heet) een stuk betere resultaten kunt bereiken. Blijft altijd nog de balancering, dat is denk ik een stuk moeilijker om voor zoiets kleins zelf optimaal te kunnen realiseren. Maar ik wil je niet ontmoedigen, leuk dat je het probeert en het hier deelt. Maar ik ben ervan overtuigd dat je met dezelfde printer een veel beter resultaat kunt bereiken dan je nu hebt getoond. Maar ga in ieder geval door.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Grappig dat je over de instellingen begint. Daar ben ik juist mee aan het experimenteren en ik zit er inderdaad nog naast. En ik heb nog steeds problemen met de hoge retraction distance om oozing te voorkomen. Dat heeft weer alles te maken met de doorwarming van het hotend naar cold end. Om die reden ga ik een cold end cooler construeren, en daarvoor zit ik nu te wachten op een stukje aluminium waar ik de cold end cooling uit ga maken. Tot die erop zit ben ik bang dat het met het aanpassen van de instellingen niet veel verbetering zal brengen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in