Pagina 35 van 35

Re: Orcabot v0.43

Geplaatst: 13/07/26, 23:02
door PrintEngineer

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

The thermal runaway is toch voor de verwarmde elementen? Dus het hotend en het heatbed? Dit lag puur aan de temperatuur opbouw in de elektronica behuizing. Doordat er geen geforceerde luchtstroom langs de koelribben stroomde en de natuurlijke convectie dan lang niet volstaat warmt alles behoorlijk snel door. De TMC2240 drivers beschikken over een overheat protection en zetten zichzelf terug naar een veilige modus. Ze gaan daardoor niet stuk, maar leveren ook niet meer de energie die nodig is om de Nema motoren goed te laten functioneren. Achteraf ben ik heel blij met die ingebouwde functie

Re: Orcabot v0.43

Geplaatst: 20/07/26, 12:38
door PrintEngineer
Afgelopen vrijdag had ik een zeldzame thuiswerkdag. Een mooie gelegenheid om de printer weer eens aan te zetten om nieuwe onderdelen te produceren. Een nieuwe set tandwielen met verbeterde pitch. Dit gaat ervoor zorgen dat de tanden van de tandwielen nog soepeler over elkaar afglijden.

Afbeelding

Verder heb ik in de avond nog gewerkt aan het koellichaam voor het cold end. Dat is nu ook bijna klaar om gemonteerd te worden

Afbeelding