Pagina 1 van 1

Ik heb gezondigd .....

Geplaatst: 10/06/26, 21:13
door 3DWim
Even vooraf: is er geen hardware topic?

Ik heb gezondigd .....
Nadat ik vorig jaar 40 jaar voor de baas gewerkt heb stond daar ook een bonus tegenover.
Lang zitten kijken naar bambu maar gezien de met name software ontwikkelingen toch een ander pad ingeslagen. Na wat overleg met Theo aka 3dwildfire, heb ik een Elegoo Centauri Carbon 2 aangeschaft.

Bij 123 omdat ik daar dezelfde prijs kreeg als bij 3djack en de volgende dag geleverd. Dat laatste werd vakkundig de grond ingeboord door DHL. Wat een &^%$ firma is dat.
Maar vandaag kwam dan de bezorger de doos OP Z'N KOP bezorgen.
Verpakking en installeren verliepen prima. Wel wat ondersteuning van Theo gehad met name over koppelen van de printer aan netwerk met de slicer.
Eerste print uit de doos is prima gegaan.
Ik mis nog wel een stuk handleiding en heb dat ook meteen bij Elegoo neergelegd.

Maar wat een verschil.
Stevige metalen doos, auto bedleveling, camera en vier kleuren print optie.
Nu op zoek naar upgrades ;-)

Wat bewegend beeld bij het praatje:
oh niet dus, ik kan geen mp4 bestand invoegen.

Voor wie een omgebouwde Anet, Big Red, wil overnemen mag zich melden via pm.

Re: Ik heb gezondigd .....

Geplaatst: 10/06/26, 21:59
door Rob52
Tja, de vooruitgang blijft lonken. En als je het eenmaal geproefd hebt dan is het andere allemaal nostalgie geworden. Heel leuk om aan terug te denken, maar het nieuwe spul geeft je wel heel wat meer voldoening als je naar de resultaten en mogelijkheden kijkt. Het is een kwestie van tijd, maar dan gaan de meesten toch over stag. Of je moet bijna nooit printen natuurlijk. Veel plezier met je nieuwe aanwinst en we zien de resultaten wel een keertje verschijnen.

MP4 kun je insluiten door ze eerst op een externe server te plaatsen en die hier te linken. Je kunt ook je eigen YouTube kanaal gebruiken.

Geplaatst: 11/06/26, 13:42
door 3DWim
Vernieuwen is een combinatie van dingen:
Techniek snelt vooruit.
Tijd die je in printen en ontwerpen wil steken en niet in het afstellen van je printer.
Nieuwe materialen die de markt overstromen en die andere hardware eisen stellen.
Kleuren printen.

De omslag kwam al met de kleine Weistek. Eenvoudige 15x15cm printer, alleen basisinstellingen in de slicer. Geen heatbed, wel later ingebouwd.
Gewoon file erin en gaan.
BigRed kan dat ook wel maar toch met wisselend succes.

Qua mp4 bestanden: ik snap de omweg maar dat is dus niet slepen en invoegen van een normaal file format.

Geplaatst: 11/06/26, 18:14
door Ch3vr0n
3DWim schreef: 10/06/26, 21:13 Wat bewegend beeld bij het praatje:
oh niet dus, ik kan geen mp4 bestand invoegen.
Fixed normaliter. Maximum bestandsgrootte van 50MB blijft wel van toepassing. Voor groter is externe link (vb youtube) wel aangeraden. Youtube clips worden automatisch verwerkt in de berichten.

En yup, moderne printers boren oude dingen de grond in de dag van vandaag. Ware het niet van de ombouw naar klipper van m'n CR10 Max puur om te zien of het kon en een paar kleine prints heeft dat ding geen dag meer gedraaid na de aankoop van m'n X1C destijds.

Geplaatst: 11/06/26, 20:33
door Wim62
Gefeliciteerd met je nieuwe printer Wim , na de Anet A6 en de Weistek gaat er wel een hele andere wereld open .
Suc6 met de verkoop van je big red , ik hebt hier ook nog een partij onderdelen liggen van de prusa mk4s .