PEI sheet op glasplaat Onderwerp is opgelost

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 3 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Johang
Berichten: 24
Lid geworden op: 10/01/23, 23:22
Locatie: Slagharen
Netherlands

PEI sheet op glasplaat

#1

Bericht door Johang »

Heeft iemand ervaring met PEI sheet geplakt op een versleten Creality glasplaat.

Ik print veel ABS en heb sinds een paar maanden een PEI sheet geplakt op een verenstaalplaat. De PEI plaat hecht heel goed maar de warping van ABS is zo sterk dat de PEI sheet met de staalplaat krom getrokken wordt.
Ik heb nog een originele Creality glasplaat liggen waarop ik een PEI sheet wil plakken.
M.i. moet dat geen problemen opleveren.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Kun je gewoon doen. Staan ook video's van op YT. Weliswaar niet op een glasplaat, maar rechtstreeks op het bed. Maar dat maakt op zich niets uit.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#3

Bericht door Puffeltje »

Ik heb een gladde pei-plaat op de achterkant geplakt van mijn stalen springplate maar mijn ervaring is dat je verdomd goed moet oppassen dat er geen luchtbellen onder komen. Elke luchtbel is een imperfectie van je peiplaat.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Johang
Berichten: 24
Lid geworden op: 10/01/23, 23:22
Locatie: Slagharen
Netherlands

#4

Bericht door Johang »

Ik koop gewoon PIE sheets en ga het proberen
Wim62
Berichten: 312
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#5

Bericht door Wim62 »

Puffeltje schreef: 01/02/23, 12:47 Ik heb een gladde pei-plaat op de achterkant geplakt van mijn stalen springplate
Hoe moet ik dit voorstellen , hebt je daar een voorbeeld van ?
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Johang
Berichten: 24
Lid geworden op: 10/01/23, 23:22
Locatie: Slagharen
Netherlands

#6

Bericht door Johang »

Ik heb vanavond mijn versleten Creality glasplaat schoongemaakt en er een PEI sheet opgeplakt.
De PEI sheet is vrij stug zodat het opplakken zonder luchtbellen echt niet moeilijk is.
De eerste resultaten zijn goed. De ABS objecten zitten bij 110 °C muurvast en laten beneden de 40 °C gemakkelijk los/
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten