Juiste instellingen voor PETG?

Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Volgens mij moet eerder gezocht worden naar de twee mm die zijn toegevoegd, de buis wordt hierdoor wel 1,5 keer zwaarder, maar ik zou niet weten hoe ik dit moet instellen.
Lijkt me stug. Dat zou betekenen dat je geen verschillende groottes zou kunnen printen van een zelfde soort. Ik zoek het toch in de hoek van juiste hechting, wat de oorzaak dan ook moge zijn.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Een print die los komt kan meer oorzaken hebben. Als je het bed voor elke nieuwe print grondig schoonmaakt is dat nog altijd geen garantie voor een goede hechting. Maar in dit geval denk ik dat het met iets anders te maken heeft. Probeer de eerste laag eens met een verhoogde flow te printen. Laten we zeggen 110% en vanaf laag twee weer met 100% flow. Blijft de print dan wel zitten is de Z-offset verlopen en is dat wat je moet oplossen
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
anciano
Netherlands

Bericht door anciano »

@Rob….Dat dacht dus ook dat die twee millimeter meer geen invloed zou hebben. Maar met een beetje hulp (ChatGPT) en de leden moet dit op te lossen zijn. Hou jullie op de hoogte.
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik heb het nog eens verder bekeken. Mogelijk dat de nozzle toch tegen je werkstuk tikt. Dat kan ik hier niet beoordelen, maar je ondervangt dit, als het de oorzaak is, door de Z-hop in te schakelen. Ander ding dat kan helpen is de brim vergroten waardoor hij steviger hecht. Dit kun je samen met de Z-hop doen. Overhang met lagere snelheid printen. Meer koelen bij overhang. Mogelijk meer support bij de overhang om doorzakken te voorkomen. Misschien iets van Support type: Tree Support angle: 50°, support distance: 0.8 mm.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
anciano
Netherlands

Bericht door anciano »

Goed nieuws! Na een halve dag bezig te zijn geweest om alle instellingen weer opnieuw in een basic slicer next in te voeren dank zij ChatGPT, is het gelukt om de buis te kunnen printen.
Heren nog bedankt voor het meedenken.
Ps. Als iemand geïnteresseerd is in deze instellingen (Polymaker PETG) stuur maar een Ob

Toegevoegd in 26 secondes:
Goed nieuws! Na een halve dag bezig te zijn geweest om alle instellingen weer opnieuw in een basic slicer next in te voeren dank zij ChatGPT, is het gelukt om de buis te kunnen printen.
Heren nog bedankt voor het meedenken.
Ps. Als iemand geïnteresseerd is in deze instellingen (Polymaker PETG) stuur maar een PB
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in