Anycube Kobra S1 Combo of Creality K2 combo
Anycube Kobra S1 Combo of Creality K2 combo
Zoals in mijn kennismakingspost ben ik een beetje op zoek naar een opvolger (of broertje) van mijn Ender 3.
Dat balletje ging ineens rollen omdat de Bambulab P1s combo in de aanbieding was.
Zag er veelbelovend uit, beetje op het net zoeken, reviews kijken enz.
Het enige wat me een beetje behoorlijk tegenhoud is het feit dat Bambulab je een beetje dwingt om via de cloud te werken. Misschien ben ik paranoia, maar ik ben er geen fan van.
Ben er wel achter dat je ook via de LAN kan werken (niet alle functies) dat betekent hier een lange LAN kabel. De WLAN schijnt nogal vaak problemen te geven wat ik hier en daar lees.
En toen bleek het ook nog gesloten software te zijn dus had ik zoiets van: mooie aanbieding, maar ik zoek nog even verder.
En zo kwam ik op deze Anycube Kobra S1 combo terecht. Niet in de aanbieding maar zelfs tikkie goedkoper dan de Bambulab P1s combo aanbieding.
En de Creality K2 Combo wordt ook vaak genoemd als concurent van de de Bambulab en Anycube.
Beiden schijnen netjes te printen beiden hun sterkere en zwakkere kanten. Logisch.
En beiden als extraatje een droogfunctie in de unit met filament, dat vind ik wel een handige optie.
In reviews wordt er niet vaak op in gegaan of ze open source zijn en of je de cloud nodig hebt alle functies te kunnen gebruiken.
Wat denken jullie?
Dat balletje ging ineens rollen omdat de Bambulab P1s combo in de aanbieding was.
Zag er veelbelovend uit, beetje op het net zoeken, reviews kijken enz.
Het enige wat me een beetje behoorlijk tegenhoud is het feit dat Bambulab je een beetje dwingt om via de cloud te werken. Misschien ben ik paranoia, maar ik ben er geen fan van.
Ben er wel achter dat je ook via de LAN kan werken (niet alle functies) dat betekent hier een lange LAN kabel. De WLAN schijnt nogal vaak problemen te geven wat ik hier en daar lees.
En toen bleek het ook nog gesloten software te zijn dus had ik zoiets van: mooie aanbieding, maar ik zoek nog even verder.
En zo kwam ik op deze Anycube Kobra S1 combo terecht. Niet in de aanbieding maar zelfs tikkie goedkoper dan de Bambulab P1s combo aanbieding.
En de Creality K2 Combo wordt ook vaak genoemd als concurent van de de Bambulab en Anycube.
Beiden schijnen netjes te printen beiden hun sterkere en zwakkere kanten. Logisch.
En beiden als extraatje een droogfunctie in de unit met filament, dat vind ik wel een handige optie.
In reviews wordt er niet vaak op in gegaan of ze open source zijn en of je de cloud nodig hebt alle functies te kunnen gebruiken.
Wat denken jullie?
Ik heb de mijne op LAN staan en doe er alles mee. In de praktijk is het natuurlijk Wlan. Op een enkele keer na dat ik opnieuw moest koppelen na werkt het allemaal gewoon.elg schreef: 02/09/26, 21:50 Ben er wel achter dat je ook via de LAN kan werken (niet alle functies) dat betekent hier een lange LAN kabel. De WLAN schijnt nogal vaak problemen te geven wat ik hier en daar lees.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ik kreeg de indruk dat sommige (jaartallen of versies) geen wlan hadden omdat er vaak gesproken wordt over lan.
Zijn voor mij toch 2 verschillende dingen. Ik heb hier een aantal apparaten over de LAN lopen en een aantal via wlan.
Overigens ook wel triest dat ze niet gewoon de Linux versie van de Bambu slicer op de eigen site hebben staan.
Zijn voor mij toch 2 verschillende dingen. Ik heb hier een aantal apparaten over de LAN lopen en een aantal via wlan.
Overigens ook wel triest dat ze niet gewoon de Linux versie van de Bambu slicer op de eigen site hebben staan.
Mijn ervaring met het kleuren printen is wat teleurstellend.
Ik bezit een Anycubic Kobra 3 combo met een ACE.
Die ACE werkte sowieso matig, maar met een eigen verbetering ging het beter.
Het in meer kleuren printen duurt echter erg lang en geeft heel veel afval.
De ACE wordt door mij niet meer gebruikt, ik print nu op die Kobra 3 met de losse spoel.
Alleen kan ik dan tijdens een print niet pauzeren om van filament/kleur te wisselen. Dat kan alleen via de ACE.
Aan elke printer zit wel een nadeel. Meestal kom je daar pas achter als je het ding hebt gekocht en gebruikt.
Ik bezit een Anycubic Kobra 3 combo met een ACE.
Die ACE werkte sowieso matig, maar met een eigen verbetering ging het beter.
Het in meer kleuren printen duurt echter erg lang en geeft heel veel afval.
De ACE wordt door mij niet meer gebruikt, ik print nu op die Kobra 3 met de losse spoel.
Alleen kan ik dan tijdens een print niet pauzeren om van filament/kleur te wisselen. Dat kan alleen via de ACE.
Aan elke printer zit wel een nadeel. Meestal kom je daar pas achter als je het ding hebt gekocht en gebruikt.
Groeten uit Hoogeveen.
3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical Creator 6.0.3 en Cura 5.6.0
3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical Creator 6.0.3 en Cura 5.6.0
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in