Rob52 schreef: 03/09/26, 22:16
Dat maakt niks uit, ik heb helaas al meerdere keren de hele AMS uit elkaar mogen halen vanwege gebroken filament in de tubes.
Daar kan ik mij niet in vinden , ik hebt wel eens een paar keer mee gemaakt dat het filament voor de tubes afbreekt .
Maar het ligt er ook aan welk merk filament je gebruikt , bij duurder filament hebt ik er minder of geen last van dan goedkoop filament .
En je kunt het al een beetje zien als je de rol voor het eerst open maakt hoe deze is omgewikkeld . En of de dikte van het filament zegt ook veel over de kwaliteit . Als je een dikte meting doet van het filament over 300cm en bij elke 50cm de dikte van het filament meet , dan kom je ook achter de kwaliteit van het filament .
Hoe meer die waardes verlopen des te slechter het filament is , in het uiterste geval .
Het wil niet zeggen dat het filament dan niet te gebruiken is , maar je kan deze na gebruik beter opbergen en niet in de machine laten zitten .
En stress in het filament kan veroorzaakt worden bij het oprollen van een spoel , door te warm en te strak opgerold worden .
En zo zijn er nog veel meer factoren voor het breken van filament .