Pagina 1 van 1
Einde AtA 3d filament
Geplaatst: 07/09/26, 21:33
door Wim62
Ik kreeg een mail van ATA 3d filament dat ze er mee gaan stoppen .
Diverse rollen filament worden aangeboden voor €6,05 op=op .
https://www.ata-3d.com/nl?srsltid=AfmBO ... a_Knj9Ga7L
Het is naar mijn mening al de derde leverancier in Nederland die er mee stopt ,concurrentie uit het buitenland is groot .
Re: Einde AtA 3d filament
Geplaatst: 08/09/26, 07:03
door Frits
Ik had ook nog nooit van ze gehoord.
Geplaatst: 08/09/26, 09:03
door Rob52
Ik heb even gekeken, maar ik kende ze ook niet. Vreemd voor een firma die claimt al sinds 1970 aan de weg te timmeren. Voor nog even het aanvullen van de voorraad PLA zeker interessant. Maar houd er rekening mee dat de refillrollen alleen compatibel zijn met reels van Bambu of met een kleine aanpassing van Sunlu. Of je moet ijverig gaan overspoelen op andere spoelen. En weer terug om spanning te voorkomen. Maar ook dan is het die 6 euro wel waard. Als ze ermee stoppen is het toch een beetje vreemd, alleen de PLA refill is in de uitverkoop. PetG is relatief duur. Op hun website staat ook niet echt een enorm aanbod. Maar voor de nog 10 overgebleven kleuren is 6,05 euro per rol natuurlijk wel een koopje. Ik heb maar een paar rollen besteld.
Geplaatst: 08/09/26, 10:07
door Barbara
Komt dat voor mij even goed uit dat de rollen voor de spoelen van BambuLab gemaakt zijn lollol
En ik ben verslaafd aan leuke kleuren, dus heb ik ook een paar rollen besteld. Ben benieuwd hoe het rood er in werkelijkheid uitziet.
Maar inderdaad, nog nooit van ze gehoord of iets over gelezen, vreemd.
Geplaatst: 08/09/26, 12:04
door Wim62
Ik denk dat ik al 5 jaar bij hen filament bestelde , en ik vind het kwaliteit een zeer goed product .
Ik hebt er al verschillende dingen mee geprint en je ziet het verschil met goedkope filament wel .
En ik hebt altijd als het kan refill rollen besteld vanwege de prijs .
En die refill spoelen maak ik tussendoor als ik een keer niets te doen hebt , van een 10 jaar oude ABS 123 filament die ik nog hebt liggen en geen andere bestemming voor heeft . Het enigste wat ik dan moet weggooien is het kartonnen kern van de rol , die bij het oud papier kan .
Geplaatst: 08/09/26, 12:24
door Puffeltje
waaraan moet ik denken bij 'kleine aanpassing voor sunlu navulrollen' ?