Bericht vorige pagina aan of uit te zetten? Onderwerp is opgelost

Heb je een opmerking rond het beheer van het forum, suggesties, of aankondigingen of wil je gewoon je ongezouten mening kwijt? Dan kan je dat hier doen.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 1 month old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

Bericht vorige pagina aan of uit te zetten?

#1

Bericht door Puffeltje »

Misschien kijk ik er overheen maar ik ben op zoek naar de instelling of een nieuwe pagina op het forum begint met het laatste bericht van de vorige pagina. Ik ben benieuwd of je daar als gebruiker van het forum daar zelf zeggenschap over hebt.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Wat zou het voordeel zijn om het uit te zetten. Het is zover ik weet een toevoeging die je als gebruiker niet kunt beïnvloeden.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Berichten: 312
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#3

Bericht door Wim62 »

Ik vind het wel een toevoeging van dit forum .
Is altijd gemakkelijk als er meerdere pagina's zijn , dan kun je makkelijk terug lezen wat er in het laatste bericht van de vorige pagina staat .
Ik zou zeggen gewoon zo laten .
Misschien kan de admin er een poll voor maken .
Maar ja zoveel leden zoveel wensen , dan wordt het moeilijk om iedereen tevreden te stellen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#4

Bericht door Ch3vr0n »

Ik zal even zien of die plugin een user config optie heeft (of manueel te overschrijven is), maar op ik dacht het niet. De bedoeling is inderdaad een globale toevoeging met als doel dat men makkelijker op het laatste bericht kan reageren (zonder te citeren) als dat bericht zich toevallig op de vorige pagina bevind, geen meerdere tabbladen te moeten hebben openstaan en naar mijn mening is het zo ook makkelijker om in de conversatie te blijven.

Als er geen user functie is, ga ik er geen poll voor maken om te te blijven gebruiken of te verwijderen. Dan blijft die zoiezo. De voordelen wegen meer dan op tegen eventuele nadelen.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk




Toegevoegd in 15 minuten 14 secondes:
Net gekeken, die mogelijkheid is er op dit moment NIET maar ik zal een verzoek plaatsen op de plugin dev pagina bij phpbb. Het is dan uiteindelijk aan de ontwikkelaar om te beslissen. Mocht ik wat horen laat ik het weten.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#5

Bericht door Puffeltje »

Als het niet aan te passen is, is dat geen probleem. Aan de ene kant is het een grote aanwinst voor de situaties zoals jullie ze schetsen. Aan de andere kant heb ik steeds het gevoel 'dat heb ik al gelezen' en moet ik bewust het bericht overslaan. Zal wel de autist in mij zijn ;)
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 281
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#6

Bericht door 3DWim »

Ik wordt eerder op het verkeerde been gezet omdat ik denk dat ik reageer op een bericht maar dan blijkt na posten dat er tussentijds nog andere posts gemaakt zijn.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Dirk
Berichten: 21
Lid geworden op: 10/02/23, 18:19
Belgium

#7

Bericht door Dirk »

Goeiedag allen,
wel om de topic starter bij te treden mij stoort het ook behoorlijk.
En ja ik ben een spiksplinternieuw lid, dit is mijn eerste bericht, ook een binnenkomst zal je denken,
maar doordat het me zo stoorde, en om de topic starter bij te treden heb ik me lid gemaakt zie.

Dit is het eerste forum dat ik tegenkom dat zo werkt.
Het lijkt wel of we kinderen zijn, zoals al die Am. feuilletons of wat dan ook,
die onderbroken worden voor pub. en dan nadien alles nog eens herkauwen eens die pub voorbij.

Maar geen probleem verder hoor, ik laat het verder over me heen gaan.

Nogal een binnenkomst he ;-)
Ender 5 plus origineel, dat hoor je :mrgreen:
Wim62
Berichten: 312
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#8

Bericht door Wim62 »

Dirk schreef: 10/02/23, 18:27 Dit is het eerste forum dat ik tegenkom dat zo werkt.
Het lijkt wel of we kinderen zijn, zoals al die Am. feuilletons of wat dan ook,
die onderbroken worden voor pub. en dan nadien alles nog eens herkauwen eens die pub voorbij.
Vertel ons dan maar wat er in jou ogen veranderd moet worden ?
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#9

Bericht door Rob52 »

Ik zie het probleem niet zo. Je kunt je overal wel aan storen. Het ene forum werkt zus en het andere zo. Het is onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken.

Het is trouwens wel komisch als je bedenkt dat het nu in dit forum niet meer mogelijk is om direct het laatste bericht volledig te quoten. Maar bij de meeste fora kan dat (nog) wel. En daar hoor je dan niks over terwijl dat nog veel irritanter is omdat er dan vaak een hele pagina vol staat met herhaalde berichten. Terwijl in dit geval het geen herhaling betreft maar eigenlijk alleen een verschuiving. Wanneer er op eenzelfde pagina een nieuw bericht staat dan zie je eveneens het voorgaande bericht staan, is dat dan ineens iets anders dan dat het er bij een nieuwe pagina er ook staat????
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#10

Bericht door Ch3vr0n »

Ik kon het niet beter gezegd hebben, en het staat er eigenlijk ook niet fysiek. Als je dan op de vorige pagina (dus de pagina waarop dat laatste bericht effectief staat) even over de citaat knop gaat hangen zie je een bericht nummer "&p=...." in de url die onderaan gaat verschijnen. Als je dat dan gaat vergelijken met het 1e bericht (het verplaatste dus) van de volgende pagina en daar ook op de citaat knop gaat zweven, dan is het bericht nummer hetzelfde. Als het een fysiek duplicaat was dan had je dezelfde post 2x en 2 verschillende post nummers.

Er is een gelijkaardige module om het 1e bericht altijd weer te geven in een topic op elke pagina, maar die werkt niet samen met de "displayLastPost" module, en dat zou ik persoonlijk irritanter vinden. Er is bijna geen enkel topic dat na een paar reacties nog voor de volle 100% relevant is aan het 1e bericht op een topic. Je mag nog 1000 mods hebben die regels strict toepassen, niks is 100% on topic.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten