Pagina 1 van 1

Goedkoopste Filament kopen

Geplaatst: 17/08/24, 18:15
door Vink
Weet iemand een adres waar ik heel goedkoop filament kan kopen? (de goedkoopste?)
Ik heb wezen Googelen maar zie nu door de bomen het bos niet meer. :roll:

Re: Goedkoopste Filament kopen

Geplaatst: 17/08/24, 18:50
door Barbara
Ligt er helemaal aan wat jij goedkoop vind.

Probeer wat merken uit. Iedere machine heeft weer andere voorkeuren. Filament dat het bij de één fantastisch doet, werkt bij de ander voor geen meter (heb ik dus zelf ervaring mee)

Koop eens een (halve) kilo van een merk dat je aanstaat en probeer het uit.
Weet wel dat zelfs binnen een merk je verschillen merkt met verschillende kleuren. Een goede kleur om uit te proberen is grijs.

Ook hier geld vaak: goedkoop is duurkoop
Maar je hoeft ook weer niet het duurste van het duurste te kopen om goede prints mee te maken.

Mijn ervaringen met PLA:

Esun heeft vaak aanbiedingen op Amazon, zo rond de 16 euro per kilo en is een merk dat ik wel vertrouw.

Zelf koop ik veel van mijn filament bij 123-3d. Goede kwaliteit, snelle levering en goede klantenservice. Mij bevalt het huismerk (Jupiter) prima. Op dit moment betaal je daar voor 1,1 kg 22,50 euro (omgerekend kom je op ongeveer 20,50 euro per kg.)

Je moet er wel rekening mee houden dat speciale filamenten zoals TPU, ABS e.d. veel duurder zijn dan PLA.

Succes

Geplaatst: 17/08/24, 19:38
door Vink
Bedankt voor deze snelle en uitgebreide reactie! :idea:

Geplaatst: 17/08/24, 19:39
door Ch3vr0n
Ik haal mijn sunlu merk filament op AliExpress. Tussen de 9-12€/kg en gratis verzending

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Geplaatst: 17/08/24, 19:47
door Vink
Wauw, dat zijn nog eens prijzen waar je gelukkig van wordt! zéér bedankt voor de tip :!: :P

Geplaatst: 17/08/24, 20:06
door Rob52
Goedkoop kan zeker duurkoop zijn. Ik heb heel wat onbekende merken van Amazon en allerhande andere websites geprobeerd. Meestal best te pruimen. Op een enkele uitzondering na. Zoals OWL filament uit Duitsland, die ook onder andere namen opereert. Ze hebben meestal goede kwaliteit qua product maar niet qua afmetingen. Heb je een goede batch dan ben je echt spekkoper voor weinig geld. Maar ik heb meerdere rollen gehad waar de afmetingen heeeel veel afweken en de print vast liep. Ook rollen waar andere kleuren doorheen liepen, iets wat natuurlijk helemaal uit den boze is. En dan kun je mailen wat je wilt maar geven ze niet thuis. Ik print nog steeds met de goede rollen en zonder probleem. Maar ja als je geen goede aftersales service geeft kun je het als bedrijf wel schudden. Maar daar hebben ze bij OWL echt schijt aan. De laatste jaren gebruik ik eigenlijk alleen maar ESun en koop dat via 3DWensshop. Jammer dat hij niet meer op deze website deelneemt. Het was bij het oude forum gewoon een medelid. Ik heb hem destijds benaderd maar hij gaf geen reactie. Terwijl hij goed levert en een goede reputatie heeft opgebouwd.

Geplaatst: 17/08/24, 20:17
door Ch3vr0n
Yup, ik heb me op Ali ook een aantal kilo rode PETG gekocht van JAYO, da's blijkbaar het witte merk van Sunlu. Maar die PETG trekt niet op veel. Ik gebruik het nu als ik snel een modelletje wil printen om wat te testen en voor support interface. of aan tragere snelheid. Het rare is dat hun ABS die ik liggen heb dan weer zeer mooi print.

Geplaatst: 18/08/24, 13:04
door Banditoz
3dwensshop heb ik ook regelmatig besteld. Gewoon nette prijzen en goede levering. Vooral esun via hun besteld. Ik gebruik ook creality hyper pla die was bij discountoffice goedkoper dan bij ali express. Belangrijkste is dat je eerst weet wat fijn print en dan pas naar de prijs gaat kijken. Voor 12 euro per kilo de helft spaghetti van maken is duurder dan voor 20 euro gewoon geslaagde prints hebben.

Geplaatst: 19/08/24, 01:00
door NineLizards
Puur voor de gok heb ik het goedkoopste PETG filament wat ik kon vinden op AliExpress gekocht. Geen idee of het complete bagger is of niet, maar het komt van de week binnen, en was minder dan 6 euro per kilo... Ik hou m'n hart vast :-)

Geplaatst: 19/08/24, 08:45
door PrintEngineer
Ook het goedkoopste filament moet uiteraard aan de minimale eisen voldoen als het PLA mag heten. Dat zegt natuurlijk niet alles over de verwerkbaarheid , maar er zijn weldegelijk NEN en ISO normen waarin is vastgelegd uit welke grondstoffen en aan wat voor eigenschappen PLA moet voldoen. Als het dat niet doet is het simpelweg geen PLA

Geplaatst: 19/08/24, 09:42
door Vink
NineLizards schreef: 19/08/24, 01:00 was minder dan 6 euro per kilo
zou je misschien een link kunnen plaatsten.. om de een of andere reden vind ik die niet..

Geplaatst: 19/08/24, 10:40
door Rob52
Tja, normen, regeltjes, wetgeving. Allemaal mooi, maar als het 6 euro per kilo kost is het ofwel een dumpprijs voor een overschot artikel of in de meeste gevallen een product dat niet aan alle specs voldoet. En made in China is echt niet per definitie slecht, in tegendeel. Maar bij 6 euro per kilo heb ik echt wel m'n twijfels. En men zet er daar met erg veel gemak elk gewenst keurmerk op, want het is toch maar een stukje tekst.

Ik vraag me ook af of er hier of in Europa echt wel zo op wordt gecontroleerd als men zo'n product verkoopt. Als het een NEN gecertificeerd bedrijf is dan zal er wel op de productiemethode en bedrijfsvoering worden gecontroleerd. Maar qua productie bepaalt een bedrijf ook voor een deel zelf wat er in die norm staat. Stel dat het bedrijf als doel heeft een erg slecht product te maken dan kunnen ze dat omschrijven en dan moet bij controle ook blijken dat ze dat doen.

Wat betreft de samenstelling zijn er natuurlijk ook weer waarden waaraan voldaan moet worden. Maar als ik maar weer even het "oude" voorbeeld van OWL producten aanhaal, dan weet ik wel zeker dat die in weinig opzichten voldoen aan welke norm dan ook.

Het is dus allemaal betrekkelijk. En met goedkoop spul moet je ook gewoon een stukje geluk hebben. De vraag is dan ook weer; hoe reproduceerbaar is dit? Is het de volgende keer ook wel goed?

Geplaatst: 19/08/24, 15:22
door NineLizards
Vink schreef: 19/08/24, 09:42
NineLizards schreef: 19/08/24, 01:00 was minder dan 6 euro per kilo
zou je misschien een link kunnen plaatsten.. om de een of andere reden vind ik die niet..
Dat klopt. De advertentie is er ook niet meer. Hier is wat ik heb gekocht:

Afbeelding

Volgens DHL zou ik het op de 21e mogen verwachten... aangenomen dat het geen scam is :-)

In de product details staat een leuk zinnetje:

Afbeelding

High concerned Chemical: Certain combined chemotherapy for lymphomas

Gotta' love Aliexpress...

Geplaatst: 19/08/24, 18:36
door Ch3vr0n
NineLizards schreef: 19/08/24, 15:22 High concerned Chemical: Certain combined chemotherapy for lymphomas
Dat heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met "Prop 65" in california, US. Daar is "proposition 65" van kracht waarbij fabrikanten moeten vermelden wanneer iets mogelijk kankerverwekkende stoffen betreft. Doen ze dat niet kunnen ze grote boetes krijgen. Alleen is het voor fabrikanten gewoon goedkoper om het gewoon op ALLES te vermelden dat er voor die staat mogelijk kankerverwekkende stoffen inzitten, want als je het op alles vermeld dan loop je ook geen risiso om het vergeten te vermelden waar het effectief in zit.

"Compatibility: DLP" betwijfel ik. Ti's geen resin :D

Dat gezeg zijnde wat voor merk was dat?

Geplaatst: 19/08/24, 18:42
door NineLizards
(Hmm. Waarom is er eigenlijk geen 'quote' knop voor het laatste bercith? Anway...)
Dat gezeg zijnde wat voor merk was dat?
Ik heb geen flauw idee. Ik vermoed Enotebook, wat volgens mij een B-merk is van Jayo, wat volgens mij weer een B-merk is van Sunlu, maar ik kan me vergissen.

Het enige wat ze vermelden was iets over de verpakking, en dat het in een van onderstaande dozen zou aankomen:

Afbeelding

Geplaatst: 19/08/24, 19:11
door Ch3vr0n
Jayo is inderdaad het witte merk van Sunlu, maar dat die op zich weer een wit merk hadden wist ik ook niet. Nu, verbaasd me niks gezien aliexpress witte merk van amazon is, en alibaba/temu dan weer het witte merk van Aliexpress :p

Geplaatst: 19/08/24, 19:44
door NineLizards
Jayo is inderdaad het witte merk van Sunlu, maar dat die op zich weer een wit merk hadden wist ik ook niet. Nu, verbaasd me niks gezien aliexpress witte merk van amazon is, en alibaba/temu dan weer het witte merk van Aliexpress :p
Euh... juist, ja :-)

eNotebook was jaren geleden een absoluut prut merk, en kreeg hele slechte reviews voor hun PLA. Ik vermoed dat ze nog een paar dozen in een verdwaalde schuur hadden liggen, die ze nu kwijt konden. Of dit betekent dat dit hetzelfde prut spul is van jaren geleden, of dat ze gewoon de iets mindere Jayo / Sunlu rollen in de oude dozen verpakken... wie weet? Ik zie het wel zodra ze binnen zijn...

Geplaatst: 14/09/24, 01:03
door 3D Wens Shop
Toch fijn om te horen dat men positief is over 3dwensshop. Voor de zomer heb ik ePLA-SS toegevoegd aan de shop en dan betaal je tussen de 17,48 en 18,98 voor een kg PLA filament. Wil je nog goedkoper dat zijn filamenten van aliexpress een uitkomst, want de prijzen waar ze daarop staan, daar kan ik eSun überhaupt niet voor inkopen.

Geplaatst: 14/09/24, 03:27
door NineLizards
Update. Die hele goedkope PETG kwam dus nooit aan, en blijkt uiteindelijk een fake verkoper op AliExpress te zijn. AliExpress deed wat moeilijk, maar heeft uiteindelijk gewoon alles terug betaald.

Uiteindelijk heb ik vijf kilo Sunlu PETG gekocht, en dat print perfect. Hiermee blijft de goedkoopste leverbare prijs dus net iets boven de 7 euro hangen.

Nog wat links voor de prijs jagers, puur indicatief, je moet echt elke keer checken want ze blijven het maar veranderen...

10 kg Jayo PETG (11 kg, 10x grey) at 65.82 + 11.66 = 77.48 including shipping (7.04 per kilo) - https://nl.aliexpress.com/item/1005006161634102.html
10 kg Jayo PETG (5x black, 5x grey) at 81.35 including shipping (8.13 per kilo) - https://nl.aliexpress.com/item/1005007480525829.html
10 kg Sunlu PETG (10 black, or 5 white + 5 black) at 85.83 including shipping (8.58 per kilo) - https://nl.aliexpress.com/item/4001317391495.html
5 kg Jayo PETG (5.5 kg, actually, 5x grey) at 44.65 + 4.08 = 48.73 (8.86 per kilo) - https://nl.aliexpress.com/item/1005004908443885.html
5 kg Sunlu PETG (5 white) at 23.62 + 22.14 = 45.76 including shipping (9.15 per kilo) - https://nl.aliexpress.com/item/1005005915807101.html
5 kg Sunlu PETG (blue, red, white, grey, black) at 46.76 including shipping (9.35 per kilo) - https://nl.aliexpress.com/item/1005002120795353.html
5 kg Sunlu PETG (5 white, or 2 white + 3 grey) at 47.70 including shipping (9.54 per kilo) - https://nl.aliexpress.com/item/1005006634135363.html

De enige issue met deze PETG (maar dat heb ik met alle PETG, zal wel een instelling zijn) is dat het beginnen van een nieuwe layer in het midden van een vlak heel lelijk is. Ik heb het met deze Sunlu PETG, maar ook met Real 3D en Fiberlogy PETG-V0. Moet ik me nog eens in verdiepen.

Geplaatst: 14/09/24, 10:31
door Rob52
Het klinkt allemaal erg mooi, bijna te mooi om waar te zijn. Ik ben er ook niet zo zeker van dat het voor deze prijzen ook echt wel Sunlu is en niet een kopie/fake merk. Maar misschien is het ook wel echt, ik weet het niet. Als ik maar een paar rollen nodig heb dan koop ik het toch makkelijker even bij 3Dwensshop. Dan kies ik alleen wat ik nodig heb en meteen de precieze kleuren. Bij al die mooie aanbiedingen gaat het altijd om een vooraf samengesteld pakket van kleuren. Als dat is wat je nodig hebt is dat mooi, maar vaak zoek je net een andere combi. Met zwart en wit zal het wel wat eenvoudiger liggen. Maar ondanks dat ik soms best aardige hoeveelheden print duurt het wel een hele tijd voordat ik er 5 of 10 kilo doorheen heb gejaagd. Het is niet altijd de prijs die telt, soms is gemak en betrouwbaarheid belangrijker.

Geplaatst: 14/09/24, 13:06
door Ch3vr0n
Ik kan je verzekeren dat het 100% sunlu is als je koopt van de goeie shops. Aliexpress is nu mijn hoofdverkoper geworden van m'n sunlu filament. Ik heb nu in totaal zo'n 40kg sunlu pla aangekocht via 3 verschillende "verkopers" (Sunlu official store, sunlu tech store en sunlu3Dstore) en het is 100% sunlu. De officiële doos verpakking zoals ik ze gewend ben, vacuum getrokken en in ondoorzichtig plastic. Ook de kleur is hetzelfde, en om het af te maken komt uit hetzelfde depot in duitsland als wanneer je gewoon zou bestellen op hun website. Al mijn huidige FIBO's zijn eruit gemaakt, m'n BaBo system is eruit gemaakt en ook de print kwaliteit en temp settings voor de snelheid van een X1C is conform de aanbevelingen (100mm/s+ > 230°)

Bij aparte rollen zijn ze uiteraard niet altijd de goedkoopste, maar voor die bundel deals waar ik ze voor nodig heb, nog geen goedkopere gevonden. Voor mijn lopende projecten heb ik pla wit en zwart in bulk nodig en dan is er geen enkele twijfel. Onlangs nog opnieuw 5kg wit en 5kg zwart aangekocht omdat ik door m'n voorraad begon heen te gaan.

Geplaatst: 14/09/24, 14:33
door NineLizards
Rob52 schreef: 14/09/24, 10:31 Het is niet altijd de prijs die telt, soms is gemak en betrouwbaarheid belangrijker.
Helemaal mee eens. Betrouwbaarheid is belangrijk, al maakt het erg uit wat je er mee doet.

Overigens is dit gewoon Sunlu, zelfde verpakking, zelfde inhoud, zelfde materiaal, en print hetzelfde. Kleurenkeuze is vaak wat beperkter. Tip: alleen bestelleen wanneer het vanuit Duitsland wordt geleverd.

Daarmee kan het nog altijd Sunlu's 2e keus zijn, wie weet. Ik heb geen problemen ondervonden welke filament specifiek waren (2 van de vijf rollen er doorheen geperst) maar dat betekent niet dat die er niet (kunnen) zijn.

Ik heb overgens DOORZICHTIGE sealers om mijn PETG.

Geplaatst: 28/09/24, 17:25
door Wim62
Heeft er iemand al een keer ATA 2.0 filament geprobeerd ?
https://www.ata-3d.com/nl
Ik hoor er best wel goede verhalen over .
En gezien prijs kwaliteit verhouding ziet het er goed uit .
Ik ga het eens een keer uitproberen .

Geplaatst: 08/11/24, 20:27
door Jampot007
Heeft er iemand al een keer ATA 2.0 filament geprobeerd ?
https://www.ata-3d.com/nl
Ik hoor er best wel goede verhalen over .
En gezien prijs kwaliteit verhouding ziet het er goed uit .
Ik ga het eens een keer uitproberen .

Hele mooie website, heeft iemand daar welis bestelt?

Extrudr heeft nu trouwens weer een sale, PLA voor 13 eu/KG ASA 17eu/750g na korting.

Geplaatst: 08/11/24, 20:51
door Wim62
IK hebt nu al 3 rollen in gebruik Metalic grey pla , light blue pla en black pla .
En ik ben er zeer tevreden over , even een temptower maken voor de juiste temperatuur en gaan
Ik bestel meestal refill is €2 goedkoper .

Geplaatst: 10/11/24, 22:14
door NineLizards
PrintEngineer schreef: 19/08/24, 08:45 Ook het goedkoopste filament moet uiteraard aan de minimale eisen voldoen als het PLA mag heten. Dat zegt natuurlijk niet alles over de verwerkbaarheid , maar er zijn weldegelijk NEN en ISO normen waarin is vastgelegd uit welke grondstoffen en aan wat voor eigenschappen PLA moet voldoen. Als het dat niet doet is het simpelweg geen PLA
Helemaal waar. En geen Chinese handelaar die het iets interesseert.

Toegevoegd in 6 minuten 33 secondes:
Re. Sunlu vs. Jayo: ik heb de laatste keer Jayo gekocht (omdat Sunlu geen oranje PETG kon leveren voor een normale prijs) en er zit toch wel verschil in.

De Sunlu oranje PETG is veel 'feller' qua kleur, meer oranje. De Jayo lijkt wat 'verwaterd' als je het naast elkaar houd. Ook merk ik iets meer krimp bij deze Jayo rollen tov. de Sunlu batch.

Dat het hetzelfde bedrijf / dezelfde fabriek is, kun je eigenlijk al afleiden aan de dozen (gelijk), de opdruk (grotendeels gelijk), de spoel (gelijk), de stickering en codering (zelfde stijl, formaat, lettertype, enz.).

Ik had wat haast en Sunly had al een paar weken geen oranje PETG, maar de volgende keer bestel ik denk ik weer Sunlu ipv. Jayo. Er zit toch wel een klein beetje verschil in. Ik vind met name de kleur van Sunlu oranje een stuk mooier.

Geplaatst: 10/11/24, 22:55
door Ch3vr0n
Jayo is een sub merk (denk wit product, goedkoper) van sunlu

Geplaatst: 28/01/25, 08:36
door Sardonis
Begrijp uit de reacties dat Sunlu wel te vertrouwen is. Wil me er 5 rollen wood filament bestellen.
Scheelt meer dan 10,- per rol met Bambu.

Geplaatst: 28/01/25, 09:48
door Rob52
Ik heb net weer een "bulk" van 8 rollen wit/zwart gekocht. Is goed spul. Of de wood versie ook goed is weet ik niet, maar ik lees eigenlijk nergens echt slechte reviews over Sunlu. Op Amazon zie je veel reviews en die zijn, als er tenminste een redelijk aantal zijn, gemiddeld rond de 75% 5 sterren. Maar mijn ervaring bij Amazon is dat dit meestal een goed gemiddelde is. Er zitten altijd azijnpissers tussen. Dus alleen als het maar weinig reviews zijn gaat die 75% omhoog of omlaag. Ik kijk wel naar de lage sterren voor het geval het een herhalende klacht is die aan het denken zet. Maar ik heb met Sunlu filament nog geen problemen ondervonden. Gebruikers op dit forum zijn over het algemeen ook positief.

Geplaatst: 28/01/25, 19:31
door Ch3vr0n
Sunlu is m'n primaire merk. Ik koop bijna niks anders

Geplaatst: 28/01/25, 21:20
door Rob52
Er was ooit ook eens een link naar een Spaanse website met bulk aanbiedingen filament, maar dat was waarschijnlijk op het oude forum. Ik kan het in ieder geval niet meer vinden. Maar misschien is er iemand anders die nog weet welke dat was/is.

Geplaatst: 29/01/25, 10:44
door Sardonis
Bedankt voor de toelichting, ga 1 van dezer dagen eens wat rollen bestellen op Ali.

Geplaatst: 29/01/25, 12:45
door PrintEngineer
Voor bulk zou je ook eens hier kunnen kijken https://gst3d.eu/

Geplaatst: 29/01/25, 19:08
door NineLizards
Als je op AI besteld, kijk dan even waarvandaan het gestuurd wordt. Verzendingen vanuit Spanje zou ik skippen. Ik heb drie maal iets geprobeerd te bestellen met verzending vanuit Spanje, en het kwam drie keer niet aan.

Geplaatst: 29/01/25, 19:27
door Rob52
Bij Alie bestel ik, indien mogelijk, meestal dit soort dingen geleverd uit Duitsland of Polen. Dat is nog nooit fout gegaan. Die Spanje link was iets anders en ging niet van Alie uit.

Geplaatst: 29/01/25, 19:56
door Ch3vr0n
Mijn Sunlu leveringen gekocht via "Sunlu3D Store", "Sunlu Official Store", "Sunlu Tech store" of "Sunlu World Store" (afhankelijk van wie wat het goedkoopste heeft op het moment dat ik het nodig heb) kwam altijd vanuit Duitsland. Altijd het goeie merk spul

Geplaatst: 16/02/25, 11:03
door Wim62
Ik kwam dit vandaag toevallig tegen .

https://a.aliexpress.com/_EGgwlUo

Gelijk maar eens 5 rollen van 1.1 kilo per stuk ingeslagen voor €13,79 daar kan ik ze niet voor laten liggen .
Aliexpress.jpg

Geplaatst: 16/02/25, 13:44
door Ch3vr0n
Jayo is het submerk van Sunlu, maar 5.5kg voor die prijs? Dat zal een scam zijn die nooit aankomt zoals ik destijds een gok waagde. Hou je tracking en kopersbescherming venster nauwkeurig in de gaten dat je op tijd een refund kan vragen .

Shop1103474045 Store, zegt genoeg.

Geplaatst: 16/02/25, 15:45
door 3DWim
Ch3vr0n schreef: 16/02/25, 13:44 maar 5.5kg voor die prijs?
Volgens mij is het die prijs x 5. Staat ook x1 bij de bestelling.

Geplaatst: 16/02/25, 16:12
door Ch3vr0n
'PLA 5TP' zegt je artikel, totale waarde van bestelling 13€

Nope. Ben genoeg gekend met Ali. Da's 13€ voor zogezegd 5 rollen van 1.1kg. kijk maar bij wat er afgeschreven werd van je bank. 13.79, niet 13.79x5

Geplaatst: 16/02/25, 16:14
door Rob52
Als ik op die website kijk dan zijn het 5 rollen van 1,1 kilo voor die prijs en er zijn er zelfs nog goedkoper. Dat klinkt als te mooi om waar te zijn en lijkt me dus ongeloofwaardig. De eerste in de rij, de blauwe 5 stuks voor 7,42 kan niet realistisch zijn. Dat zou 1,50 euro per rol van 1,1 kilo zijn en dan ook nog gratis verzonden. Je krijgt straks gewoon niks bezorgd en automatisch je geld weer teruggestort.

Geplaatst: 16/02/25, 16:30
door Wim62
Ch3vr0n schreef: 16/02/25, 16:12 kijk maar bij wat er afgeschreven werd van je bank. 13.79, niet 13.79x5

Wimke is niet achterlijk , als ik online iets bestel gaan de betalingen altijd via paypal .
Dus als ze niets leveren krijgen ze ook geen geld .

Geplaatst: 16/02/25, 16:36
door Ch3vr0n
Zeg ook niet dat die dat is. Gewoon dat op basis van de feiten, het hier 100% zeker om een scam gaat. Vandaar de suggestie om tracking en kopersbescherming venster nauwkeurig in de gaten te houden, dat er op tijd een AliExpress dispuut can worden opgestart

Geplaatst: 16/02/25, 16:49
door Rob52
Ik heb eind vorig jaar zoiets dergelijks gehad. Het duurt iets langer omdat je op de uiterste leverdatum en -tijd moet wachten. Maar nog geen 5 minuten nadat die was afgelopen stond het geld alweer automatisch teruggestort op m'n rekening. Ik heb er geen dispuut voor hoeven openen, ging allemaal automatisch.

Geplaatst: 16/02/25, 17:02
door Wim62
Ik wacht het gewoon af het Geschatte leverdatum: 26 feb 2025 dus we zien wel .
Ik had laatst ook een parketje dat maar niet aankwam en ali heeft zelf geregeld dat het bedrag terug gestort werd .

Geplaatst: 16/02/25, 17:47
door Ch3vr0n
De mijne had ook een levertijd van 1-2 weken. 3 maanden later had ik het nog niet

Geplaatst: 16/02/25, 17:52
door Wim62
En wel het geld terug ?

Geplaatst: 16/02/25, 18:28
door Ch3vr0n
Yup, een paar dagen voor de kopersbescherming ging aflopen dispuut opgestart. Verkoper die eerst niet reageerde via chat reageerde plots wel. Of ik dispuut wou annuleren en ik zou 5€ ofzo terug krijgen als ik wou wachten. Ik dan altijd opnieuw een dispuut opstarten.

Verkoper aanbod geweigerd en AliExpress greep automatisch in. Ik moest zelfs mijn screenshots en tracking bewijs van foutieve beschrijving niet eens doorsturen. Bescherming was nog een dag of 3 geldig. Automatische goedkeuring van dispuut en nog geen 24u later stond het bedrag terug om mijn rekening.

Een paar dagen erna kwam er dan plots terug beweging in de tracking. Pakket werd dan een dag of 2 er na 'bezorgd' terwijl ik thuis was en in m'n zetel naar YouTube zat te kijken. Geen pakket gezien, maar had geld terug.

Ik wist dat het een riskante gok was dus ook niet meer gespendeerd dan ik bereid was te verliezen, maar uiteindelijk niks verloren

Geplaatst: 21/02/25, 19:37
door Rob52
Wim62 schreef: 16/02/25, 11:03 Ik kwam dit vandaag toevallig tegen .

Gelijk maar eens 5 rollen van 1.1 kilo per stuk ingeslagen voor €13,79 daar kan ik ze niet voor laten liggen .

Aliexpress.jpg
Pagina niet meer beschikbaar ...... toeval?

Geplaatst: 21/02/25, 21:02
door Wim62
Uitverkocht op is op .🤣

Geplaatst: 21/02/25, 21:14
door Rob52
Geloof je het zelf? 😂

Geplaatst: 21/02/25, 21:34
door Wim62
Ja en dat vertel ik met een stalen gezicht , en ik geloof ook nog in Sinterklaas 👍

Geplaatst: 21/02/25, 22:26
door Ch3vr0n
Rob52 schreef:
Wim62 schreef: 16/02/25, 11:03 Ik kwam dit vandaag toevallig tegen .

Aliexpress.jpg
Pagina niet meer beschikbaar ...... toeval?
Nope, de mijne deed dat ook nadat ik en een Canadese Reddit 3d printer makker onze disputen hadden ingediend

Geplaatst: 22/02/25, 17:40
door ksch57
ik koop mn filament bij 123D.nl. goedkoop genoeg en constante kwaliteit.

Geplaatst: 22/02/25, 17:55
door Wim62
Dan mis je heel veel hebt je de prijs van Esun filament van 1233D wel eens vergeleken met andere aanbieders , daar valt aardig wat aan te verdienen .
1233D .nl komt er voor filament bij mij er niet meer in (veel te duur) 3Djake is veel goed koper met het hiergenoemde filament .

Geplaatst: 31/03/25, 20:51
door Rob52
@Wim62
We zijn alweer ruim een maand verder. En aangezien je hier geen enthousiaste berichten hebt geplaatst van je sublieme aankoop voor een prikkie neem ik aan dat je nooit iets hebt ontvangen. Hopelijk wel je geld weer terug?

Geplaatst: 31/03/25, 21:52
door Wim62
Uiteindelijk heeft alia expres mij een mooi bod gegeven van een vergoeding van de misleidende advertentie .Ze zijn mij tegemoet gekomen met de helft van de orginale waarde van de bestelling . Dus iedereen blij .😁

Geplaatst: 31/03/25, 22:22
door Rob52
Dus het is uiteindelijk toch waar; als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat ook meestal zo.

Geplaatst: 02/04/25, 12:24
door Ch3vr0n
De helft? Ik heb de volle pot terug gekregen

Geplaatst: 02/04/25, 15:50
door Wim62
Ze zijn mij goed tegemoet gekomen met €10 extra bijbetaalt hebt ik alsnog die rollen gekregen . Ik vind dat wel schappelijk van ali , dus hebt ik voor €23.79 5 rollen filament .

Geplaatst: 02/04/25, 18:52
door Puffeltje
Als ze lekker printen is dat zeker een goede deal.