Is het moge om multi color te printen met
Mijn anet a6? (Ik ben druk bezig om te sparen voor een
Bambulab a1 mini combo / bambulab a1)
En: welke software daarvoor?
Vr gr Henry
Re: Handmatige multi color anet a6
Geplaatst: 21/10/24, 12:16
door Puffeltje
Als je printer de M600 opdracht accepteerd zou het handmatig wisselen van filament geen probleem moeten zijn. Even een vlugge blik op internet gedaan en volgens mij ondersteund de A6 het.
Ik ga er van uit dat je per laag wilt wisselen, of ook op de zelfde laag wisselen van filament?
Het wisselen van filament, lees: het tijdelijk pauseren van je print, moet ondersteund worden door je slicer. Welke slicer gebruik je?
Geplaatst: 21/10/24, 12:52
door PrintEngineer
De Anet A6 ondersteund G-code instructie M600. Maar aan te raden is het niet als je veel kleur wissels moet uitvoeren. Zelf heb ik dit ook uitgeprobeerd en het is een bewerkelijk en moeizaam proces. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat bij elke wissel de instructie M84 word gegeven zodat de steppers actief blijven. Kortweg gezegd is het veel gedoe en de kans op mislukken is altijd aanwezig
Geplaatst: 21/10/24, 17:38
door 3DWim
In de originele setup, software, die bij de anet zat was dit een standaard optie. Werkte ook prima.
Als je meer dat twee kleuren wilt gaan printen wordt het wel een uitdaging. Maar alles kan natuurlijk.
Geplaatst: 22/10/24, 08:34
door henryschippers2023
PrintEngineer schreef: ↑21/10/24, 12:52
De Anet A6 ondersteund G-code instructie M600. Maar aan te raden is het niet als je veel kleur wissels moet uitvoeren. Zelf heb ik dit ook uitgeprobeerd en het is een bewerkelijk en moeizaam proces. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat bij elke wissel de instructie M84 word gegeven zodat de steppers actief blijven. Kortweg gezegd is het veel gedoe en de kans op mislukken is altijd aanwezig
Ik gebruik cura slicer. Ik wil een bordje van 15x15cmx2mm dik met daarop text in een andere kleur printen
Ik ben ook van plan binnenkort octopriny te gaan gebruiken dmv een raspberry pi 3b+ dan zijn er ook wellicht meer mogelijkheden
!
Bericht van: Ch3vr0n
Bericht gewijzigd. 3 dubbele quotes en reacties verwijderd. @henryschippers2023 even opnieuw melden, het forum beschikt over een module die je reacties samenvoegt als er geen nieuwe berichten zijn tussenin. Meerdere keren citeren om te reageren op een gedeelte/met nieuwe regel is nutteloos. Wil je een regel toevoegen, wijzig dan gewoon het bericht.
Geplaatst: 22/10/24, 09:24
door Wim62
Als iemand dit nog begrijpt laat het dan weten , ik begrijp er niets van.
Geplaatst: 22/10/24, 11:03
door PrintEngineer
Een bordje printen waarbij je op een bepaalde hoogte start met de andere kleur is geen probleem. In dat geval voeg je eenmalig met Ultimaker Cura de M600 instructie toe. Dat doe je onder Post Processing Scripts
Geplaatst: 22/10/24, 11:50
door henryschippers2023
Top, bedankt voor de info, kan ik het mooi eens gaan proberen / oefenen
!
Bericht van: Ch3vr0n
Dubbele reactie gewist
Geplaatst: 08/11/24, 19:26
door Wim62
henryschippers2023 schreef: ↑21/10/24, 10:45
(Ik ben druk bezig om te sparen voor een
Bambulab a1 mini combo / bambulab a1)
Kan iemand uitlag geven hoe de kleuren wissel functie toe te voegen?
Geplaatst: 21/11/24, 20:06
door Wim62
Voor cura deze .
Geplaatst: 21/11/24, 20:25
door Rob52
Wat dacht je van de voorgaande berichten goed lezen? 3 naar boven en het antwoord is al gegeven.
Geplaatst: 21/11/24, 21:19
door henryschippers2023
PrintEngineer schreef: ↑22/10/24, 11:03
Een bordje printen waarbij je op een bepaalde hoogte start met de andere kleur is geen probleem. In dat geval voeg je eenmalig met Ultimaker Cura de M600 instructie toe. Dat doe je onder Post Processing Scripts
Waar kan ik dit doen in. De cura software?
Geplaatst: 21/11/24, 21:23
door Wim62
Dat staat in het filmpje .
Of ben ik nu gek ?
Geplaatst: 21/11/24, 21:30
door henryschippers2023
Heb t gevonden
Toegevoegd in 25 secondes:
Morgen voor de 1x proberen
Lang geleden heb ik dit eens gepost, je moet in cura een post processing script toevoegen. Er staat nog een schermafdruk bij.
Op een originele A6 zou ik kleurwissel niet aanraden. Het laden van filament is niet wat je noemt gebruiksvriendelijk bij de A6.
Tenzij je zoals ik er een bowden ipv direct drive van maakt...