Pagina 1 van 1
ervaringen met retour zenden van creality product
Geplaatst: 26/03/25, 21:46
door MB512
Zijn er mensen die ervaring hebben met het terug sturen van een product naar creality ?
Ik ben met creality bezig om of mijn nieuwe aangekochte printer retour te sturen.
Communicatie gaat tergend langzaam.
Waarschijnlijk gaat alles via een call center en die weten echt niet waar ze over praten.
Mijn printer kwam nieuw uit de doos met een defect scherm, deze geeft allen maar pixels weer en geen beeld.
Het gaat om een high combo waarvan het scherm vast aan het frame van de printer zit en geen kabel aan de buitenkant te zien is.
Of ik de kabel even opnieuw vast wil maken....en dan ? garantie vervallen omdat je de printer open gemaakt hebt.
Maar nogmaals , wat zijn de ervaringen hiermee van de mensen ?
MB512
Re: ervaringen met retour zenden van creality product
Geplaatst: 26/03/25, 22:28
door PaulM
Ik heb mijn Creality K1 Max die net uit de doos kwam teruggestuurd daar er een defect was. Een goede week later een nieuwe geleverd. Ik heb wel via 3DJake gekocht en zij hebben alles netjes afgehandeld. Altijd super support via 3DJake. Ook al is er product iets duurder bij hen (wat meestal niet zo is) koop ik toch bij hen.
Geplaatst: 27/03/25, 07:56
door henryschippers2023
En zoals de topic starter zij Niet zelf gaan rommelen of sleutelen aan de printer, waar is de machine overigens gekocht?
Geplaatst: 27/03/25, 18:49
door Ch3vr0n
Je eerste contact punt is de plaats van verkoop. Waar en wanneer is dat toestel gekocht
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Geplaatst: 28/03/25, 21:35
door MB512
Ik heb hem bij de Creality EU shop gekocht.
Vandaag bericht gehad dat de printer omgeruild word.
Zal wel een paar weken gaan duren voor ik m`n nieuwe in huis heb.
Op zich ben ik wel te spreken over de printers van Creality.
Dit word mijn 3e en eigenlijk nog nooit problemen gehad.
Laatste was de Ender 3 S1 pro en dat is nog steeds een hele goede printer.
Enfin, ik ga afwachten tot de boel omgeruild is en hopenlijk dat ik dan met multi color printen kan beginnen.
Geplaatst: 30/03/25, 03:50
door Ch3vr0n
Mooi zo. Nooit leuk als er iets niet werkt, maar als de support zijn werk doet is dat dan weer een plus punt. CR support is niet gekend om super goed te zijn.
Case and point, ik moet de pin out weten van m'n cr10 filament runout sensor. Support gemaild zeggen ze dat alle 3 pins 5V zijn (en der dus 15v doorheen geduwd wordt). Euh nee, want zonder Sense pin, hoe weet het control board dan dat er filament aanwezig is of niet. En geen ground? Ik dacht het niet.
Geplaatst: 30/03/25, 12:04
door Banditoz
Pinout zou je ook vanuit het mainboard kunnen herleiden. Vannhet mainboard zijn wel pinout tekeningen te vinden lijkt me.
Geplaatst: 30/03/25, 14:40
door Ch3vr0n
Als je het originele bordje gebruikt wel ja. Maar zo makkelijk is het niet. CR mainboard ging naar transfer board, runout sensor was aangesloten op transfer board en van dat transfer bord geen pinout te vinden. Ik denk dat ik een reddit post heb gevonden, maar zit nog volop in het uitpakken na een verhuis. Dus ligt even stil.
Geplaatst: 10/04/25, 19:41
door MB512
Kleine update over mijn geval.
Na veel email verkeer en nog meer tijd ( mede door het tijdsverschil ) is mijn printer afgelopen vrijdag ( 28-3 ) weer terug in Duitsland aangekomen.
Vandaag bericht gehad na weer de nodige emails dat DHL de nieuwe printer zaterdag of begin volgende week bezorgt, de track en trace code heb ik inmiddels ook gekregen.
Nu maar afwachten of de printer ook goed is.
Heeft dan maar een maand geduurd vanaf de koop.
Ik denk dat ik dan 1 van de geluksvogels ben als het dan eindelijk afgerond kan/gaat worden.
Geplaatst: 10/04/25, 21:38
door Wim62
Ik hoop dat de track&trace code up to date zijn dat je werkelijk op de aangegeven datum je nieuwe printer mag ontvangen .
Ik hebt al regelmatig mee gemaakt dat een parketje ergens blijft hangen , niet te hopen voor jou .
Geplaatst: 10/04/25, 22:40
door Banditoz
DHL vanuit het buitenland is meestal geen probleem. Destijds mijn ender 3 vanuit een duits warehouse ontvangen en was prima te tracken. Vorige week een upgrade kit voor de creality K1 vanuit Zweden met DHL ook prima (nu alleen nog monteren en een CFS bestellen

).
Geplaatst: 11/04/25, 10:50
door 3DWim
TT gaat vaak fout als er gewisseld wordt van vervoerder.
Die heeft zijn eigen systeem en nummer reeks en het is een gok of dat nieuwe nummer dan te tracken is.
Ome Ali was daar bv erg in: vanuit China was elke verplaatsing te volgen tot aan de NL grens . Daar nam postnl het over en weg was je update.
Want je wist nooit welk nieuw nummer postnl aan het pakket gegeven had.
Geplaatst: 11/04/25, 20:10
door Banditoz
Dat is volgens mij aangepast. Als ik nu iets bij ali bestel krijg ik vaak al een melding van postnl dat er een pakketje onderweg is.
Geplaatst: 11/04/25, 20:22
door Wim62
Dat klopt maar niet waar het pakketje is en wanneer het geleverd wordt . Meestal staat er dan in de app (bezorgtijd is nog niet bekent) .
Geplaatst: 11/04/25, 20:39
door Ch3vr0n
3DWim schreef:Ome Ali was daar bv erg in: vanuit China was elke verplaatsing te volgen tot aan de NL grens . Daar nam postnl het over en weg was je update.
Want je wist nooit welk nieuw nummer postnl aan het pakket gegeven had.
Daar heb ik nu eens in België geen last van met Bpost (onze versie van PosrNL). Meestal nemen ze het tracking nummer van AliExpress gewoon over en kan ik het volgen in de bpost app.
Geplaatst: 12/04/25, 07:04
door Banditoz
Wim62 schreef: ↑11/04/25, 20:22
Dat klopt maar niet waar het pakketje is en wanneer het geleverd wordt . Meestal staat er dan in de app (bezorgtijd is nog niet bekent) .
Dat klopt maar dat is wel te zien bij ali zoals douaneafhandeling etc. En dan is het bij lokale verzender en is het eigenlijk altijd een dag later afgeleverd.
Geplaatst: 12/04/25, 10:55
door 3DWim
Banditoz schreef: ↑12/04/25, 07:04
Dat klopt maar dat is wel te zien bij ali zoals douaneafhandeling etc.
De douane verandert ook geen track code.
Dat een item dan de volgende dag er is kan kloppen maar de laatste tijd gaat het hier met postnl vaak niet meer op.
Geplaatst: 12/04/25, 12:17
door MB512
Nou, Creality heeft woord gehouden.
Zojuist de nieuwe zending binnen gekregen.
Ze hadden in de mail al wel aan gegeven dat de high combo niet op voorraad was.
Maar dat ik een lossen High printer en een losse CFS kreeg.
In feite dus gewoon hetzelfde.
Misschien zelfs beter want er zitten nu materialen bij de CFS die bij de High Combo als set niet bij zaten, zoals een 1.5 meter lange verbindings kabel voor de CFS naar de printer,extra tube`s en extra lang, en een blaasbalgje.
Printer gemonteerd en deze is in orde.
Mijn reis door multicolor printen kan beginnen.
Geplaatst: 12/04/25, 14:50
door Wim62
Kijk dat hebben ze mooi opgelost voor jou .