Pagina 1 van 1

Online design tool: 3D printen van vazen

Geplaatst: 06/04/25, 19:19
door gewoonkees
Hallo Belgische en nederlandse printfanaten!

Ik heb in mijn vrije tijd een online design tool ontwikkeld voor het maken van vasen en bloempotten. Het is ontworpen als een eenvoudige manier om aanpasbare modellen te krijgen voor bloempotten, vasen en containers, zonder dat daarvoor hoeft te kunnen modeleren. Alhoewel waarschijnlijk een groot gedeelte hier wel goed kan, dacht ik dat dit mogelijk de perfecte community was om dit te delen.

Je kunt het hier bekijken en proberen je eigen ontwerpen te genereren: https://vasecreator.com/

De code is ook opensource beschikbaar: https://github.com/gewoonkees132/Vasecreator/

Ik heb de tool gemaakt om mijn JavaScript te oefenen, en hij blijft gratis beschikbaar. Ik hoor graag jullie feedback. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben! Veel ontwerp- en printplezier!

Afbeelding

Re: Online design tool: 3D printen van vazen

Geplaatst: 07/04/25, 09:37
door Rob52
Heel leuk initiatief.

- Ik mis alleen de resetknop, alhoewel dat ook werkt door een reload, maar een resetknop maakt het wat duidelijker.
- Verder lijkt het erop dat de vaas/pot alleen maar vierkant of rechthoekig kan zijn, met meer of minder afgeronde hoeken. Rond en ovaal zou ook wel aardig zijn.
- En misschien een stukje uitleg (in de vorm van een ballon of op te roepen helptekst) bij de diverse functies. Niet elke functie zal iedereen direct duidelijk zijn. Mij ook niet.

Geplaatst: 26/09/25, 15:24
door barrokok
Erg gaaf en leuk!

Ik ga er eens mee aan de slag, zou het nog leuk vinden als je ook een motief zou kunnen instellen, of een bewerking aan de buitenkant.

Geplaatst: 26/09/25, 18:44
door Rob52
Tja, als de TS echter maar 1 dag actief is geweest kun je verdere reacties wel schudden denk ik.

Geplaatst: 27/09/25, 21:15
door Wim62
Is toch jammer , wel iedereen het hoofd op hol brengen , maar daarna niets meer van je laten horen .
Zulken mensen zie ik liever gaan dan komen .

Geplaatst: 28/09/25, 20:12
door Ch3vr0n
Ik ga binnenkort opnieuw een onderhoud aan het forum doen. Eens zien wanneer z'n laatste check-in was en nog een paar dingen. Het forum gaat iig uitgedund worden van inactieve accounts

Sent from my Pixel 10 Pro XL using Tapatalk

Geplaatst: 28/09/25, 20:34
door Wim62
Het zal mij benieuwen hoeveel leden er dan nog overblijven .
Wie wil er een gok doen ?.

Geplaatst: 28/09/25, 21:26
door Rob52
Het is maar hoe streng de criteria worden gehanteerd. Er zijn momenteel 382 leden. Daarvan hebben er nog geen 250 minimaal 1 bericht geplaatst. Ga er even vanuit dat daarvan een groot deel na het eerste of tweede bericht en misschien een week niets meer van zich hebben laten horen, dan blijven er misschien 175 over. Waarbij er dan misschien 50 nog het voordeel van de twijfel krijgen. En van die 175 zijn er in de praktijk misschien 25 met regelmaat actief op het forum. Maar daar is dit forum geen uitzondering in. Bij clubs, verenigingen en forums is het meestal dat 5% (of zoiets) van de leden 95% van de input leveren en dat is hier (helaas) niet anders.

En er is natuurlijk wel heel wat veranderd de laatste 10 jaar. Werd er vroeger (al is dat niet erg lang geleden) nog volop en fanatiek gesleuteld, nu gaat "bijna alles" automatisch en hoef nog nauwelijks zelf na te denken. En weet je het niet dan vraag je het AI, daar heb je geen forum meer voor nodig. AI blijft ook altijd geduldig en heeft een bijna onuitputtelijke database, tijden veranderen. En tegenwoordig nog veel sneller. Ik heb al heel wat analyses en aankoopvergelijkingen gedaan met behulp van AI. Het is echt niet altijd foutloos, maar je krijgt wel heeeeel snel en erg veel vergelijkende informatie die je zelf niet zo snel met Googlen vindt.

Geplaatst: 28/09/25, 22:38
door Ch3vr0n
De criteria werden eerder al vastgelegd in dat feedback topic

Sent from my Pixel 10 Pro XL using Tapatalk

Geplaatst: 29/09/25, 12:59
door PrintEngineer
Omdat je in de huidige tijd meer dan op je woorden moet letten ga ik hier een zeer genuanceerde reactie geven

Vragen stellen of tips geven is waar dit forum voor in het leven is geroepen. Dat een forum als deze ook eendagsvliegen aantrekt is denk ik normaalste zaak van de wereld geworden. Alles moet steeds sneller en het geduld van de mens wordt steeds minder. Is er binnen enkele minuten tot uren geen antwoord op de gestelde vraag gekomen, fladdert men door naar het volgende forum. We zullen er dus als grijsharige hobbyisten aan moeten wennen dat de wereld in hoog tempo veranderd en de continu acceleratie waar de mens wereld in zit nooit meer gaat stoppen

Geplaatst: 29/09/25, 17:15
door 3DWim
Het kan natuurlijk zijn dat kees gewoon een drukke baan heeft.

Eendagsvliegen of forumhoppers met een boodschap, zijn gewoon uit op klikkers of te wel clickbait.
Forumregels kunnen hierop aangepast worden: heb je een nwe. eigen zaak, heb je iets gemaakt op je website, github of klikklak dan moet je eerst 5 nuttige bijdragen geplaatst hebben.

Maar goed ik behoor ook tot die oude garde die voorstellen normaal vind :eekgr:

Geplaatst: 29/09/25, 19:56
door PaulM
Wim62 schreef: 27/09/25, 21:15 Is toch jammer , wel iedereen het hoofd op hol brengen , maar daarna niets meer van je laten horen .
Zulken mensen zie ik liever gaan dan komen .
Jammer inderdaad, maar ik vind het toch een prachtig tooltje dat nog steeds actief is. Laten we dankbaar zijn dat gewoonkees dit met ons gedeeld heeft.

Geplaatst: 29/09/25, 20:16
door Rob52
Inderdaad heel leuk dat Gewoonkees die info met ons heeft gedeeld. Maar als er vervolgens geen reacties meer komen dan heb je er niet zoveel aan. Een beetje als een advertentie met een aantrekkelijk aanbieding tonen en zodra je erop klikt om het te bestellen loopt de link dood. Dat werkt niet.