Pagina 1 van 1
Print layer hoogte (issue)
Geplaatst: 28/04/25, 13:01
door Kingeping
Beste Allemaal,
Ik zit met een layer hoogte probleem waar ik niet uitkom.
Zie de voorbeeld foto’s in bijlage. Ik probeer een model te printen en op een of andere manier veranderd de layer hoogte tussendoor. Met als effect dat er een verschil in print kwaliteit te zien is in de buitenwand. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Re: Print layer hoogte (issue)
Geplaatst: 28/04/25, 14:39
door Ch3vr0n
Het zou helpen als je de foto's ook daadwerkelijk bijvoegt. Al klinkt het volgens de tekst dat je variabele laaghoogte hebt aan staan
Geplaatst: 28/04/25, 18:16
door Kingeping
geen idee hoe je fotos upload hier.
Maar heb even een link gemaakt:
https://files.fm/u/9ngwb24nxj
Geplaatst: 28/04/25, 18:47
door PrintEngineer
Gebruik je Ultimaker Cura vind je de adaptive layer height onder het menu Expirimental. Staat die aangevinkt?
Geplaatst: 28/04/25, 19:13
door Rob52
In andere slicers heb je eenzelfde optie, maar mogelijk heet die anders. Maar het is wel de oorzaak zo te zien.
Kingeping schreef: ↑28/04/25, 18:16
geen idee hoe je fotos upload hier.
Kijk even
hier.
Geplaatst: 28/04/25, 19:22
door Ch3vr0n
Lijkt me op het 1e zicht wat z-binding en extrusie problemen. Die lagen zijn netjes gelijk maar op bepaalde gedeeltes samengeperst. Op dat bovenste stuk de rechter hoek die omhoog gaat is echt eern "ramp". Je naad is niet mooi dicht, bultjes... En in het midden zitten er ook zo'n paar stukken. Volgens mij waar de z-seam telkens zit
Geplaatst: 28/04/25, 22:09
door Kingeping
Ik gebruik de creative print slicer.
Heb nu even de bambu slicer geinstalleerd en dezelfde instellingen gedaan. Het lijk nu verholpen te zijn. Dus ik denk dat het een probleem van creality print zelf is..
Ik zal morgen eens een print doen via de bambulab slicer.
Dank voor het meedenken!
Geplaatst: 29/04/25, 09:05
door henryschippers2023
Bambu slicer werkt toch alleen voor bambulab printers?
Als u geen bambulab printer gebruikt, waarom gebruikt u dan de Bambi slicer?
Geplaatst: 29/04/25, 10:11
door Wim62
Omdat de meeste slicers met meerdere printer overweg kunnen . Kijk maar eens bij bambu studio hoeveel printers ze ondersteunen .
Geplaatst: 29/04/25, 13:30
door Ch3vr0n
Bambu Slicer is gebaseerd op prusaslicer en orcaslicer, dus die ondersteunt net zoals prusaslicer tal van printers. Echter is die voor bepaalde functies geoptimaliseerd voor bambu printers
Geplaatst: 29/04/25, 20:38
door PrintEngineer
Steeds meer fabrikanten kiezen ervoor om een eigen slicer uit te brengen. En dat is in het geval van Bambulabs nog niet zo gek. Je kunt er de belangrijkste parameters voor elk type printer in stoppen en dan krijg ook als minder ervaren 3D artiest mooie resultaten. En persoonlijk denk ik dat daar een trend is ontstaan. De wedloop om steeds met nieuwe technieken te komen is steeds vaker afhankelijk van software. Mijn plaatje is dat er steeds meer clones van paketten als Cura en Prusa slicer op de markt zullen komen
Geplaatst: 29/04/25, 20:57
door Wim62
En Prusa slicer is weer afgeleid van Slic3r .