Van ender 3 V2 overgestapt op een A1

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
Burrel
Netherlands

Bericht door Burrel »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Inmiddels ben ik dik te vreden met de printer hoewel er wel een gekke storing is opgetreden waarbij de printer bij aanvang van een print helemaal omhoog ging op de z as en zich zelf klem zette tegen de bovenkant. Gelukkig stond ik er nog bij en kon ik hem snel uitschakelen en ik heb een melding gemaakt bij bambulab.

Ik heb nog een print van een draak die niet wil lukken waarbij de onderste punt van de vleugels op een tree support geprint moet worden en wat dan telkens mis gaat. De vleugel valt van de supports af en na 6 prints heb ik het opgegeven. Ik heb de supports groter gemaakt, dikker gemaakt, meer walls, langzame snelheid niks werkt.
Andere prints met veel tree supports onder puntige delen komen er allemaal wel perfect uit.

Ik heb ook de holle maan lamp van makerworld perfect kunnen printen. Een holle bol van 15cm waar een lichtje in kan zonder enige supports is perfect gelukt.
Zo heb ik al diverse zeer uitdagende prints succesvol geprint maar die draak lukt gewoon niet.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Der is nog een andere meer gevaarlijkere storing waar je rekening mee moet houden. Afhankelijk van de versie van je AC board, is er een actief vuur en smelt gevaar met de NTC die te warm kan worden en omliggende onderdelen erop kan beschadigen die ervoor kunnen zorgen dat de printer behuizing en electonica vuurschade oploopt.

de enige manier om te weten of je een oudere versie van het AC board hebt is om dat ding open te doen aan de onderkant.

https://www.tomshardware.com/3d-printin ... r-repaired
Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in