Pagina 19 van 22
Re: Wat heb je deze week geprint?
Geplaatst: 21/04/26, 18:07
door Rob52
Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Tecumseh schreef: 21/04/26, 09:13
Voor een vriendin die pedicure is een setje voetjes geprint.
Ik heb hem 2 keer geprint in
Glow in the dark voor Halloween. Voor de 2,85 mm filament verbinding zou ik iets zoeken van 3 mm. De tolerantie voor 2,85 mm ligt sowieso al op 2,9 op de bovengrens, dus wel heel erg in de buurt. Mocht dat echt niet passen dan kun je de gaten iets opboren met een 3 mm boortje. Er is zat te vinden op Ali.
Klik. Nylon, ABS, POM enz.
Toegevoegd in 3 minuten 6 secondes:
Ik zit er nog eens over na te denken, maar die ik geprint had waren handen, maar waarschijnlijk van dezelfde maker als ik het zo zie.
Re: Wat heb je deze week geprint?
Geplaatst: 09/05/26, 16:03
door Tecumseh
Tecumseh schreef: 21/04/26, 15:38
Het zal een beenwit voetje worden, heb die kleur eSun PLA+ in bestelling staan. Moet alleen nog bedenken hoe ik dat model aan elkaar ga koppelen aangezien ik geen 2,85mm filament heb. In het uiterste geval word het niet op schaal printen.
Het duurde echt veel te lang voordat deze rollen bezorgd werden maar ik heb ze. Eerste resultaten zijn zeer goed gelukt.

- Voetje als sleutelhanger
Ik ben ook begonnen met de voet in onderdelen, heb de wand op 4 lijnen gezet waardoor ik de gaten naar 4mm kan opboren. Daarmee kan ik de ptfe buisjes gebruiken.

- Talus
Heb ook de lagen in Orcaslicer op variabel gezet met smooth als instelling.
Re: Wat heb je deze week geprint?
Geplaatst: 12/05/26, 18:59
door Tecumseh
Het laatste onderdeel word nu geprint, de houder waar de voet ingezet kan worden.
De botjes met ptfe buis verbinden werkt prima, alle delen zijn nu verlijmd.
Re: Wat heb je deze week geprint?
Geplaatst: 17/05/26, 17:11
door Frits
Ik ben, zo als gewoonlijk, met modelbouw bezig.
Deze week en meer volgende ben ik een Haagse HTM tram aan het tekenen/printen/bouwen in de schaal 1:50.
Dat is beter te printen dan H0 en vergt minder ruimte om er een stadstrambaan voor te bouwen dan in de schaal 0.
Ik kan die schaal kiezen omdat ik toch vrijwel alles voor de tram zelf teken en print.
Zo ziet het er nu al uit.

Re: Wat heb je deze week geprint?
Geplaatst: 17/05/26, 22:46
door Hardy
Ik ben altijd benieuwd, maar ik zie geen afbeelding !!
Re: Wat heb je deze week geprint?
Geplaatst: 17/05/26, 23:53
door Barbara
Welk lijnnummer krijgt dit juweeltje?
In mijn studententijd reed ik altijd met lijn 11 naar Scheveningen

Re: Wat heb je deze week geprint?
Geplaatst: 18/05/26, 07:49
door Frits
Barbara dit model tram reed bij mijn weten niet op lijn 11. Zelf ken ik het van lijn 15, 13, 6, 3 en 2.
Op lijn 11 gebruikten ze een iets ander model. Dat staat ook nog op mijn verlanglijstje. De HTM reed met meerdere modellen in die jaren 50.
Het lijnnummerkastje staat nog niet op deze foto.
Het wordt een kastje van 8 x 7 mm met daarin 9 ledjes die een 7-segment display vormen en een '1'.
Ik kan het nummer dus elektronisch instellen en veranderen tijdens de rit. Voor en achter wel te verstaan. In de tram zitten straks zo'n 30 ledjes.
Dat kastje heb ik al geprint en de super kleine voorbedrade ledjes zijn er ook al. Het moet alleen nog 'even' in elkaar gezet worden.
Als ik een brandend nummer heb, kom ik het hier nog wel laten zien.

Re: Wat heb je deze week geprint?
Geplaatst: 18/05/26, 08:34
door Rob52
Ik reed ook met de tram naar Scheveningen, ik woonde toen in Rijswijk en stapt op op de Rijswijkseweg, bij de Broeksloot precies op de grens Den Haag Rijswijk. Aan het eind maakte hij dan altijd een rondje bij het Kurhaus voor de terugrit. Je kunt ook de blauwe tram nog een keertje in je ontwerpen meenemen. Die reed van Rijswijk naar Voorburg. Die had ook nog houten banken met omslag rugleuningen. Die werden op de terugrit allemaal omgezet zodat de (meeste) mensen naar voren reden. Kennelijk waren er mensen die het erg vonden achteruit te rijden.
Maar wat betreft je ontwerp en resultaat; petje af, ziet er perfect uit.
Re: Wat heb je deze week geprint?
Geplaatst: 18/05/26, 11:30
door Frits
Dank je Rob. Die omslagrugleuningen kan ik mij nog goed herinneren. Ook in de trein hoorde je mensen wel vragen welke kant hij op ging voordat ze gingen zitten. Persoonlijk rijd ik liever achteruit, dat is veiliger in geval van een botsing.
Ik heb meer plannen voor (Haagse) trams. Trams hebben een aantal voordelen ten opzichte van treinen.
- Ze zijn relatief kort.
Ze hoeven niet te rangeren. (geen koppeling problemen)
Kunnen door hele krappe bogen rijden.
De stadstrambaan hoeft niet zo groot te zijn.
Stadshuizen zijn eenvoudig te tekenen en leveren veel leuk printwerk.
Een nadeel is dat ik er ook auto's in 1:50 bij nodig heb. Maar wie weet vind of maak ik die ook.
Vandaar mijn nieuwe uitdaging in de modelbouw.

Re: Wat heb je deze week geprint?
Geplaatst: 20/05/26, 11:55
door Karoline C
Ik heb dit kleine gadgetje geprint.
Re: Wat heb je deze week geprint?
Geplaatst: 21/05/26, 19:27
door Rob52
Maar helaas is er niks te zien.