Pagina 1 van 1

123-3d verzendingsproblemen?

Geplaatst: 23/10/25, 21:32
door Ch3vr0n
Heeft er iemand in de afgelopen week wat besteld bij 123-3d.nl (verzending naar belgië)? Ik heb vorige zaterdag om 21.55 wat kleine spullen (bed klemmen) besteld bij ze. Zou afgelopen maandag in huis moeten zijn geweest. Niet dus, is zelfs nog niet verzonden, en een email hierrond deze middag met leesbevesting, krijg ik wel de leesbevestiging maar geen enkele reactie erop en ook nog steeds geen tracking. We zijn bijna een week verder...

Nog maar een mail gestuurd, maar volgende stap is een chargeback.

Re: 123-3d verzendingsproblemen?

Geplaatst: 23/10/25, 21:47
door Wim62
Ik bestel al 7 jaar niet meer bij 123 3D , rede te duur , slechte producten . Er zijn legio andere bedrijven in Europa die veel beter zijn dan 123 3D .

Geplaatst: 23/10/25, 22:23
door Ch3vr0n
yup, ik bestel ook niet veel meer bij ze, maar ze waren de enige die hadden wat ik zocht. Als ik morgen geen reactie heb is m'n bank de volgende optie en verzoek ik een chargeback. Dat gaat mij niet alleen terugbetalen, maar kost de verkoper zelf ook nog eens geld. Als handelaar wil je er daar niet teveel van hebben of banken kunnen beginnen moeilijk doen :p

Geplaatst: 24/10/25, 08:12
door Frits
In de afgelopen maanden heb ik meerdere bestellingen bij 123 3D geplaatst en die werden allemaal keurig en op tijd geleverd.
Het ging om printers en filament.

Geplaatst: 24/10/25, 09:05
door Ch3vr0n
Vreemd, bij mij om 3 sets metalen bed klemmen. Die zwarte nog steeds geen nieuws. En nu gaat 123-inkt.be ook beginnen. Gisteren brother labelprinter besteld. Niks verzonden...

Sent from my Pixel 10 Pro XL using Tapatalk

Geplaatst: 24/10/25, 10:59
door Rob52
Eigenlijk nooit problemen mee gehad. Met meerdere claims op slecht werkende printer cartridges van eigen merk levenslange garantie en allemaal zonder probleem direct gratis vervangen door nieuwe, zelf degene die al 80% verbruikt waren. Weleens vertraging op verzending onderdelen gehad.

Bedoel je deze klemmen?

Als dat zo is, die kun je bij elke kantoorboekhandel, maar ook bij Action kopen. Bij Action zijn ze geloof ik een euro de 4 of meer. Ik weet niet of ze daar nu nog te koop zijn, maar bij iedere kantoorboekhandel zijn ze bekend onder de naam documentklemmen of papierklemmen.

Geplaatst: 24/10/25, 12:06
door Ch3vr0n
Zo'n klemmen ja, maar waren hier in de buurt niet te vinden. Ondertussen bericht gehad, en zo zie je nog maar eens dat eerst de communicatie opstarten, en hier eens rondvragen voor men harde maatregelen neemt altijd een goed idee is.

.NL had de bestelling blijkbaar nooit meegegeven met de transporteur. Da's nu wel gehoord. Verzendbevestiging gekregen.

.be zegt 'aantal bestelling de laatste week de hoogte in, daardoor de hoogte in.' daar wacht ik nog op verzending maar ook die hebben gereageerd

Geplaatst: 24/10/25, 12:27
door PrintEngineer
Met bestellingen bij 123-3D heb ik eigenlijk nooit problemen gehad, maar dat is natuurlijk geen maatstaf voor hoe anderen het ervaren. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik dit jaar nog maar 1 keer iets bij 123 heb besteld, en de rest uit China laat komen. Je moet dan wat langer geduld hebben en daar heb ik gelukkig genoeg van. Soms is een bestelling er al na een week en het gebeurd ook dat je 2 maanden moet wachten voordat je het bestelde in huis hebt. Daar staat tegenover dat het kostentechnisch interessant is. En dat spullen die uit China komen allemaal goedkope rommel is, is vaak een standaard reactie van mensen met vooroordelen. Meer dan 80% van alles wat ik daar direct bestel draait even lang dan de spullen die je binnen Europa koopt. Want veel van die spullen komen ook gewoon uit China en worden hier met een extra winstmarge doorverkocht. Je koopt dan dezelfde kwaliteit tegen Europese prijzen

Geplaatst: 24/10/25, 13:40
door Wim62
Ik weet niet wat 123 3D en 123inkt doen , maar ik mijn ogen is het daar geen zuivere koek .
Bij 123 3D kosten de klemmen 4 stuk €6,50 en bij 123inkt 12 stuks €2,03
https://www.123-3d.nl/123-3D-Heated-bed ... -t244.html
https://www.123inkt.nl/123inkt-papierkl ... 76324.html
Zeg het maar .

Geplaatst: 24/10/25, 14:37
door PrintEngineer
Er zijn veel bedrijven die 123 in hun bedrijfsnaam hebben verwerkt. Als je kijkt bij KvK.nl en zoekt op 123 rolt er een hele lijst uit. Bijvoorbeeld 1233D, 123led, 123schoon, 123accu en kabelshop zijn allemaal op hetzelfde adres in Almere gevestigd. 123-inkt heeft vestigingsplaats Nederhorst den Berg. Dit doet mij vermoeden dat het bedrijf uit Nederhorst den Berg van een andere eigenaar is

Geplaatst: 24/10/25, 15:03
door Wim62
Al die 123 sites zijn van een adres , hoe ik dat weet als ik iets wil bestellen 1233D, 123led, 123schoon, 123accu of 123inkt
log ik altijd in met een en het zelfde account .

Geplaatst: 24/10/25, 21:16
door Ch3vr0n
Niet met .nl en .be

Geplaatst: 25/10/25, 08:31
door Frits
Het filament dat ik gisteren bij 123 3D bestelde, wordt vandaag volgens DHL hier bezorgd.

Geen probleem dus. :)

Geplaatst: 25/10/25, 11:27
door 3DWim
Frits schreef: 25/10/25, 08:31 wordt vandaag volgens DHL hier bezorgd.
Maar heb je het al ? ;-)
Ik heb ook vrij recentelijk geen problemen gehad met 123. Ja er zijn vele sub-bedrijven.

Geplaatst: 25/10/25, 12:24
door Rob52
3DWim schreef: 25/10/25, 11:27 Ja er zijn vele sub-bedrijven.
Risicospreiding heet dat. En geef ze eens ongelijk, stel dat het ene bedrijf failliet gaat dan heeft dat geen invloed op de andere takken. Het zijn allemaal aparte BV's, ook al zitten ze allemaal op hetzelfde adres. Gewoon goed ondernemerschap.

Geplaatst: 25/10/25, 14:19
door Frits
Ja hoor, zojuist, binnen 24 uur dus, bezorgd aan huis. Afbeelding

Geplaatst: 25/10/25, 14:28
door Ch3vr0n
En de goederen van zowel .nl als .be werden vandaag eindelijk geleverd. Eind goed al goed.

Geplaatst: 25/10/25, 14:41
door Frits
Soms wordt je geduld Afbeelding op proef gesteld tegenwoordig.

Gelukkig heb je je spullen toch gekregen. Afbeelding

Geplaatst: 25/10/25, 15:37
door PrintEngineer
We zijn ontzettend verwend geraakt door het vandaag voor .... uur besteld morgen in huis principe. Je hoeft geen geduld meer op te brengen zoals 50 jaar geleden, waar je soms weken op een bestelling moest wachten. En het wordt in de toekomst nog gekker als we naar vandaag besteld, gisteren in huis gaan

Geplaatst: 25/10/25, 15:48
door Ch3vr0n
Ik heb geen enkel probleem met wachten. Bestel genoeg op ali lol. Waar ik wel een probleem mee heb is een gebrek aan communicatie. Het kan altijd gebeuren dat een pakket eens achter blijft als er gn plaats is, maar t'is een kleine moeite om het aan de klant te laten weten zodat die niet bijna een week op z'n spullen zit te wachten zonder ook maar 1 bericht van hun kant, en je ten slotte zelf meermaals het initiatief moet nemen.

Geplaatst: 25/10/25, 17:06
door Rob52
Ik vind het eigenlijk veel erger dat je tegenwoordig nog weinig fysieke winkels hebt waar je iets kunt kopen en het eerst kunt zien en "voelen" of ervaren. Ik was laatst naar een mobieltje op zoek en ook een smartwatch. Onl;ine veel van te koop. Maar als je het eerst even wilt ervaren "in het echt" wordt het ineens een stuk moeilijker. Als je dan bijvoorbeeld bij Mediamarkt kijkt en er staat op de website showmodel aanwezig, dan vertrouw je daarop en rij je er naartoe. Maar aangekomen blijkt dat showmodel helemaal niet aanwezig en bij de volgende ook niet en de volgende ook niet en in Duitsland ook niet. Daar krijg ik dan wel de ziekte over in. Ik betaal graag iets meer als ik in een winkel meer kan ervaren van een product. Waarbij ik wel moet zeggen dat je tegenwoordig dan zelf online beter alvast je informatie kunt/moet verzamelen, want wat menig "verkoper" loopt uit te kramen is vaak erg treurig. Ander voorbeeld zijn de elektronica zaken met losse componenten, vroeger kon je lekker met een mandje rond lopen en uit de bakken vullen. Tegenwoordig zijn er nog maar een paar zaken over die je nog fysiek kunt bezoeken en dan moet je wel een lijstje hebben met wat je wilt. Maar dan rijdt je je wel een slag in de rondte want die paar die er nog zijn liggen erg ver weg. Of je moet er toevallig in de buurt wonen.

Geplaatst: 25/10/25, 17:37
door Frits
Ja Rob, de wereld verandert in een rap tempo, maar of het er ook beter van wordt. Afbeelding

Ik print nog maar een wagonnetje.

Geplaatst: 25/10/25, 18:05
door Hardy
Rob52 schreef: 25/10/25, 17:06 Ander voorbeeld zijn de elektronica zaken met losse componenten
Dat probleem hebben wij nu ook hier, we hadden tot voor kort hier ook nog zo'n winkel waar je voor bijna alles wel terecht kon, je kon het zo gek niet bedenken of hij had het wel, bij de beide repair-cafe's waar ik wekelijks als vrijwilliger help stuurden we de mensen die met een reparatie kwamen zelf even daar naar toe voor het betreffende onderdeel/component, dan was het ook al betaald en kon je het direct repareren en, maar nu moet je eerst uitleggen waar ze het zelf moeten bestellen en terug laten komen om het in te bouwen, veel voorkomende componenten proberen we nu zelf op voorraad te houden, maar toch vaak heb je net dat specifieke onderdeel natuurlijk net weer niet.

Geplaatst: 26/10/25, 09:36
door PrintEngineer
Het is niet altijd de leverancier die de schuld moet krijgen. Bij pakketbezorgers blijven pakketten soms dagen in het magazijn staan voordat ze voor uitlevering naar de ontvanger gaan. Dat valt vaak onder de noemer capaciteitsproblemen