Welke 3D printer te kopen vor sculpturen? Onderwerp is opgelost

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 1 month old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#21

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Interesse helpt inderdaad. Heb al meerdere personen helpen een 1e pc bouwen, is een beetje als volwassen lego. Je kan dingen niet verkeerd inpluggen, en een beetje handigheid/inzicht helpt ook. Maar we wijken af. Koen heeft nu genoeg info rond de pc denk ik om te kunnen beoordelen om zelfbouw te gaan of een prebuilt te kopen (of zelfbouw door iemand anders te laten bouwen :), das natuurlijk ook een optie).
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Koen
Berichten: 34
Lid geworden op: 21/01/23, 22:53
Netherlands

#22

Bericht door Koen »

Ik heb vandaag gebeld met Mark van 123-3d (mag ik dat hier vermelden)? Echt een vriendelijke kerel met goed advies.

Op basis van jullie input, heb ik een goed gesprek kunnen voeren en een juiste keuze kunnen maken. Ik vermoed dat ik voor de creality ender 3 s1 kies.
Ik ga er nog even nachtje over slapen, en dan bestellen.

Wat betreft de scanner; die viel flink tegen qua prijs (zo'n 1000 euro). Ik vraag me af of zulke prijzen nodig zijn voor het fatsoenlijk scannen. Hebben jullie daar ervaring mee?

3DWim schreef:
Koen schreef: 23/01/23, 13:03 Nou begon mijn vriendin onlangs wel over een pc om op te gamen. Dus misschien kan ik het eea met elkaar combineren
Nou tegelijk kan je wel vergeten.
Tegelijk is ook niet nodig :)
Maar volgens mij komen de vereisten aardig overeen.

Toegevoegd in 1 minuut 19 secondes:
En nogmaals. Echt ENORM bedankt voor alle hulp!

Gave community
Koen
Berichten: 34
Lid geworden op: 21/01/23, 22:53
Netherlands

#23

Bericht door Koen »

En nogmaals. Echt ENORM bedankt voor alle hulp!

Gave community
Wim62
Berichten: 312
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#24

Bericht door Wim62 »

Daar zijn we voor , om mekaar te helpen .
We horen wel van jou wat het allemaal gaat worden .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#25

Bericht door Ch3vr0n »

Tuurlijk mag je dat hier vermelden, niks mis mee met positieve feedback/reclame rond een interactie met een regionale webwinkel. De S1 is een uitstekende keuze, en heeft vele extra's die ik later aan de mijne heb toegevoegd zoals een direct drive extruder (zeer handig, kan je flexibel filament gebruiken! Plooibaar magnetisch bed, X-as riem draaiknop) en kan je optioneel voorzien van een LED balk, laser module.... Wil je je 30cm bouwvolume halen dan kan je misschien opteren voor de Ender-3 S1 Plus.

Een overzicht van de 3 verschillende modellen en opties vind je hier op de creality product pagina.

Echt degelijke scanners zoals mijn POP2 en Pop Mini (heb de POP1 ook gehad maar doorverkocht om de Revopoint POP2 te financieren) zijn inderdaad niet goedkoop, maar ze werken wel. Ik heb de mijne telkens via Kickstarter bekomen, betrouwbare firma. Er zijn alternatieven op basis van fotogrammetry (werkt met camera), maar die zijn minder accuraat naar afmetingen toe.

En geen dank, daarvoor werd dit forum heropgericht. Om kennis met elkaar te delen :) Succes met de aankoop en we horen wel wat het geworden is.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Koen
Berichten: 34
Lid geworden op: 21/01/23, 22:53
Netherlands

#26

Bericht door Koen »

Ha allen,

Ik ga de ender 3 s1 plus kopen. Nou heb ik deze bij geekbuying voor 400 euro gevonden. Bij 123 3d kost deze 490.

Ik heb contact met 1233d opgenomen maar ze kunnen me helaas niet tegemoet komen in de prijs.
Vanwege hun goede en vriendelijke service koop ik graag bij hen. Maar met 90 euro verschil ben ik een dief van m'n eigen portomonnee.

Mijn vraag: hoe is de service van creality als het product elders is gekocht. Kopen via geekbuy voelt een beetje riskanter, omdat er met die soort technische producten wel eens het eea aan de hand is. Ik wil dus "goedkoop is duurkoop" voorkomen.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#27

Bericht door Rob52 »

Dan is de prijs kennelijk snel weer omhoog gegaan. Want als ik daar kijk dan kost hij inmiddels € 430,91. Als je zelf eventuele problemen niet makkelijk kunt oplossen dan ging ik toch voor 123. Service is iets waar je meestal voor betaalt al doen sommigen voorkomen alsof het gratis is. Beetje gemoedsrust kost dan wat.

En zo te zien is die deal ook nog maar 9 uur geldig. In ieder geval zijn de meeste leveranciers duurdere dan 123.

ender 3 s1 plus.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Koen
Berichten: 34
Lid geworden op: 21/01/23, 22:53
Netherlands

#28

Bericht door Koen »

Ha Rob,

Er is een extra korting mogelijk, waarbij je nog eens 30 dollar korting krijgt (28 euro)
Dat maakt 90 euro verschil, net groot genoeg om te twijfelen. Ben het overigens met je eens dat kwaliteit een prijs heeft. Daarbij waren ze super vriendelijk.

Maarja... Toch 90 euro he

Groet,
Koen

Toegevoegd in 52 minuten 57 secondes:
Dat is de normale... Ik wil graag de plus. https://www.3djake.nl/creality-3d-print ... -3-s1-plus

Inmiddels heb ik 'm besteld via geekbuying... Hopen dat alles goed gaat. Maar aan de andere kant, wat kan er mis gaan met zo'n behulpzame cummunity :)
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 281
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#29

Bericht door 3DWim »

Koen schreef: 25/01/23, 18:19 wat kan er mis gaan met zo'n behulpzame cummunity
... nou het feit dat dit niet de helpdesk is !
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Koen
Berichten: 34
Lid geworden op: 21/01/23, 22:53
Netherlands

#30

Bericht door Koen »

Tja... Het is een risicotje. We gaan het zien
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 201
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#31

Bericht door Hardy »

Koen schreef: 25/01/23, 18:19
Dat is de normale... Ik wil graag de plus. https://www.3djake.nl/creality-3d-print ... -3-s1-plus
Ik had het zelf al gezien en direct weer verwijderd, maar hoezo kon je de melding toch nog zien?
Was ook wel heel goedkoop geweest :D
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten