Welke 3D printer te kopen vor sculpturen? Onderwerp is opgelost

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 1 month old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 201
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#31

Bericht door Hardy »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Koen schreef: 25/01/23, 18:19
Dat is de normale... Ik wil graag de plus. https://www.3djake.nl/creality-3d-print ... -3-s1-plus
Ik had het zelf al gezien en direct weer verwijderd, maar hoezo kon je de melding toch nog zien?
Was ook wel heel goedkoop geweest :D
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#32

Bericht door Ch3vr0n »

3DWim schreef: 25/01/23, 22:12 ... nou het feit dat dit niet de helpdesk is !
Kleine correctie, niet de officiële helpdesk ;). Het forum is toch een beetje een helpdesk.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Moonfish
Berichten: 4
Lid geworden op: 25/01/23, 00:08
Locatie: Veldhoven
Netherlands

#33

Bericht door Moonfish »

Dit zegt Chat gpt erover;

Er zijn een aantal 3D-printers die geschikt zijn voor het printen van sculpturen en lichamen met een grote mate van gedetailleerdheid en stevigheid. Hieronder zijn enkele aanbevelingen voor printers die binnen uw budget van maximaal €1000 vallen:

FlashForge Finder: Deze printer biedt een goede printkwaliteit en een bouwvolume van 140 x 140 x 140 mm. Het is een eenvoudig te gebruiken printer en een van de meest betaalbare opties op de markt.

Anycubic Photon: Deze printer gebruikt UV-resin en biedt een hoge resolutie en gedetailleerde prints. Het bouwvolume is 115 x 65 x 155 mm.

Creality Ender 3: Deze printer biedt een bouwvolume van 220 x 220 x 250 mm en een hoge precisie en nauwkeurigheid. Het is een van de meest populaire en veelgebruikte 3D-printers voor consumenten.

Prusa Mini: Deze printer biedt een bouwvolume van 180 x 180 x 180 mm en heeft een hoge precisie en nauwkeurigheid. Het is een van de meest populaire en veelgebruikte 3D-printers voor consumenten.

Als het gaat om scanners, een goede budget optie zou kunnen zijn de EinScan-SE. Dit is een betaalbare handscanner met een goede precisie en nauwkeurigheid. Let wel op dat deze scanner alleen geschikt is voor kleinere objecten.

Houd er rekening mee dat deze aanbevelingen gebaseerd zijn op mijn kennis op 2021, en er kunnen nieuwe modellen of updates zijn die deze aanbevelingen niet meer geldig zijn. Het is altijd aan te raden om de specificaties van de printer te bekijken en te vergelijken met uw eisen en budget.
Koen
Berichten: 34
Lid geworden op: 21/01/23, 22:53
Netherlands

#34

Bericht door Koen »

Ch3vr0n schreef:
3DWim schreef: 25/01/23, 22:12 ... nou het feit dat dit niet de helpdesk is !
Kleine correctie, niet de officiële helpdesk ;). Het forum is toch een beetje een helpdesk.
Mee eens. Al begrijp ik de boodschap erachter en begrijp ik dat jullie hulp een dankbare uitzondering is.



Toegevoegd in 1 minuut 7 secondes:
Moonfish schreef:Dit zegt Chat gpt erover;

Er zijn een aantal 3D-printers die geschikt zijn voor het printen van sculpturen en lichamen met een grote mate van gedetailleerdheid en stevigheid. Hieronder zijn enkele aanbevelingen voor printers die binnen uw budget van maximaal €1000 vallen:

FlashForge Finder: Deze printer biedt een goede printkwaliteit en een bouwvolume van 140 x 140 x 140 mm. Het is een eenvoudig te gebruiken printer en een van de meest betaalbare opties op de markt.

Anycubic Photon: Deze printer gebruikt UV-resin en biedt een hoge resolutie en gedetailleerde prints. Het bouwvolume is 115 x 65 x 155 mm.

Creality Ender 3: Deze printer biedt een bouwvolume van 220 x 220 x 250 mm en een hoge precisie en nauwkeurigheid. Het is een van de meest populaire en veelgebruikte 3D-printers voor consumenten.

Prusa Mini: Deze printer biedt een bouwvolume van 180 x 180 x 180 mm en heeft een hoge precisie en nauwkeurigheid. Het is een van de meest populaire en veelgebruikte 3D-printers voor consumenten.

Als het gaat om scanners, een goede budget optie zou kunnen zijn de EinScan-SE. Dit is een betaalbare handscanner met een goede precisie en nauwkeurigheid. Let wel op dat deze scanner alleen geschikt is voor kleinere objecten.

Houd er rekening mee dat deze aanbevelingen gebaseerd zijn op mijn kennis op 2021, en er kunnen nieuwe modellen of updates zijn die deze aanbevelingen niet meer geldig zijn. Het is altijd aan te raden om de specificaties van de printer te bekijken en te vergelijken met uw eisen en budget.
Heel leuk! Ik heb toevallig vandaag gehoord dat ik zeer waarschijnlijk AI op heel gave manieren mag ontwikkelen / inzetten op mijn werk (gezondheidszorg).

We gaan de wereld veranderen :)
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 172
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#35

Bericht door PrintEngineer »

Dan hoop ik op grote veranderingen want er valt veel op te lossen in deze wereld
Koen
Berichten: 34
Lid geworden op: 21/01/23, 22:53
Netherlands

#36

Bericht door Koen »

Ik heb in mijn gehele carrière nog niet gehad, dat ik wakker lag van m'n dromen. De mogelijkheden zijn enorm. Straks kennen de zorgwereld als "voor en na Ai"
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 172
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#37

Bericht door PrintEngineer »

Als je dingen kunt ontwikkelen die ervoor zorgen dat de steeds hoger wordende zorgkosten omlaag kunnen krijg je mijn printers er gratis bij. Die staan toch al bijna een jaar stil omdat ik niet bereid ben tien keer zoveel te moeten betalen voor de energie die ze verbruiken
Koen
Berichten: 34
Lid geworden op: 21/01/23, 22:53
Netherlands

#38

Bericht door Koen »

Dan ga ik je alvast mijn adres doorgeven.

Niet alleen goedkoper, ook sneller, "patiënt"vriendelijker en kwalitatief beter.
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 172
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#39

Bericht door PrintEngineer »

Oké je bent erg overtuigd van jezelf. Dan zeg ik deal! Zo gauw jou uitvinding(en) op de markt zijn en ik minder voor het zorgstelsel hoef te betalen stop ik mijn printers in een doos en komen ze jou kant op. Lang leve de revolutie!!!
Wim62
Berichten: 312
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#40

Bericht door Wim62 »

Dan moet er nog heel wat water door de rijn heen gaan eer dat het werkelijkheid wordt 😉😊.
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Koen
Berichten: 34
Lid geworden op: 21/01/23, 22:53
Netherlands

#41

Bericht door Koen »

Ja, ik ben erg overtuigd. Ik lig er zelfs wakker van, iets wat in 20 jaar niet is voorgekomen. Hoop jullie positief te kunnen verrassen en dat de rijn snel overstroomt.

Overigens vraag ik mij af of de zorgkosten zullen reduceren. Het zou me niets verbazen als we nòg meer gaan behandelen (wat niet perse goed is)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten