Pagina 1 van 1

PEI sheet op glasplaat

Geplaatst: 30/01/23, 21:41
door Johang
Heeft iemand ervaring met PEI sheet geplakt op een versleten Creality glasplaat.

Ik print veel ABS en heb sinds een paar maanden een PEI sheet geplakt op een verenstaalplaat. De PEI plaat hecht heel goed maar de warping van ABS is zo sterk dat de PEI sheet met de staalplaat krom getrokken wordt.
Ik heb nog een originele Creality glasplaat liggen waarop ik een PEI sheet wil plakken.
M.i. moet dat geen problemen opleveren.

Re: PEI sheet op glasplaat

Geplaatst: 30/01/23, 22:18
door Rob52
Kun je gewoon doen. Staan ook video's van op YT. Weliswaar niet op een glasplaat, maar rechtstreeks op het bed. Maar dat maakt op zich niets uit.

Re: PEI sheet op glasplaat

Geplaatst: 01/02/23, 12:47
door Puffeltje
Ik heb een gladde pei-plaat op de achterkant geplakt van mijn stalen springplate maar mijn ervaring is dat je verdomd goed moet oppassen dat er geen luchtbellen onder komen. Elke luchtbel is een imperfectie van je peiplaat.

Re: PEI sheet op glasplaat

Geplaatst: 01/02/23, 17:29
door Johang
Ik koop gewoon PIE sheets en ga het proberen

Re: PEI sheet op glasplaat

Geplaatst: 01/02/23, 17:47
door Wim62
Puffeltje schreef: 01/02/23, 12:47 Ik heb een gladde pei-plaat op de achterkant geplakt van mijn stalen springplate
Hoe moet ik dit voorstellen , hebt je daar een voorbeeld van ?

Re: PEI sheet op glasplaat

Geplaatst: 25/03/23, 22:09
door Johang
Ik heb vanavond mijn versleten Creality glasplaat schoongemaakt en er een PEI sheet opgeplakt.
De PEI sheet is vrij stug zodat het opplakken zonder luchtbellen echt niet moeilijk is.
De eerste resultaten zijn goed. De ABS objecten zitten bij 110 °C muurvast en laten beneden de 40 °C gemakkelijk los/