klipper Onderwerp is opgelost

het hoe en wat

The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 month en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 204
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#41

Bericht door Hardy »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Dutchronnie schreef: 10/04/23, 18:03 maar dan moet vanuit de fabrikant wel naar de juiste chipset worden verwezen
Chip kun je toch gewoon zelf lezen op je board !
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Dutchronnie
Berichten: 44
Lid geworden op: 20/03/23, 11:37
Netherlands

#42

Bericht door Dutchronnie »

Chip kun je toch gewoon zelf lezen op je board !
Klopt, en had ik ook wel gezien. maar overal wordt gezegd dat je dit bord moet configureren met de *743 chip, op de fabrikants site, youtube, en alle tutorials.
Er was geen configuratie voor de *723 chip, je moest gewoon de *743 gebruiken, en het zou moeten werken.
Als je de oude configuratie bestanden bekijkt zie je ook dat de *723 toen nog niet was toegevoegd.
Dat is pas recentelijk gedaan in de bugfix versie.

Ook wilde ik geen andere chipset flashen omdat ik het board niet wilde bricken, zo goed ben ik er ook niet in thuis, en wie weet wat er dan gebeurt, vooral omdat er gezegd werd om toch vooral de *743 chip configuratie te gebruiken.

Blijf ik vinden dat als de fabrikant dit board levert, hij een notitie had toe kunnen voegen dat er nu een configuratie beschikbaar is voor dit board.
Huidige configuratie: Creality CR-10 V2, Bltouch probe, E3D Hemera extruder, E3D V6 hotend, belt tensioners.
Bigtreetech SKR EZ moederboard met EZ2209 stepper drivers, TFT color touchscreen, Klipper firmware, PEI magnetische plaat
deveha
Berichten: 7
Lid geworden op: 12/02/23, 09:01
Netherlands

#43

Bericht door deveha »

Johang schreef: 06/04/23, 17:26 Om even op het eerste bericht terug te komen, vraag ik me af waarom je niet twee printers aan je PC kunt hangen.
Als beide via een RPI werken is het toch gewoon een kwestie van beide een eigen adres te geven?
Hoe? Zonder in de router te moeten gaan vogelen.

Ik heb al vaker getracht de RPI's een eigen adres te geven maar Octoprint werkt dan niet mee.


Dennis
deveha
Berichten: 7
Lid geworden op: 12/02/23, 09:01
Netherlands

#44

Bericht door deveha »

Hallo,

Na mijn geworstel met Klipper heb ik uiteindelijk de oplossing gevonden.

Gewoon de plug-in SimplyPrint activeren in de beide RPI's en met de gratis account voor 2 printers werkt het fluitend.

Bedankt voor jullie input,

Dennis
deveha
Berichten: 7
Lid geworden op: 12/02/23, 09:01
Netherlands

#45

Bericht door deveha »

Goedemiddag,

Het SimplyPrint werkte goed tot na de laatste update in december.
Toch wil ik Klipper aan het werken hebben, dus heb ik ergens een afgedankte Anet A8 vandaan gehaald en ben deze gaan restaureren.
Nieuw moederbord (BTT Manta M5P), eindstoppers en BL Touch. Bijna alles werkt!
Alleen de BL Touch doet moeilijk met 'BL Touch not diploïd' en de X-/Y-offset doen niet wat ik verwacht.
Tot 'BL-Touch gone bad' werkt het, alleen G28 vindt het midden van het bed niet!!??

Iemand een idee wat ik fout doe, heb intussen een nieuwe BL Touch besteld maar die zal nog wel even op zich laten wachten.
Woonplaats: Oeteldonk! :D

Dennis
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#46

Bericht door Puffeltje »

Als je spanning op je printer zet, gaat dan de pin van je bltoucht 2x uit en in? Zo ja, dan mag je er van uit gaan dat deze door zijn zelftest heen komt. Grote kans dat je hem dan niet correct geinitieerd hebt in je instellingen. In dat geval, zet hier je printer.cfg eens neer dan kunnen we meedenken.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
deveha
Berichten: 7
Lid geworden op: 12/02/23, 09:01
Netherlands

#47

Bericht door deveha »

Gelukkig had DHL geen last van het carnaval-virus en bezorgde gisteren de vervangende BL Touch.
Welke offset ik ook probeer ergens in te zetten geeft geen reactie
Alleen als ik het in [safe_z_home] bij home_xy_position: 110, 110 de waarden aanpas heeft het enige invloed.
De z-offset met de papiertest werkt alleen heeft na accept en save config geen zichtbare invloed op de afstand tot het bed.

Dus bijgaand mijn printer.cfg
Bijlagen
printer.cfg.zip
(2.2 KiB) 7 keer gedownload
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten