Pagina 1 van 1

Oude berichten

Geplaatst: 26/09/22, 21:18
door 3DWim
Nu er een nieuw forum is: hoe kan je je oude berichten van de "oude" site kopieëren?
Ik had een aardig artikel gemaakt over Big Red , het zou leuk zijn als ik dat kon kopieëren.

Re: Oude berichten

Geplaatst: 26/09/22, 21:27
door Ch3vr0n
Dat had ik met alle plezier graag gedaan (zie welkom sticky). Helaas had ik daar wel de site dump (bestanden en database) voor nodig.

Een daarvoor moest JP wel reageren op meerdere communicatie pogingen. Ik heb over de afgelopen weken 4 of 5 emails gestuurd rond een overname/sitedump naar 2 verschillende mailboxen. Geen enkele reactie op gekregen.
En zonder op zijn minst die database dump kan ik niet eens beginnen met onderzoeken of het zelfs mogelijk is

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk


Re: Oude berichten

Geplaatst: 26/09/22, 21:37
door Rob52
Ik denk ook niet dat er nog hoop is nu JP de pas is afgesneden. Zijn NL forum gaat denk ik nooit meer open. En niet reageren is het enig waar hij mee van zich af kan bijten. Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Maar ik zie de positieve kant er maar van en dat is dat er weer een nieuw forum is.

Re: Oude berichten

Geplaatst: 27/09/22, 07:00
door Tony bryden
Jp is verleden tijd , we richten ons nu op ons nieuwe 3d forum.

Re: Oude berichten

Geplaatst: 27/09/22, 09:25
door Ch3vr0n
3DWim schreef: 26/09/22, 21:18 Nu er een nieuw forum is: hoe kan je je oude berichten van de "oude" site kopieëren?
Ik had een aardig artikel gemaakt over Big Red , het zou leuk zijn als ik dat kon kopieëren.
Kijk anders bij het 'internet archives (the wayback machine via Google), misschien is je build log geïndexeerd geweest en dan kan je het zo terug vinden

Re: Oude berichten

Geplaatst: 27/09/22, 09:33
door Rob52
Heb ik al even naar gekeken. Maar dat is niet het geval. Verder speelt daar het probleem dat de WBM in veel gevallen bij het .NL forum aangeeft dat die pagina nog online is en als je er dan op klikt krijg je het mededelingenscherm. Daar schiet je weinig mee op.

Re: Oude berichten

Geplaatst: 27/09/22, 20:01
door 3DWim
Ik heb wbm geprobeerd maar je moet dan wel exact weten welke pagina je wilt gebruiken.
Wat je kan proberen is teleport (pro). Ik heb dat vroeger wel eens gebruikt voor websites. Maar ik weet niet of dat ook werkt op een forum.

Re: Oude berichten

Geplaatst: 21/10/22, 23:31
door iPadawan
Ik ken tapatalk niet, maar is daar niet het een en ander te kopieren, of slaan zij geen data op? Of had het 3dprintforum.nl geen tapatalk ?

Re: Oude berichten

Geplaatst: 22/10/22, 10:32
door Rob52
Tapatalk is alleen maar een interface die een vereenvoudigde communicatie met phpBB opzet voor mobiele apparaten en verder zelf niks opslaat. Dat opslaan gebeurt alleen maar in de database van phpBB (het forum zelf dus).

Re: Oude berichten

Geplaatst: 22/10/22, 11:51
door Ch3vr0n
Rob52 is correct, Tapatalk verschaft enkel een mobiele app interface. Via een koppeling van de app aan het forum kan je dmv de forum API inloggen en berichten plaatsen. De app stuurt enkel de gegevens door die je in de app ingeeft richting het forum. Alle data zelf wordt in de forum database opgeslagen.

Da's meteen ook een voorbeeld van waarom het .NL domein verdween uit Tapatalk ook. De koppeling was verwijderd dus wat Tapatalk beheer betreft was het zoiets van 'dat forum bestaat niet meer, dan hoef ik het ook niet meer in de app te laten zien'.


Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk


Re: Oude berichten

Geplaatst: 13/08/23, 15:54
door 3DWim
Ok, ik dachtzo: laat ik het nog eens proberen, waybackmachine op het oude forum loslaten en verhip ik heb twee artikelen kunnen kopieren en zelfs een aantal foto's kunnen downloaden.
Wil je ook een poging doen, zoek dan de versie van 7 julie 2022, ik krijg dan deze link: https://web.archive.org/web/20220707135 ... 8308d8bd95

Hopelijk lukt het meer mensen om wat eigendommen terug te vinden. Al is het alleen al als tekst of gebruikers.

project CTC13 van @PrintEngineer rintengineer

Edit: zo zie ik nu dat lid: Lgbwillie56, de persoon was die allerlei treinmodellen printte.

Re: Oude berichten

Geplaatst: 13/08/23, 17:07
door Wim62
Ik hebt er ook een beetje in zitten te zoeken , maar het is verdomd lastig om iets in te vinden .
Maar het is wel mooi dat er toch nog iets over het nl forum terug is te vinden .
(PS Ik kwam de naam van mijn grote vriend ook nog tegen 🤭).

Re: Oude berichten

Geplaatst: 13/08/23, 17:44
door 3DWim
Jammer genoeg kan je niet iemand nog een email sturen pm is wel actief maar werkte bij wim62 niet. Bij rene wel ;-))

Re: Oude berichten

Geplaatst: 13/08/23, 19:07
door Wim62
Dat klopt , dat was in die tijd dat ik verbannen was 🤣.