Feedback verzocht: extra functionaliteit

Heb je een opmerking rond het beheer van het forum, suggesties, of aankondigingen of wil je gewoon je ongezouten mening kwijt? Dan kan je dat hier doen.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 1 month old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

Feedback verzocht: extra functionaliteit

#1

Bericht door Ch3vr0n »

Heb weer wat zitten neuzen in de phpbb extension db en het phpbb extension dev forum, om dit forum net dat tikkeltje beter en gebruiksvriendelijker te maken. Wat denken jullie van deze?
  • Live toppic update:

    Code: Selecteer alles

    https://www.phpbb.com/customise/db/extension/live_topic_update
    (toont een balk met "x nieuwe berichten" als er nieuwe berichten zijn geplaatst tijdens het lezen van een topic. Erop klikken ververst de pagina
  • Topic Solved:

    Code: Selecteer alles

    https://www.phpbb.com/customise/db/extension/topic_solved
    laat toe vragen en specifieke antwoorden te markeren als opgelost en antwoorden te markeren als oplossing
  • Thanks for posts:

    Code: Selecteer alles

    https://www.phpbb.com/customise/db/extension/thanks_for_posts_2
    (maar lijkt me redundant indien "topic solved" wordt geïmplementeerd
  • Popup-PM:

    Code: Selecteer alles

    https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2590871
    "in your face" enveloppe bij een DM. lijkt leuk op het eerste zicht maar wss irritant?
  • Member Reputation:

    Code: Selecteer alles

    https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2619431
    bouw een "reputatie" op.
Wat denken jullie?
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#2

Bericht door Rob52 »

Live toppic update: https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... pic_update (toont een balk met "x nieuwe berichten" als er nieuwe berichten zijn geplaatst tijdens het lezen van een topic. Erop klikken ververst de pagina
Ik vraag me af of het echt wat toevoegt. Ik ga meestal toch weer terug naar het overzicht van nieuwe berichten en ververs na het lezen van alle nieuwe berichten die pagina. Dan komt het nieuwe bericht ook tevoorschijn.
Topic Solved: https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... pic_solved laat toe vragen en specifieke antwoorden te markeren als opgelost en antwoorden te markeren als oplossing
Dat kan wel wat bijdragen denk ik. Want het is niet altijd geheel duidelijk of iets is opgelost. En het is meteen zichtbaar voor iemand die het hele topic niet heeft gelezen of wil lezen.
Thanks for posts: https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... or_posts_2 (maar lijkt me redundant indien "topic solved" wordt geïmplementeerd
Ik krijg deze mededeling: The page you requested could not be found. Maar als je denkt dat het redundant is dan hoeft deze niet.
Popup-PM: https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2590871 "in your face" enveloppe bij een DM. lijkt leuk op het eerste zicht maar wss irritant?
Wat mij betreft niet nodig. Ik zie vanzelf na een verversing van een pagina bovenin wel dat er een PB is.
Member Reputation: https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2619431 bouw een "reputatie" op.
Heb ik gemengde gevoelens bij. Kan competitief worden en daar ben ik geen voorstander van. Net als het toevoegen van rangen en standen, dat geeft bij sommige deelnemers hetzelfde effect. Ik zie het bij andere forums ook wel gebeuren en je krijgt er een, naar mijn mening, ongewenst onderscheid mee.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#3

Bericht door Ch3vr0n »

link fixed (al werkte die ene bij mij wel)
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Tecumseh
Berichten: 31
Lid geworden op: 15/10/22, 13:29
Netherlands

#4

Bericht door Tecumseh »

Rob52 schreef: 20/02/23, 22:28 Topic Solved:

Dat kan wel wat bijdragen denk ik. Want het is niet altijd geheel duidelijk of iets is opgelost. En het is meteen zichtbaar voor iemand die het hele topic niet heeft gelezen of wil lezen.
Dit zou iets kunnen bijdragen als degene die de topics start ook bij het forum blijft. De grootste ergenis die ik zowel hier al op het vorige forum zie is dat de topicstarter meestal al lang verdwenen is en ook het topic niet meer als opgelost zal melden.

Voor de rest eens met Rob52
Lourens
Berichten: 68
Lid geworden op: 30/12/22, 18:34
Locatie: Urk
Netherlands

#5

Bericht door Lourens »

Leuk dat je er zo mee bezig bent, en op zoek bent naar 'verbeteringen'.
Maar pas wel op dat het geen over-kill wordt van allerlei extensies.
Niet alle PHPBB extensies gaan goed om met updates van PHPBB, en het kan dan zomaar zijn dat je na een update voor vervelende verrassingen komt te staan.
Bovendien vraag ik me af of de extensies die je nu aanhaalt op dit moment zoveel toevoegen.
het is nu ook niet zo dat er tientallen postings per dag geplaatst worden (al hoop ik daar natuurlijk wel op).
En dan vraag ik me af wat (op dit moment) de toegevoegde waarde is.
De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#6

Bericht door Ch3vr0n »

phpbb is op zichzelf tamelijk "barebones", wat velen als elementaire functie zoals forum aankondigingen bovenaan, of een email adres bevestiging bij registratie hoort niet tot de standaard functionaliteit. Wachtwoordsterkte controle? Inactieve gebruikers herinnering sturen, allemaal optioneel. Om dan nog maar te zwijgen van mod functies, privacy, SEO of het beheer zelf. Der zijn er momenteel een 70 tal actief ;).Qua plugins compatibiliteit valt dat eigenlijk best goed mee. compatibele versies staan duidelijk aangegeven, en je raakt soms weg met een plugin die officieel niet gemarkeerd staat voor phpbb 3.3 maar wel perfect werk.

Want updaten phpbb betreft, maak je daar maar geen zorgen over ;) Ik heb een web-app waarmee ik een volledige bestands & database backup mee neem voor ik phpbb update. Gaat er wat totaal fout, in 5 minuten is het forum terug online met alle data identiek aan voor de update. :biggrin:
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#7

Bericht door Ch3vr0n »

Topic Solved extensie actief. De TS kan vanaf nu een bericht markeren als opgelost door op het vinkje te klikken naast een bericht. Op de meeste forums is dit nu actief (niet op allemaal, daar niet alle subforums op vragen gericht zijn). Als jullie denken dat het misschien handig is op een subforum waar dit niet actief is. Je weet me te vinden!

Wat vinden jullie beter?

[OPGELOST] of een gewoon groen vinkje zoals hier viewforum.php?f=11? In een onderwerp zelf wordt dat vinkje groter.

Live topic update is ook actief. Vond die toch wel handig om te hebben. De rest werd afgevoerd.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Lourens
Berichten: 68
Lid geworden op: 30/12/22, 18:34
Locatie: Urk
Netherlands

#8

Bericht door Lourens »

Met hoofdletters [OPGELOST] is voor mij teveel van het goede.
Erg schreeuwerig, en dat groen past absoluut niet in de donkere Prosilver stijl van het forum.
Die vind ik zelf prettiger lezen dan de lichte ProSilver.
Ik heb de lichte ook nog even geprobeerd, maar ook daar kan het me niet bekoren.

Voor mij is een groen balletje al méér dan genoeg.
Als het er helemaal niet zou zijn, zou ik dat niet missen.
De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#9

Bericht door Ch3vr0n »

die tag is nog niet vast hoor. Wist niet direct dat het met een vinkje ook kon ;) Aan dat kleine en grote vinkje kan ik niets doen. Da's hetzelfde vinkje, alleen via css styling is de grootte aangepast. Qua kleur heb je misschien wel gelijk. Dat felgroene verwijderd, wordt nu een meer mat groen (standaardkleur) gebruikt.

Op het oude forum was het een veelvoorkomende ergernis dat zonder die functionaliteit het niet duidelijk was of het probleem voor de TS was opgelost. Je hoeft de functie uiteraard niet te gebruiken, maar de voordelen ervan zijn er wel :)
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Robbel2005
Berichten: 74
Lid geworden op: 01/10/22, 10:43
Belgium

#10

Bericht door Robbel2005 »

Zie dat er nu verschillende gebruikersnamen in lichtblauw fluo staan. Op prosilver normaal is dit haast niet meer te lezen.
Waarom is dit nodig?
edit: zie dat het donors zijn. Ok, maar graag een ander kleurtje!
Laatst gewijzigd door Robbel2005 op 26/02/23, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten