Pagina 1 van 1

Bijeenkomst

Geplaatst: 21/02/23, 14:06
door Barbara
Hallo iedereen,

Ik zit al sinds van voor de Covid-ellende met een idee.

Is er misschien animo om eens met andere forumleden een ochtend of middag samen te komen?

Ik ben ten zeerste bereid wat energie in de organisatie te steken.
Ook heb ik al een locatie op het oog in het midden van het land, makkelijk per trein en auto te bereiken.
Maar voordat ik iets ga boeken wil ik eerst weten of er genoeg mensen zijn die zouden willen komen.
Er zijn wel wat kosten aan verbonden, want ik kan die kar niet in mijn eentje trekken.
Het minimum aantal toezeggingen om het door te laten gaan is 12 (meer is altijd beter :D ) De 'entreeprijs' €10,-- p.p.

Laat hieronder even weten of je interesse hebt, dan kom ik bij voldoende animo met een paar mogelijke data waaruit we dan moeten kiezen.
En natuurlijk zijn ideeën over de invulling van de tijd van harte welkom.

Barbara

Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 21/02/23, 14:31
door Ch3vr0n
Voor mij is daar zeker animo voor, maar 2 voorwaarden aan verbonden.

1. 'midden het land' (en ik vermoed dat je daarmee NL bedoelt) is voor mij uitgesloten. Als West-Vlaming (Hoek van België) zou het mij veel te ver rijden zijn voor een middagje. Ergens dicht bij de BE/NL grens is een strikte noodzaak voor mij. Al is NL veel meer vertegenwoordigd op het forum.

2. Weekend is een must. Za/Zo, mensen moeten werken hé

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 21/02/23, 20:26
door Rob52
Het idee van een bijeenkomst is natuurlijk helemaal niks mis mee. En het op je nemen vergt ook wel het een en ander. Ik heb er ook wel eens over gedacht maar zie op dit moment nog wel een paar hobbels. Wat natuurlijk niet meteen betekent dat het niet zou kunnen.

Eerste dat ik me dan afvraag is wat is de basis intensie? En daarmee bedoel ik dan, wil je even gezellig bij elkaar komen onder het genot van een kop koffie en wat gezichten bij de namen leren kennen? Of wil je buiten het eerste ook nog op de een of andere manier meer in kunnen gaan op de gezamenlijke hobby; het 3D-printen? En zo ja, hoe zie je dat dan voor je? Het meenemen van printers en materialen lijkt me niet direct een haalbare kaart.

En als je uitgaat van het eerste waar zijn dan die kosten en toegang voor? Ik heb zelf in het verleden wel een paar keer een samenkomst voor leden van een motorforum georganiseerd. Maar dat was dan een verzamelpunt bij een (centraal) punt in de vorm van een café-/restaurant waar dan voor een bepaald aantal mensen (ongeveer het aantal dat zich op de website had aangemeld) 1 of meerdere tafels waren gereserveerd. Kosten voor consumpties en maaltijden uiteraard voor ieder z'n eigen portemonnee. Verder geen kosten. Daarna kon iedereen met elkaar of alleen een toertocht in de omgeving maken. Is dus relatief eenvoudig en er zijn geen organisatorische kosten aan verbonden. En dat was zelfs telefonisch te regelen. Uiteraard wel met wat gecontroleerde zekerheid voor het betreffende etablissement.

Probleem dat wel telkens ter tafel kwam is hetgeen Chevr0n ook al aanhaalt, namelijk de betrekkelijkheid van wat een centraal punt is. En de voor sommige personen toch vrij grote reisafstand in verhouding tot de tijd van vertier.

Gezien het relatief kleine aantal leden voor dit moment, heb ik ook (nog) geen hoge verwachtingen als het gaat om het aantal leden dat zich zal aanmelden. Sowieso is er dan meer informatie nodig over hetgeen men er zou mogen gaan verwachten. Maar ik begrijp uiteraard ook wel dat je op dit moment eerst even wilt peilen of er überhaupt wel animo voor is. Maar met wat meer informatie over wat men zou kunnen gaan verwachten kan men beter beoordelen of men daar zin in heeft.

Er staan momenteel weliswaar 64 Nederlanders ingeschreven, maar daarvan is maar een klein aantal echt actief. Een ander klein aantal kijkt en leest wel, maar doet niet echt mee. Zoals Chevr0n al aangaf zal het voor Belgische leden niet zo eenvoudig zijn om voor een paar uurtjes een grote afstand te gaan reizen, dus die laat ik (helaas) even buiten de berekening. Vervolgens zal het dan inderdaad wel in een weekend moeten zijn omdat het gros van de mensen doordeweeks werkt. Maar velen hebben ook dan hun sociale verplichtingen en zal dus maar een deel gelijktijdig tijdens een weekend gelegenheid hebben. In de praktijk verwacht ik dan bij deze stand van zaken niet meer dan een man of 10 als je geluk hebt. En dat is leuk als je in de buurt woont maar niet wanneer je er een heel eind voor moet reizen.

Begrijp me niet verkeerd, want het idee is super, maar praktisch gezien heeft het denk ik, ook nu zonder coronaperikelen, nog wel wat voeten in aarde. Maar ook met 10 personen kan het natuurlijk een leuke middag worden. Het is maar wat je er zelf van maakt, je moet zelf de slingers ophangen.

Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 21/02/23, 21:10
door Barbara
@ Ch3vr0n
Goede punten om mee te nemen. Dank je voor de input.

@ Rob52
Ook een goede inbreng en aandachtspunten. Dank voor de input.

De 'entreeprijs' is er gekomen omdat mijn eerste idee is om een zaaltje te huren. Maar ergens afspreken in een café/restaurant kan natuurlijk ook een goede optie zijn. Dus daar ligt nog alles open.
Wat betreft de afstand c.q.. reistijd zullen er altijd een aantal mensen aan het kortste eind trekken vrees ik. Het is maar wat de gek ervoor over heeft.

In eerste instantie ben ik benieuwd of en hoeveel mensen dit een leuk idee vinden. Wanneer er genoeg interesse is kunnen we gaan touwtrekken waar we dan gaan samenkomen. Is er niet genoeg interesse, ook goed, weten we dat ook weer en gaat het idee de koelkast in tot een misschien gunstiger tijdstip.

Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 21/02/23, 21:30
door Rob52
Een alternatief zou kunnen zijn als er ergens een 3D-printerbeurs is waar men kan afspreken. In dat geval zal er meestal wel een toegangsprijs gelden. Beetje afhankelijk van wat voor soort beurs het is. Sommige hoofdzakelijk zakelijke beurzen willen nog wel eens gratis zijn na inschrijving met je bedrijfsgegevens. Maar dan moet je natuurlijk wel werken ...... En het moet daarnaast ook toegankelijk zijn voor particulieren.

Ik heb me nog niet verdiept in een zoektocht naar eventuele beurzen die hier voor in aanmerking zouden kunnen komen. Als ze er zijn, want dat weet ik dus ook niet. Of misschien zijn er wel andere 3D communities die voor een bijeenkomst in aanmerking kunnen komen.

Op zich ben ik wel geïnteresseerd. Maar het moet voor mij dan toch iets meer raakvlakken hebben dan alleen een gezicht bij een forumnaam en een kop koffie met een plak cake of een punt appelgebak.

Als ik weer even het voorbeeld van het motorforum mag nemen, dan werd er ook vrij veel tijd besteed aan het "brommers kieken", oftewel er werd buiten om de motoren heen heel wat vergeleken en besproken van hetgeen deze en gene erop of eraan had gebouwd of veranderd. Binnen werd er tijdens de koffie of lunch meer over algemene dingen gesproken. Dat was een leuke aanvulling, maar door het deel buiten rondom de motoren was er toch meer dan alleen maar wat klessebessen. Voor mij in ieder geval meer inhoud dus. En dat zie ik dan ook weer bij bijvoorbeeld een samenkomst tijdens een beurs. Toevallig is deze week vanaf donderdag de motorbeurs in Utrecht weer. Daar spraken we dan ook af, want waar kun je je een betere sfeer bedenken om over je gezamenlijke hobby te beppen dan op zo'n beurs? Ga ik er naartoe? Nee, want ik heb sinds een maand of 2 een punt gezet achter het motorrijden. Helaas, maar beter voor mijn veiligheid en die van anderen.

Het is maar even wat er zo door m'n gedachten ging. Misschien brengt het iemand op een idee.

Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 21/02/23, 23:29
door Hardy
Persoonlijke contacten ben ik ook altijd wel voor, en dan is eventueel een beurs wel een goede optie, maar een soort "Stammtisch" om ideeën uit te wisselen lijkt mij ook wel leuk en eventueel je eigen zelfbouw projecten te laten zien, een printer mee nemen zou ik ook geen probleem vinden, ik sta toevallig dit weekend weer met mijn printers op de open dag van de modelspoorvereniging hier om de bezoekers inspiratie op te laten doen voor de hobby.

Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 22/02/23, 09:18
door Robbel2005
@Ch3vr0n
Ben dan wel Antwerpenaar maar verblijf in West Vlaanderen! Wij kunnen er een locaal gebeuren van maken!

Verstuurd vanaf mijn Mi MIX 2 met Tapatalk


Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 22/02/23, 11:16
door Ch3vr0n
Heb je ervaring met oplossen van rare geluiden aan een 3d printer? Mijn filament printer maakt bij ABL probing bij begin print raar geluid alsof de v-slot wielen niet goed draaien, maar doet dat niet als ik een gewoon bed probing doe vanaf de printer ui. En ik vind het maar niet.

Zou anders zeggen kom eens langs en brandstof wordt vergoed, en ik zorg voor hapje en drankje.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 22/02/23, 11:39
door Hardy
Leuk aanbod en ik zou ook wel willen helpen, maar wordt het niet wat betreft de reistijd.
Kun je niet even het geluid opnemen en dit hier plaatsen, misschien is dan al wel iets over te zeggen.

Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 22/02/23, 14:26
door PrintEngineer
De discussie dwaalt af van het start onderwerp, maar misschien kan ik mijn reactie daarop nog wel even kwijt. Bijeenkomsten en beurzen zijn leuk om naar toe te gaan, maar je ziet wel dat er steeds minder mensen voor warm lopen. Daarin zie je absoluut de verandering die gaande is in de maatschappij. Het internet met name heeft daar m.i. het grootste aandeel in. Vroeger ging je naar beurzen om de nieuwste snufjes en gadgets te gaan bekijken. Tegenwoordig zit men achter een beeldscherm en je hebt in no time gevonden wat je wil weten. De hele charme van beurzen is dus wel een beetje verdwenen en omdat die steeds minder georganiseerd worden raakt de verbondenheid ook steeds meer op de achtergrond. Maar we zullen het ermee moeten doen want de ontwikkelingen in de maatschappij zijn steeds minder gericht op het samen zijn en samen doen

Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 22/02/23, 20:46
door Barbara
@PrintEngineer
Ik mis het antwoord op de oorspronkelijke vraag:
Zou je wel interesse hebben, mocht er iets georganiseerd worden?
;)

Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 23/02/23, 19:24
door PrintEngineer
Interesse ja maar tijd nee. Ben super druk met de organisatie van twee grote evenementen, honden training en ander werk zoeken. En daarbij komt ook dat ik al een hele tijd geen printer meer heb aangeraakt. Dus deze gaat mijn straatje voorbij

Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 25/02/23, 16:38
door Rob52
@ Barbara
Misschien een polletje er tegenaan gooien? Alhoewel ik er weinig van verwacht als ik zie dat er in bijna 2 weken tijd ook nog maar 10 stemmen zijn gekomen op het logo. Maar het zou je iets meer inzicht kunnen geven. Nu nog even de mogelijkheden voor stemming bedenken. Want zoals PrintEngineer bijvoorbeeld aangeeft wel interesse te hebben maar niet zal komen maakt het er niet gemakkelijker of inzichtelijker op. Maar dat laat ik aan jou als initiatiefnemer over.

Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 25/02/23, 17:46
door Barbara
@Rob52
Ik denk dat ik het hier ook bij laat en het misschien over een tijdje nog eens probeer.
Het is duidelijk dat er geen interesse is, daarvoor hoef ik geen poll te maken.
Wie weet wat de toekomst brengt. :)

Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 25/02/23, 17:48
door Rob52
Het initiatief wordt in ieder geval gewaardeerd.

Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 25/02/23, 18:05
door Ch3vr0n
Polls zijn uitgeschakeld voor gewone gebruikers. Ik zal der straks eentje maken.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: Bijeenkomst

Geplaatst: 26/02/23, 12:28
door 3DWim
Barbara schreef: 25/02/23, 17:46 Ik denk dat ik het hier ook bij laat en het misschien over een tijdje nog eens probeer.
Gaat jaarbeurshal weer afzeggen.....