Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 7 months en 6 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Ik zou toch de Z-offset iets aanpassen, zo te zien zit je toch iets te hoog, indien mogelijk babysteps gebruiken tijdens het printen van de eerste laag.
Z-offset misschien ietsje verlagen. De 1e laag zou doe ik zelf ook nooit op minder dan 0.2. Bij de meeste slicers kan je de laaghoogte van de 1e laag apart instellen. Ik zou zoals je normaal doet beginnen op 0.2 en dan met 0.12 omhoog
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Dat zou dan weer mogelijk een aanwijzing zijn dat je bed in die richting een tikkeltje te hoog staat?
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Na wat klungelen blijkt het toch aan de stl te liggen deze is niet geheel plat.
Nu wil ik net meshmixer via extrude -> flat, de onderzijde effenen. Echter lukt het mij niet om alleen de onderzijde te selecteren. Elke keer pak ik een randje mee, waardoor dat lelijk wordt.
Ik heb het gevoel een sneltoets oid te missen. Weten jullie hoe alleen 1 zijde (of vlak) geselecteerd kan worden?
Dat hangt van de slicer af, echter een eenvoudig methode om em 100% vlak te krijgen is gewoon om die in de z-richting gewoon wat te verschuiven tot ONDER het bed. Gezien een printer niet onder het bed kan printen en een slicer geen code voor onder het bed genereren start de print gewoon met de eerstvolgende laag die zich wel volledig op het bed bevindt.
Soms kom ik dat ook tegen, en dan doe ik net hetzelfde. Om het makkelijk te maken draai ik het zicht in de slicer zodat ik makkelijk de onderkant kan zien. Dan is het eenvoudig te zien wanneer de onderkant volledig vlak is.
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut