Filament guide & Dust cleaner remix gevraagd Onderwerp is opgelost

Wie kan dit voor me remixen?

Wil je een specifiek bestand delen enkel onder de gebruikers van dit forum, of zoek je een specifiek 3d model bestand dan is dit de plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#51

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Ben benieuwd. Zit wel geen stl bij ;) Versie 9 leek me goed te zijn. Mijn rol PLA+ is echter wel op en silk pla+ was ofwel te zwak ofwel wat anders. Die halve "pennen" braken af :( Even herprinten in PETG
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#52

Bericht door 3DWim »

"Your wish is my command"

Versie 10 STL file:
Chevron_10_beugelplus.stl
Chevron_10_beugelplus
(540.35 KiB) 46 keer gedownload
En de grendel:
Chevron_v10_grendel.stl
Chevron_v10_grendel
(5.96 KiB) 50 keer gedownload
Laatst gewijzigd door 3DWim op 12/03/23, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#53

Bericht door Ch3vr0n »

Ik wou dat ik jouw 3D teken kunsten had lol. Nu even v9 opnieuw aan het printen in PETG, en v10 is gesliced :)

Ugh: printfail met v9, slechte laag adhesie op laag 2. Kwam los. dan maar gelijk v10 printen :)
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#54

Bericht door 3DWim »

Ha ha, wel deels is ervaring en dat is , A: op het gebruik van SketchUp Pro en B: hoe te tekenen.
Ik heb eerst alle originelen in elkaar gezet voor de afmetingen. Daarna in een groep de nieuwe componenten getekend op basis van de oude.
Doordat het groepen zijn kan ik nu snel aanpassingen doen.
Dat is ook ervaring. Spiegelen of herschalen is dan geen enorme opgave.

En geloof me ervaring komt met vallen en opstaan.

Grootste fout die mensen maken is dat ze niet opletten bij ronde items op het aantal vlakken of segmenten waarmee een item is opgebouwd.
Een vierkant is eigenlijk een cirkel met vier vlakken voor een tekenpakket.
SU heeft standaard 24 segmenten wat wel werkt voor kleine items maar ga je wat groter dan is 48 wel een minimum.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#55

Bericht door Ch3vr0n »

Wat ik me nu wel zit te bedenken, is het niet gewoon een stuk makkelijker om te werken met een losse pen, zoals het origineel? Dat die blocker dus vrij kan bewegen tov de lager en de pen? Mocht die pen afbreken zeg maar, dan moet enkel een pen opnieuw geprint worden en niet de volledige blocker.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#56

Bericht door 3DWim »

Die blokker kan toch vrij bewegen ? Dwz draaien in pen gat verbinding.
tsja als je die pen breekt dan werkt het niet meer maar dat geld toch ook voor het alternatief ? Als je het idee van @Rob uitprint en dat breekt dan moet je die ook helemaal opnieuw printen.

Maar een losse pen met vierkante kop die past in de beugel kan ook.
Ontwerptechnisch kan er een hoop maar dan ga ik eerst mijn bankrekening en uurtarief doorgeven denk ik. :lol:

Edit: er gaat iets fout met de smilleys: ik kies laughing geel en krijg groen lol....
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#57

Bericht door Ch3vr0n »

Smiley probleem werd aangepakt ;) Nu kan je geel & groen. Probleem zat em in de gedeelde code. Beiden gebruikten vb

Code: Selecteer alles

:cool:
Dit werd aangepast. Nu kan je geel en groen :lol: :lolgr:

Wat ik bedoel met een losse pen is dit. Je hebt jouw versie, als dat nu gewoon een "platte arm" is met en opening net als in de houder, waar de pen doorheen prikt dan moet bij een falen van de pen, enkel de pen opnieuw geprint worden maar niet de arm met blocker ;). Puur kwestie van tijd en minder filament nodig :p

Toegevoegd in 27 minuten 53 secondes:
Feedback op basis van v10. Die grendel is onnodig (door de uitstulping bovenaan aan de pen, voorkomt dat de pen er uit zichzelf uit valt), maar ik houw em bij! Maar ik denk dat dit de winnende versie is! Ik kan voorlopig aan de slag met beide versies uitproberen! Als er nog iets is, dan laat ik het weten. Maar voorlopig beschouw ik dit als opgelost!

Zijn er van beide partijen bewaar tegen als ik dit op thingiverse/thangs/printables plaats met de nodige credit uiteraard? Kan het anderen ook helpen.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#58

Bericht door 3DWim »

Ja dat snap ik.
Maar hoe vaak gaat die pen dan breken ?
En dan moet je minimaal 2x printen voordat de passing van pen/gat voor jouw printerinstellingen gaat passen. Niet dat het niet kan maar zo gaan we steeds een stapje verder weg van de originele vraag.
Die pen is zeker een zwak punt icm laag-, wanddiktes en vulling. De overgangen zijn scherp en met het monteren komt er even veel spanning in het materiaal.

Edit: prima voor thingi, als het goed is heet ik daar ook 3Dwim :lol:

Ps de grendel was niet voor het er uitvallen van de pen maar tegen eventueel meedraaien van de pen, dus het naar beneden zakken van het geheel.

ps2: past de stoffer nu ook in de houder?
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#59

Bericht door Rob52 »

Ik weet niet of de mijne waardig genoeg is om hem erbij te zetten, maar als het werkend genoeg is heb ik er geen problemen mee. Die van Wim is net iets gelikter :lol:
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#60

Bericht door Ch3vr0n »

3DWim schreef: 12/03/23, 17:19 Ja dat snap ik.
Maar hoe vaak gaat die pen dan breken ?
Daar heb je dan weer volledig gelijk in, en als ik die zwarte petg print, zal dat niet direct gaan breken. Is tegelijk sterker dan PLA, en wat flexibeler dus dat komt die pen ten goede! En yup, de stoffer past netjes in v10. Zit paar 10en speling op in de diameter dus dat ding kan nog vlot ronddraaien mocht het nodig zijn, en wordt toch verhinderd van eruit te vallen door die opstaande rand.

Deze knul is happy!
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#61

Bericht door 3DWim »

Ch3vr0n schreef: 12/03/23, 17:33 Deze knul is happy!
Daar doen we het voor plus natuurlijk de voortgang van je ruimteschip.
Ik zit daar echt wel op te wachten.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten