Pagina 1 van 1

Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 12/03/23, 18:05
door Ch3vr0n
Helaas was er over mijn lopende thread weinig meer te redden van Wayback Machine. Even in mijn archief gedoken op postimages en deze nog terug gevonden van m'n grootste project tot nu toe. Zoals je op 1 van de afbeeldingen kan zien rijkt dat ding van m'n vingertoppen tot m'n elleboog. Maar onderstaand heb j'm in z'n volledige geprinte versie.

Het gaat hier specifiek om dit model. De X-303 Prometheus van de TV show Stargate SG-1
PXL-20211104-184258337.jpg
PXL-20211104-184224020.jpg
PXL-20211104-184216432.jpg
PXL-20211104-184156060.jpg
Tijdens de verhuis zijn wel die antenne's afgebroken van het bovenste stuk dus dat ga ik misschien eens opnieuw printen. Eigenlijk rest er me enkel nog dat ding te schilderen waar nodig (zoals de ramen en raket lanceerruimtes)

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 12/03/23, 18:39
door Rob52
Ik herinner me die nog wel van het vorige forum. Een giga project en is er mooi uitgekomen.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 12/03/23, 19:31
door 3DWim
Mooi man dat het gelukt is. Ik zat me dat af te vragen: afwerking. Dat maakt modellen helemaal af en is vaak een vak/hobby apart.
Ik kan me dat nog herinneren van de airfix/modellen modellen van vroeger.

Iets anders: kunnen de afbeeldingen groter in het topic? Zodat je niet op elk plaatje hoeft te klikken voordat je wat details ziet.
Of mis ik ergens een instelling ?

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 12/03/23, 19:56
door Ch3vr0n
Via the postimg functie stel je de grootte in bij het uploaden. Gebruik je de "volledige bewerker" doet en bijvoegt als bijlage, zoals ik hier deed, verschijnen ze in een lightbox. Dit zijn nu gewoon hotlinks die ik had gebruikt. Ik heb ze bij deze voor je aangepast, gebruiken nu de native phpbb instellingen voor bijlages. Da's gewoon de optie "miniatuur voor forum" dat ik had gekozen vanuit postimages zelf. De postIMG module (zichtbaar onderaan de snelle reactie box, is hun officiële module en heeft een gigantische 0 configuratie mogelijkheden.

Ik heb dit in september vorig jaar al aangekaart op het extensie support forum maar daar is tot op heden geen reactie opgekomen of een module update.

De standaard forum functie "bijlagen" is beter.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 12/03/23, 20:02
door Rob52
Om ook even af te wijken van het onderwerp. Ik zou iets meer dan maximaal 3 bijlagen wel fijn vinden. Hoeven er niet meteen 10 te zijn, maar 3 is al vaak gebleken te weinig te zijn. Dan moet je verplicht een nieuwe reactie er achteraan plaatsen.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 12/03/23, 20:09
door Ch3vr0n
Het zijn er meer hoor, ik heb de 1e post aangepast naar lightbox afbeeldingen en dat zijn 4 bijlagen. Niks gewijzigd in forum instellingen. Ik zou zelfs moeten zoeken wat het maximum aantal is nu.

Instellingen even nagelopen. Mogelijk dat mijn admin rechten de beperkingen overschreven.

Max bijlagen is nu 5 voor zowel forum als pm, geen maximum qua bestandsgrootte (wel van afmetingen, da's 4k), bij het aanmaken van een miniatuur afbeelding wordt de miniatuur maximum 400px breed, grootte wordt automatisch bepaald.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk



Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 01/07/23, 17:44
door DanCooper
Jaaa, deze herinner ik me ook nog van het vorige forum hoor, wel cool schip.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 01/07/23, 19:16
door 3DWim
Ch3vr0n schreef: 12/03/23, 18:05 Eigenlijk rest er me enkel nog dat ding te schilderen waar nodig (zoals de ramen en raket lanceerruimtes)
En schilder al langs geweest ?
Ik vind dat wel een dingetje met 3D prints. Te vaak trekt de verf tussen de layers op de één of andere manier.
Soort van hygroscopische werking.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 01/07/23, 19:27
door Ch3vr0n
Nee lol. Geen tijd voor gehad, en vind hem as is ook niet slecht. Komt er misschien ooit eens van

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 20/10/23, 22:17
door Ch3vr0n
De 1e echte printjes na het opstellen van de X1C met AMS.

Uiteraard een temp tower daar andere printer = andere omstandigheden, en rechts een Y-splitter voor de ptfe tube. Waarom een y-splitter. Well in de standaard configuratie kan je OFWEL de AMS gebruiken, OFWEL de externe spoel. En dan moet je alsnog steeds de ptfe tube invoer wisselen. Met zo'n y-splitter is dat niet langer nodig. De AMS retract automatisch na het einde van een print het filament helemaal terug tot in de AMS, nadien kan je gewoon het filament van de externe spoelhouder richting de extruder invoeren. Een linkje naar een ander model, maar schept een idee.
PXL_20231020_195342205.jpg

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 21/10/23, 10:44
door Barbara
Die Y splitter is een zegen, want niet alle rollen filament passen in de AMS en die kun je nu via de 'gewone' route makkelijker gebruiken zonder steeds de AMS af te moeten koppelen.

Als je niet overal en nergens poepjes filament wil oprapen raad ik je aan ook een grote opvangbak voor de 'poepjes' te printen. Ook zonder meerkleuren printen poept deze printer iedere keer dat je een print start behoorlijk wat filament uit.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 21/10/23, 11:40
door Ch3vr0n
Voor dat eerste heb je dan weer het "Hydra" systeem dat de interne structuur aanpast van de AMS dat die WEL compatibel is met de meeste spoelen dan. Die "poop shute" is het volgende :)

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 21/10/23, 13:29
door Wim62
Barbara schreef: 21/10/23, 10:44

Ook zonder meerkleuren printen poept deze printer iedere keer dat je een print start behoorlijk wat filament uit.
Wat verstaat je onder behoorlijk mm , cm , hoeveel .

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 21/10/23, 14:22
door Ch3vr0n
Een sliert van een 5cm ofzo in het begin als purge, en dan nog eens een cm ofzo als je first layer inspectie doet, en uiteraard ook bij kleur wissels (nog niet gedaan, ik moet nog wennen aan die prusaslicer look).

Maar valt bij kleine single color prints best wel mee. Bij grote multi-color prints gaat dat natuurlijk een pak meer zijn.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 21/10/23, 16:06
door Barbara
Wat ik bedoelde te zeggen is, het gaat er om dat de machine deze stukjes filament gewoon achter je machine laat vallen. dus iets plaatsen wat de stukjes opvangt is wel handig als je niet overal en nergens stukjes filament wilt oprapen. :)

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 21/10/23, 16:12
door Ch3vr0n
De volgende printjes zijn al weer klaar lol. Damn dat ding is snel :D Ging m'n CR10 Max een veelvoud over doen.

Toolset op snel en handig de AMS kabels en PTFE tubes te kunnen loskoppelen. De bevestingsclips van de AMS kabels zitten namelijk aan de achterkant van de connector (slecht design op dat vlak). Deze toolset lost dat probleem op.
PXL_20231021_133830723.jpg
Een "spoiler" voor onderaan de behuizing (die met 2 haakjes over het frame gaat en vastgehouden wordt), die maakt het mogelijk om afvalrestjes die in de behuizing zijn gevallen (of stringing restjes) makkelijk naar voor te vegen en te verwijderen.
PXL_20231021_133743416.jpg
Klein defectje hier, bedlevelling was uitgezet :?
PXL_20231021_133723312.jpg
Next up: Poop chute. Is momenteel bezig 10u print

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 21/10/23, 17:09
door 3DWim
Ch3vr0n schreef: 21/10/23, 16:12 Next up: Poop chute. Is momenteel bezig 10u print
Ok, maar dat ding is beresnel: en dan nog steeds een 10uur print ??

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 21/10/23, 17:22
door Ch3vr0n
Heeft zou wss nog altijd een veelvoud zijn op m'n max, en waarschijnlijk ligt het aan m'n settings qua infil, layer height etc. Ti's ook geen klein ding. Maar je hebt gelijk, welk nut is een printer die 500mm/sec kan printen als j't niet gebruikt. Da's bij deze aangepast lol. "Standaard" snelheid gewijzigd naar "ludicrous". ETA nu nog 5u ipv 8u :D. Ik zie nu wel een kwaliteitsverschil maar jah, logisch ook en niet zo belangrijk. Ti's maar een poop chute. Als het resultaat me niet bevalt kan ik em vannacht altijd op normale snelheid printen. Heb ook de nozzle temp omhoog getrokken, lijkt te helpen. Sneller printen betekend ook dat filament sneller gesmolten moet worden, en daarvoor is hogere temperatuur nodig.

To be continued.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 21/10/23, 19:25
door 3DWim
ha, ha, ik zat net even te kijken naar wat upgrades en wat de reviews nu zijn. Blijft een nieuwe generatie qua printen maar toch ook wel kleine zaken die wellicht groot probleem worden: geen flexibel rollen systeem met de AMS, veel afval !

Je zou verwachten dat die tool nu wel standaard bij de printer zouden zitten of minimaal aangepast zijn voor praktischer gebruik. Iemand moest het 4 dollar kabeltje vervangen van het hotbed: en moest dus de halve printer uit elkaar halen met panelen waar wel tig schroeven in zitten.

Maar die afvalbak kwam ik ook tegen toen dacht ik meteen aan ch3vr0n !
Wat je mist is de aansluiting voor een stofzuiger. Dan zuig je 1x per week de bak in één keer leeg.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 21/10/23, 19:54
door Ch3vr0n
Dat afval is dus waar de PrusaXL zal uitschijnen. 5 extruders is 0 afval. 1 rol per nozzle, en die wordt 'afgeklemd' door een rubber lapje dat voorkomt er filament druipt. Een purge tower is ook niet nodig.

Maar ja prijskaartje is ook navenant.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 21/10/23, 20:09
door Banditoz
Je zult ook niet alle prints in meer kleuren printen en misschien kun je de purge lengtes ook nog wel verkorten.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 21/10/23, 21:59
door Wim62
Ik hebt ergens gelezen (waar weet ik niet meer) dat als je met meerdere kleuren print met een Ams dat je meer als 30% aan filament verspild (weg kan gooien) .
Omdat hij dan naast z'n eigen print ook nog een blok erachter print in de zelfde kleuren om kleurmenging in de print te voorkomen .
Dan kan het toch een dure hobby worden .

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 22/10/23, 00:59
door Ch3vr0n
Klopt, je hebt het over een purge tower. De functie daarvan is om te voorkomen dat je kleur vermenging hebt vb in het midden van een buitenwand bvb. Of in een detail van een print, da's ook waar de PrusaXL zal uitschijnen, m'n zen aparte extruders heb je dat probleem niet.

Nu dat is deels op te vangen met 'purge to infil' maar niet elke print is daar geschikt voor. Als er op de plaats waar bvb een kleur wissel moet gebeuren, maar 2mm aan infil ruimte is, en der is zo'n 10mm aan purge nodig dan kom je er uiteraard niet.

Mijn hoofddoel van deze setup is meer sneller printen, en met andere materialen zoals ABS en Nylon. De 1e modellen daarvoor liggen al vast en een rol van elk is besteld en onderweg. Wordt eerstdaags verwacht.

Maar ik ga iig weer zo'n ruimteschip printen en het gaat een pak sneller gaan dan weken van 17u printsessies.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 22/10/23, 11:24
door 3DWim
Probleem is eigenlijk dat je niet stilstaat dat bij meerdere kleuren elke "0,2" mm laagdikte je een wissel hebt als je de kleuren in het object hebt.
Maar het lijkt me gaaf om doorzichtige ramen te zien in een ruimteschip....

Ik heb 1x met de hand een kleurwissel gedaan, maar dan zie je wanneer er genoeg gepoept is om verder te gaan. Bij een automatisch proces gaat men aan de veilige kant zitten en zal je dus altijd meer verlies hebben.
Maar het laden en uitpoepen van die hoeveelheid zou voldoende moeten zijn dus een extra torentje bouwen lijkt mij overkill.

Maar misschien is het een idee om vele overdenkingen en opmerkingen over de bambulab een eigen topic te geven: Bambulab overpeinzingen.
Dan kan Ch3vr0n een eigen topic met ervaringen vullen ;-)

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 22/10/23, 11:48
door Rob52
Dat vond/vind ik ook een groot probleem bij het meer kleuren printen. Wanneer je een print hebt die voor 90% uit 1 kleur bestaat moet er toch voor elke laag op de wipe tower geprint worden. Als dat niet zou worden gedaan zou de wipe tower een andere (lagere) hoogte krijgen. In principe zou dit sofwarematig op te lossen zijn als de wipe tower ver genoeg van de te printen objecten ligt en bij het verlagen van de printkop geen objecten aanraakt. Alleen heb ik deze optie nog nooit gezien. Het al eerder genoemde purge to infill is op dit moment eigenlijk nog de meest efficiënte oplossing. Maar zoals ook al genoemd, moet de infill dan wel toereikend zijn om dit goed te kunnen toepassen.

Al met al moet ik toch nog steeds constateren dat ik maar weinig dingen print waarbij ik echt een meer kleuren print binnen dezelfde laag noodzakelijk vind. Het komt natuurlijk wel voor, maar ik zie er tot nu toe meer nadelen in dan voordelen als het om de printer gaat.

Maar ik heb gezien dat er ook een goedkopere versie van de Bambu bestaat die mono is en geen behuizing heeft, maar wel later kan worden uitgebreid. De Bambu Lab P1P. Alhoewel hij wel wat andere voordelen mist zoals de hogere temperatuur voor het printbed. Maar voor wie dat niet perse nodig heeft is het een goed alternatief. En zeker een stuk betaalbaarder.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 22/10/23, 12:21
door 3DWim
Haha we gaan helemaal op de bamboe toer:
Nog goedkoper en volgens recenties niet echt slecht: de A1 mini.
Vastschroeven op een onderplaat en doos er omheen.
AMS light is wel heel anders en apart ontwerp.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 22/10/23, 12:29
door Rob52
Heel apart.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 22/10/23, 12:54
door Wim62
Straks zitten we allemaal onder de bamboe 🤣😂.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 22/10/23, 13:51
door Ch3vr0n
Ik zou dan toch de P1S over de P1P aanbevelen. Nu, volgende printje klaar! in iets meer dan 5u. De poop chute in ludacris mode (500mm/sec), met de nodige defectjes van onderextrusie (waarschijnlijk door dat 230g nog niet hoog genoeg was om vlotjes te smelten aan die snelheid). De 1e 1,5cm is wel netjes. Nu ik ga er niet moeilijk over doen, het is tenslotte maar een opvangbakje, dus rekening houdend met de printsnelheid valt de printkwaliteit zeker nog zeer goed mee.
PXL_20231022_095920033.jpg
Volgend project wordt artistiek naakt model voor op dressoir, om de leefruimte wat aan te kleden :) (of uit te kleden, t'is maar hoe je het bekijkt)

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 22/10/23, 14:12
door 3DWim
Ch3vr0n schreef: 22/10/23, 13:51 De 1e 1,5cm is wel netjes.
Heb daarna de snelheid aangepast ?
Ik begrijp dat als je van printmodus (normaal, snel, crazy) verandert de instellingen niet aangepast worden?

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 22/10/23, 14:42
door Ch3vr0n
Daarna is inderdaad de snelheid aangepast omdat ik die ludacris (supersnel, 500mm/sec) mode wou testen. Had de temp opgetrokken naar 230 ipv 215 dat het filament nodig heeft, maar was hoogstwaarschijnlijk nog onvoldoende en 240 of 250 had misschien beter geweest. Als je sneller wil printen moet er uiteraard sneller gesmolten worden, en daarvoor moet de temp hoger. Zoals gezegd, is maar opvangbankje en ga het voorlopig laten zoals het is. Misschien later eens herprinten op 250° ofzo

Toegevoegd in 5 uren 14 minuten 14 secondes:
En de laatste voor dit weekend. Uren mee bezig geweest om een model te vinden dat OrcaSlicer (zowel als Bambu Slicer) niet deed crashen tijdens het slicen (zelfs een paar BSOD's gehad en memory access violations, maar da's een ander verhaal) wanneer het model opgeschaald werd naar maximum print volume in Z. Speciaal gebruikt van Sunlu Marble filament want door de marble look in combinatie met de z-seam achteraan te plaatsen is die bijna niet te zien.

6u print, zeer te vreden over!
PXL_20231022_175027696.jpg
PXL_20231022_175012385.jpg
PXL_20231022_175004197.jpg
Volgende grote project is uitgekozen :). Daar gaan we weer https://www.printables.com/model/280495 ... 2-stargate. Eens zien hoe dimensionaal accuraat die X1C is met die verbindingspluggen, da's namelijk een tamelijk probleem op cd CR10 Max. Maar mogelijk zullen er eerst wat andere prints tussen zitten. To be continued

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 23/10/23, 17:49
door 3DWim
Maar moet je ook de doorvoer, zeg maar druk, niet opvoeren bij een hogere snelheid?
Draad moet makkelijker vloeien maar er moet ook voldoende uitkomen.

Maar ziet er mooi uit.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 23/10/23, 20:48
door Rob52
De doorvoersnelheid wordt geregeld door de printsnelheid. Als je meer druk erop zet komt er meer uit bij dezelfde snelheid en dat is niet wat je wilt. 100% doorvoer is gekoppeld aan de snelheid dus meer snelheid meer doorvoer, lagere snelheid minder doorvoer. Maar per definitie blijft dat 100%. Wat wel van invloed is, is zoals Ch3vr0n al schreef, de temperatuur. Bij hogere snelheden moet de temperatuur omhoog om de 100% doorvoer nog waar te kunnen maken. Dat wordt belangrijker naarmate de snelheid meer gaat afwijken van de "standaard".

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 05/11/23, 15:56
door Ch3vr0n
Had een weekje verlof, de X1C is druk bezig geweest. BC304 mk2 is zo goed als voltooid, moet de laatste dingen nog assembleren en dan foto's. Maar dat ding heeft niet stil gezeten.

Aanpasbare spoel houder adapter voor Silica Gel/gewicht

Op basis van de originele foto's dacht ik, ideaal moment om m'n Sunlu Rainbow01 filament eens te gebruiken. Super resultaat.
PXL_20231105_104030840.jpg
Sunlu spoel adapter ring voor hierboven,
De center opening van Sunlu spoelen is groter dan die houders dus is een "brug" nodig,
PXL_20231105_172003958.jpg
. 2 stuks per spoel, de 1e 4 stuks (2 spoelen) zijn klaar. De volgende 4 zijn onderweg,

De vultrechter om die hierboven te makkelijk te vullen met silica pellets
PXL_20231106_162434433.jpg
Ook geprint voor als ik straks men ABS openbreek.

Mini luchtzuivering standjes voor vb Anycubic Air filters
PXL_20231105_142438598.jpg
Filapoop scoop. Makkelijk om de onderkant netjes te houden en restjes weg te vegen
PXL_20231021_133743416.jpg
PXL_20231021_133723312.jpg
Zijdelings gemonteerde spoelhouder compatibel met Creality houders!. Geen gedoe meer achteraan de printer om de rol te vervangen, gewoon verplaatsen naar de zijkant
PXL_20231104_002301140.jpg
PXL_20231104_001707192.jpg
Echter door die verplaatste rol was m'n vorige poop chute nu te hoog en kon de zijspoel niet helemaal vrij bewegen. Dus maar een andere geprint en geen problemen meer
PXL_20231105_143240959.jpg
En dan weer een herspoeler om m'n 5kg REAL Filament spoelen naar 1kg te kunnen omzetten.
Pastamatic Filament Spool winder
PXL_20231104_003753571.jpg
PXL_20231104_003624233.jpg
En ook het Hydra AMS systeem is geprint daar m'n 3djake branded spoelen te breed zijn voor de standaard AMS slots, moet enkel nog monteren. Gelijk ook 4 PTFE clips bijgeprint voor erop en men 1e meerkleuren print.
PXL_20231104_004210907.jpg
,

Ook nog een X1C button cover om te voorkomen dat ik per ongeluk op de AMS filament wissel knop duw.
PXL_20231104_010147557.jpg
En een "deksel" om de schroef / y-as gaten te bedekken zodat er geen restjes kunnen invallen.
PXL_20231104_200000809.jpg
PXL_20231104_195156873.jpg
En een Extruder Gear Removal Tool wat verwijderen van het primare extruder wiel makkelijk maakt bij oplossen blockage. Beter voorkomen dan genezen.
PXL_20231104_003512813.jpg
PXL_20231104_003517413.jpg

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 05/11/23, 17:06
door 3DWim
Je "moet" dus best nog wat handige dingetjes printen om de machine "af" te krijgen. Waarom een extra spoelhouder aan de zijkant ipv gewoonde ams gebruiken?

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 05/11/23, 17:46
door Ch3vr0n
Moeten is een sterk woord, maar het zijn handige dingetjes wel. Waarom aan de zijkant? Wel de standaard externe spoelhouder wordt gemonteerd aan de achterkant en is dus onhandig in gebruik. Het AMS systeem wordt niet aangeraden bvb in combinatie met TPU omdat het mechnanisme problemen kan hebben met het doorvoeren van flexibel filament, en dan is de externe spoelhouder aanbevolen. Mijn AMS zit "vol" met PLA, en de paar keer dat ik vb PETG/ABS/ASA/TPU ga gebruiken moet ik dan niet steeds een rol PLA uit de AMS halen.

Gezien het AMS systeem automatisch het filament opnieuw opwindt bij einde print, is het dus gewoon kwestie van de gewenste TPU/PETG/ABS/ASA rol op de externe houder te hangen, te zeggen tegen de printer "externe spoelhouder laden" en klaar. En daar is die Y-splitter van een eerdere print nuttig voor. Bambu's officiële methode is telkens die PTFE tube van het AMS systeem richting printer loskoppelen, de externe spool doorvoeren en nadien AMS terug aansluiten. Met die Y-splitter is dat niet nodig. 2 invoer ingangen permanent aangesloten maar ten allen tijde maar 1 in gebruik.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 01/01/24, 20:33
door Ch3vr0n
Nog geen foto's van de X304 Mk2 (moet nog steeds verder assembleren lol). Maar m'n X1C is dit kerstverlof druk bezig geweest!

Een overzicht:

Een hulpmiddeltje om met behulp van de hotend de carbonstaven te reinigen.
PXL_20240101_181456857.jpg
Een AMS Riser. Moet nog beslissen of ik zo'n 2e lege lade print of de accessoires lade.
PXL_20240101_181517407.jpg
Een hotend block duwer
PXL_20240101_181541284.jpg
Een Hydra AMS Pro. Moet nog worden geïnstalleerd, wacht nog op 4 zo'n actieve rollers die onderweg zijn, normaal morgen geleverd. Der komt binnenkort ook een 2e AMS normaal.
PXL_20240101_181641193.jpg
2 bouwplaten houders voor me'n volledige verzameling van aliexpress bouwplaten.
PXL_20240101_181943899.jpg
De onderdelen voor een threaded inserts press. Op het werk even vragen of zen een 2040 profiel even voor me kunnen afkorten op 400mm :)
PXL_20240101_181959832.jpg
Een tooltje om de toolhead cover omhoog te houden bij wisselen/onderhoud
PXL_20240101_182027789.jpg
Een geluidsdemper voor de chamber fan (en helpt wel, vooral met nog eens geluidsdempende mousse erin)
PXL_20240101_182051943.jpg
PXL_20240101_182055348.jpg
M'n pa z'n nieuwjaarsgeschenk, een wijnflessenhouder pronkstuk in de vorm van een dode boom (heeft er in de tuin een paar staan :p)
PXL_20240101_191337861.jpg
PXL_20240101_191344914.jpg
PXL_20240101_191351016.jpg
Een aangepaste buffer cover om de A1 mini buffer (4,99€) te kunnen gebruiken ipv de 10x duurdere X1 hub bij meerdere AMS'en.
PXL_20240101_185049326.jpg
PXL_20240101_185053721.jpg
En der zijn ook 2 kickstarter Filadryer S4's aangekomen
PXL_20240101_182129764.jpg
En m'n kickstarter Revopoint Miraco
PXL_20240101_182145017.jpg
De volgende projectjes zitten al in de pijplijn :)

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 28/02/24, 21:03
door Ch3vr0n
1e project onder dubbele AMS voltooid. Zie Full Bed Draakje.


Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 29/02/24, 10:07
door Wim62
Hij is mooi geworden 👍, hoeveel heeft de printer nu kg uitgepoept ?

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 29/02/24, 16:02
door Banditoz
Mooi en gedetaileerd geworden.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 29/02/24, 16:40
door Rob52
Het is gewoon heel erg mooi geworden. Maar je betaalt er wel een aardige prijs voor. Zou ik het willen hebben? Rond uit JA. Maar wat het allemaal weer een beetje minder maakt is het feit dat er nog nauwelijks een uitdaging in zit. Het is allemaal zo geavanceerd en perfect geworden dat je met wat basiskennis en een druk op de knop (en voor zoiets als dit heel veel geduld) je er zoiets moois uitpoept. Het is met deze printer wel heel duidelijk dat het pionierstijdperk voor het 3D-printen ook voor de hobbyist voorbij is. Voor de diehards blijft er nog wel zoiets als de oude (vertrouwde) Anet A8 maar zelf die is op de schop genomen. Maar bij die zul je vanwege de kwaliteit toch nog wel wat uitdagingen bij tegenkomen.

Maar hoe dan ook is het resultaat dat je hierboven toont wel verbluffend.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 29/02/24, 19:37
door Ch3vr0n
Wim62 schreef:Hij is mooi geworden , hoeveel heeft de printer nu kg uitgepoept ?
Dat valt ongeveer evenveel als de print zelf. Zo'n 600g.

Ik ga wss een familie maken lol. Heb nog een andere mooi drakenmodel in m'n bookmarks, en dan misschien zo'n CaliDragon als 'kindje'

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk




Toegevoegd in 4 minuten 5 secondes:

Rob52 schreef: Maar je betaalt er wel een aardige prijs voor. Zou ik het willen hebben? Rond uit JA.
Heeft me volgens de slicer zo'n 30€ aan filament gekost (klopt niet helemaal want m'n gouden rol is zo goed als op), + energieverbruik. Dus voor prijsje valt dat wel te regelen lol.



Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 29/02/24, 19:45
door Rob52
Ik bedoel de aanschaf van de complete opzet van de printer, dat is nu zo'n 1900 euro. Dat is een flinke prijs in verhouding met de doorsnee hobbyprinter.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 29/02/24, 19:53
door Wim62
Dit is meer voor mensen die iets willen maken en zijn handen niet vuil willen maken .
Waar gaat het naar toe ?

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 29/02/24, 20:27
door Ch3vr0n
Het gaat er naar toe dat ik halverwege ben , ik hoop op den duur het maximum van 4 AMSen aan te koppelen

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 29/02/24, 20:42
door Wim62
Veel succes , het gaat een beetje op tweakers te lijken https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2135648 . En daar pas ik voor .

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 29/02/24, 21:32
door Rob52
Leuk verhaal misschien, maar het gaat mij op dit moment even te ver om 43 pagina's met naar schatting ieder zo'n 100 posts door te gaan lezen. Wat mij betreft is het een prachtige printer en misschien dat ik ooit de eenvoudige versie de P1S zonder AMS aanschaf, maar voorlopig niet. Ik houd het nog even simpel en met wat uitdagingen met printen op m'n "ouderwetse" 3D-printers. Maar ik gun ieder het zijne en ik kijk en lees graag mee met de vorderingen.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 29/02/24, 22:01
door Banditoz
Iedereen geeft op zijn/haar eigen manier geld uit aan de hobby. En als ik kijk wat ik al aan mijn ender 5 pro heb uitgegeven is mijn creality k1 goedkoper. En als ik dit zo zie vindt ik multi color toch wel weer heel interessant. Ik zou dan misschien zelf gaan verdiepen in een rabbitfeeder omdat die zelf gebouwd moet worden en dat vindt ik dan ook wel weer erg leuk. Maar war bambulab heeft neergezet is wel meteen meer af op wat kleine dingetjes na.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 01/03/24, 17:51
door 3DWim
Ik denk dat het gewoon de vraag is wat is je hobby?
Knutselen aan 3D printers en af en toe wat printen.
Of ontwerpen en dan een 3D print daarvan krijgen zonder (veel) gedoe.

Re: Ch3vr0n's Printjes

Geplaatst: 01/03/24, 19:37
door Banditoz
Of een beetje van beide. Ik vindt het leuk om de boel te verbouwen maar ik heb ook wel een paar ontwerpjes die ik voor in mijn winkel gebruik of verkoop. Ik wil ook nog goed met fusion overweg leren gaan, tot nog toe alles met tinkercad voor elkaar gekregen.