Rampzalig

beroerde resultaten met de Ender3

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 4 months old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
iPadawan
Berichten: 17
Lid geworden op: 27/09/22, 15:39
Micronesia

#11

Bericht door iPadawan »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Beste allemaal,

Uiteraard dank voor al jullie reacties, maar alles wat jullie beschreven hadden was reeds eerder geprobeerd en heb afgelopen dagen jullie opmerkingen opnieuw geprobeerd. Zelfde resultaat. PLA printte voorheen goed, maar nu toch ook behoorlijk slechter.

Ik ga de Ender 3 helemaal uit elkaar halen en schoonmaken, mede omdat in de jaren er zoveel stof en lijm/3d-Lac er overheen gegaan is. Ga gelijk een nieuwe dual drive extruder, heat block voor 280º met betere warmte onderbreking plaatsen.

Terzijde - Tevens heb ik al bij Zeeman kunststof dozen gehaald en een lading vochtopnemers straks gaatje er in en met tube naar de extruder. Vacuum zakken voor langdurige opslag. Moet zorgen dat ze vochtvrij blijven.
Ik print niet vaak, iedereen 2-3 maanden, maar als.... dan print ik wel gelijk een paar kilo.
Ook stille ventilatoren binnen.
Wil later spoelen redelijk hoog boven de Printer hangen zodat er minder trek is en allemaal door een bowden tube laten lopen tot de extruder.

Komende doelstelling is: Een PETG, ABS of ASA mal uit ( uiteraard uit losse onderdelen ) waarin een siliconen ring met een diameter van 250 resp 270 mm gegoten kan worden.

Heb dus een 24V 50W+ Cartridge Heater nodig; Werkende suggesties? ik begrijp dat de huidige Ender 3 V1 versie <40W is. Klopt dat?
Een All Metal Hotend met Heat Breaker set; Werkende suggesties?
Om extruder gewicht op de x-as te verminderen wil ik een pancake steppermotor, maar vind geen gelijke als de originele motor kwa stephoek en aantal stappen. Werkende suggesties? Weet eigenlijk weinig van Merlin om in Merlin de waarden aan te passen; moet ik alles opnieuw compileren; of is het alleen het zetten van een instelling ergens?

Heb ook een vraag over de ender 3 bed; maar zal deze in een apart topic openen.

O ja de temp tower en stringing test via Cura gaf een error melding van een temperatuur fout, handmatig aangepast maar de toren werdt een spinnen web. Lijkt alsof er soms onder en soms over-struding is en slechte hechting.
vox67
Berichten: 1
Lid geworden op: 25/09/22, 18:15
Netherlands

#12

Bericht door vox67 »

Hallo Ipadawan,
Ik heb op de ender3v2 een OMG Direct drive van aliexpress gemonteerd, dit werkt goed, ik had alleen het probleem dat de stappen niet hoog genoeg konden worden ingesteld in de controller ( E staat nu op 760 stappen), ik heb toen via de aangekoppelde pc de boel gewijzigd. hierdoor werd er op de sd kaart een bestandje gezet met het juiste aantal stappen, dat bestand moet altijd op dat kaartje blijven staan, hoe ik het precies gedaan heb weet ik niet meer. maar het geeft je in ieder geval een richting om te zoeken.
Succes, Ronald.
iPadawan
Berichten: 17
Lid geworden op: 27/09/22, 15:39
Micronesia

#13

Bericht door iPadawan »

@vox67,
Bedankt voor de richting. Dat is nieuw voor me, zal eens bij Merlin documentatie zoeken over een bestandje.

Hoe werkt dat dan als je b.v Octoprint wilt gebruiken en je de USB poort gebruikt; geeft dat geen conflicten? Ik las dat, vreemd genoeg, enkele gcode opdrachten anders werken als je een gcode laat printen via de mem card resp door Octopus gestuurd. Zou elkaar 'storen'.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#14

Bericht door Ch3vr0n »

Ik gebruik Marlin al vanaf dag 1 dat ik mijn printer heb, hoe het werkt is simpel. Ipv dat de printer firmware het gcode bestand leest en uitvoert, stuurt octoprint het gcode bestand regel per regel naar de printer. Die bevestigt ontvangt en voert het uit (sommige dingen zoals ARC mode, lineair support) hangen wel nog steeds af van of de printer het ondersteunt. Dit tot de laatste regel is uitgevoerd. Behalve te interface, en de mogelijkheid tot plugins etc is er dan feitelijk weinig verschil.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Robbel2005
Berichten: 73
Lid geworden op: 01/10/22, 10:43
Belgium

#15

Bericht door Robbel2005 »

Best is nooit te veel wijzigingen of "updates" in 1 keer door te voeren!
Als het dan misloopt, is het nog moeilijker om te achterhalen wat de boosdoener is.
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#16

Bericht door Rob52 »

@ iPadawan

En wat is ondertussen de stand van zaken?
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten