Pagina 1 van 1

filament met Suède touch

Geplaatst: 26/03/23, 16:16
door Frank
Hoi allemaal,

Ik zoek een filament met een suède of velours aanvoeling cq uitstraling. Bij iemand bekend?

Re: filament met Suède touch

Geplaatst: 26/03/23, 17:37
door Rob52
Suède achtige filamenten ken ik niet, wel met de naamstoevoeging silk. Die hebben vaak wel een zijdeachtige uitstraling, niet zozeer het zijdeachtige gevoel. Maar dat laatste lijkt me ook vrij moeilijk realiseerbaar.

Re: filament met Suède touch

Geplaatst: 26/03/23, 18:56
door 3DWim
Hallo Frank,

Waarmee print je zoal en wat print je dan? Eigen ontwerpen, we zijn dol op foto's.
Dus schaam je niet om je werk te tonen.

Re: filament met Suède touch

Geplaatst: 28/03/23, 21:16
door Frank
Ik print inleg TPU voetzooltjes met een zelf geconstrueerde pellet printer. Het zou zeer fraai zijn als ik de laatste twee lagen een suède of lederen look kan geven

Re: filament met Suède touch

Geplaatst: 28/03/23, 21:42
door Banditoz
Ik denk dat suede niet echt mogelijk is met een 3d printer maar lederlook als structuur zou enigszins moeten kunnen lijkt me.

Re: filament met Suède touch

Geplaatst: 29/03/23, 18:23
door 3DWim
Frank schreef: 28/03/23, 21:16 Ik print inleg TPU voetzooltjes met een zelf geconstrueerde pellet printer. Het zou zeer fraai zijn als ik de laatste twee lagen een suède of lederen look kan geven
Interessant, kan je die printer eens voorstellen?

Re: filament met Suède touch

Geplaatst: 29/03/23, 18:38
door Ch3vr0n
Da's inderdaad een interessante printer. Heb eens zitten googlen. Ik kom oa terecht bij vb de "IT3D Tumaker BigFoot 200 Pro". Filament wordt van pellets gemaakt, zo'n pellet printer sluit de tussenpersoon uit. Opvangbak of aanvoersysteem van pellets rechstreeks naar de extruder. Niks filament. https://all3dp.com/1/cheaper-3d-printing-with-pellets/

Benieuw naar OP's eigen creatie

Re: filament met Suède touch

Geplaatst: 30/03/23, 11:55
door Frank
Mijn printer is eigenlijk meer een omgebouwde freesbank...De reden hiervoor is dat de printerkop vrij zwaar moet worden uitgevoerd. De Alu profieltjes in het normale 3D printwereldje zijn echt te licht hiervoor. Ik zal over enige tijd wat plaatjes toevoegen. Printen met pellets zie ik voor de professionele printwereld als groot (kosten)voordeel door de filament eliminatie. Bovendien is het materiaal ook veel beter te drogen en het is veel eenvoudiger om een continue toevoer te realiseren.