Creality Halot One prints mislukken

Creality Halot One prints mislukken

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 8 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 561
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#11

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Hoeveel laten heb je voor 'initial exposure' en 'normal layers'? En yup. Levelen van een resin printer moet zonder het vat gebeuren

LCD scherm (met of zonder screen protector) > blad papier > build plate naar z-home en goed aandrukken. Dan schroe(f)(ven) aandraaien van bevestigingsmechanisme buildplate.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#12

Bericht door Coco777 »

Ah, tuurlijk, wat stom van me... Een nieuwe poging is inmiddels onderweg.

Als ik de instellingen goed aflees staat de Initial exposure op 2 lagen ingesteld.

Groetjes Josse
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 469
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#13

Bericht door Rob52 »

Ik zou tenminste voor 4 initial lagen gaan en mogelijk ook nog 4 overgangslagen (transition layers). 2 is wel erg weinig.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 561
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#14

Bericht door Ch3vr0n »

Zelfs 4 is weinig. De meeste resins raden een minimum van 10-15 'burn-in (bottom) layers' aan en dat gemiddeld met 20-30sec PER LAAG!

Die belichtingstijden voor je begin lagen zijn veel te kort en het zijn er 4-5x te weinig in aantal

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk



Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#15

Bericht door Coco777 »

Dan ga ik dat eens proberen. Ik zit inmiddels al wel op 40sec initial exposure dus dat zou niet het probleem mogen zijn.

Toegevoegd in 12 uren 58 minuten 33 secondes:
Toen ik mijn vorige post plaatste was de printer goed op weg (de eerste 2 cm was af en zat nog vast) maar die toch maar gestopt om jullie laatste tips gelijk te kunnen verwerken. Helaas is het resultaat daarvan een pakweg 2mm dikke plak die aan de FEP vastgekleefd zat.

Overigens kwam ik erachter dat mijn printer maximaal 10 lagen voor initial exposure ondersteunt.

Ik heb water wasbare resin van Elegoo, dit omdat de printer vanaf deze zomer in een vaste kast komt te staan met ingebouwde stopcontacten en isopropal alcohol schijnt dan erg gevaarlijk te kunnen zijn.
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#16

Bericht door Coco777 »

Inmiddels heb ik het flexibel stalen printbed erop. Eerste testresultaat met dezelfde instelling als hierboven vermeld (10 lagen initial exposure met 40sec), uiteraard na opnieuw levelen van het bed omdat die nu dikker is geworden wederom hetzelfde resultaat. Wat er wel gelukt is ligt nog in de resin maar dat is al een duidelijk teken dat het niet goed is gegaan. Wat kan hier nog aan de hand zijn?
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 561
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#17

Bericht door Ch3vr0n »

Een hardware lock op het aantal "bottom layers"? Da's normaliter niet iets dat je bepaalt op de printer, dat wordt normaal gezien bepaald op slicer niveau.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#18

Bericht door Coco777 »

Ik heb de printer wel opgegeven om de printer instellingen te gebruiken i.p.v. de instellingen in de file. Die vraag komt op voordat je op Printen kunt drukken.
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 561
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#19

Bericht door Ch3vr0n »

Uitschakelen die setting. Anders heeft het geen enkele zin die instellingen op te geven in je slicer als je ze gaat overschrijven met duidelijk niet werkende printer fixed instellingen.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Coco777
Berichten: 42
Lid geworden op: 23/11/22, 10:56
Locatie: Bij Veenendaal
Netherlands

#20

Bericht door Coco777 »

De instellingen die ik tot op heden veranderd heb heb ik allemaal op de printer veranderd, heb eerlijk gezegd nog niet eens gekeken hoe ik dat in de slicer (Halot Box) kan doen. De opgegeven instellingen worden dus wel degelijk gebruikt. Overigens is dat een keuze die de printer voor het starten van elke print meegeeft, dus ik kan per print bepalen of ik de instellingen uit de file of uit de printer wil gebruiken.
Beginnend met 3D printen. 1 Ender 3S1 en 1 Elegoo Mars 4 Max.
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 561
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#21

Bericht door Ch3vr0n »

naar wat ik erover gelezen heb is de standaard creality slicer nogal beperkt (net als hun filament printer slicer). Je bent beter af met iets als chitubox or lychee slicer. Je geeft die op in de slicer, die instellingen worden gebruikt om je printfile te genereren en die worden dan door de printer gebruikt. Als je de instelling tenminste deactiveert die printer-fixed instellingen gebruikt.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten