Pagina 1 van 1

Een soort calibration print

Geplaatst: 09/05/23, 17:11
door Dirk
Hierbij een fotootje van het resultaat van een soort callibration item,
niet dat ik dat nodig had, ik vond het mooi en ergens ook was ik nieuwsgierig hoe het zou verlopen.
Is geprint met een ender 5 plus, en met filament dat al een keer of 2 in een warme oven is opgewarmd om het vocht te verwijderen.
Prima is dat nu ook niet maar het heeft vrij lang "bloot" in een niet al te beste omgeving vertoeft dus daarom.

De eerste poging is mislukt, de staart bleef niet op het bed en kwam los, dus poging gestopt, poging 2 eenzelfde probleem, deze keer nog sneller beëindigd om dan over te gaan naar een BRIM om zeker te zijn dat het zou lukken, wat dus ook zo was.

Ik post hierbij de foto zoals het van het printbed kwam, met de brim er nog aan ,en niets aan opgekuist o.i.d. ik vind het alvast niet slecht.
Het is wel een vrij lange print, iets meer dan 5 uur, is vrij ingewikkeld met veel details, nergens supports gebruikt.

Afbeelding

Afbeelding

Te vinden : https://www.nikkoindustries.com/product ... ration-fox

Re: Een soort calibration print

Geplaatst: 09/05/23, 21:27
door Wim62
Er zijn ook wel andere manieren om te kijken of je printer goed gecallibiteerd is .
Deze duurt ongeveer 5 uur en heeft ongeveer 12.50 meter filament nodig , is toch zonde als het niet lukt weg 12 meter filament .
Er zijn genoeg andere onderdelen die het met minder tijd en filament doen met het zelfde resolutaat .
Suc6 met je vosjes .

Re: Een soort calibration print

Geplaatst: 19/05/23, 23:31
door Dirk
Er zijn zeker andere manieren, maar ik vond deze vrij mooi, en nadien bruikbaar als "weg-geef-ding" kleinkinderen dus .... ;)

heb nog wel een andere, meer geëigend als testprint, een benchy had ik maar is al weg.
Deze hieronder heb ik nog wel zie :)

Afbeelding

Re: Een soort calibration print

Geplaatst: 20/05/23, 08:21
door Lourens
Ik snap je helemaal.
Een een keer wat anders dan een kubus of benchy is ook wel eens leuk.
En als je de kleinkinderen (of iemand anders) er dan ook nog blij mee kan maken.....

Als ik het zo bekijk, lijkt het erop dat je printer best wel goed afgesteld is trouwens.

Re: Een soort calibration print

Geplaatst: 20/05/23, 08:29
door Banditoz
Ziet er heel netjes uit. Heb je toevallig een linkje van de 2e testprint?

Re: Een soort calibration print

Geplaatst: 20/05/23, 16:14
door Dirk
Hier nog een 2 tal van die kubus, die kan dus dicht geplooid worden zoals je ziet.
Is een print van ongeveer een jaartje geleden.
Terug te vinden op volgende link (heb wel serieus moeten zoeken) :oops:

https://www.myminifactory.com/object/3d ... cube-79492

Afbeelding

Afbeelding

Re: Een soort calibration print

Geplaatst: 20/05/23, 16:29
door Banditoz
Bedankt voor het zoeken, die ga ik binnekort eens proberen.

Re: Een soort calibration print

Geplaatst: 20/05/23, 16:41
door Dirk
Graag gedaan, en succes :-)

Re: Een soort calibration print

Geplaatst: 20/05/23, 20:34
door Banditoz
Afbeelding

Het begin is er. Kan nog van alles misgaan natuurlijk 😁

Re: Een soort calibration print

Geplaatst: 20/05/23, 22:06
door Wim62
Ben benieuwd naar het eind resolutaat .

Re: Een soort calibration print

Geplaatst: 20/05/23, 23:24
door Banditoz
Afbeelding
Ik moet hem alleen nog vouwen maar dat is voor morgen

Toegevoegd in 3 minuten 55 secondes:
AfbeeldingAfbeelding

Leuke print.

Re: Een soort calibration print

Geplaatst: 22/05/23, 15:19
door Dirk
Ziet er ook prima uit, misschien beter dan mijn kubusje.
Heb je dat nu geverfd of is dat door de lichtval dat het niet meer zo blauw is.
Lichtinval kan soms raar overkomen, ik begin nu soms met witte achtergrond foto's te nemen,
behalve als het onderwerp zelf wit is, dan neem ik soms groen (groen omdat ik groen a4 papier heb) ;)

Re: Een soort calibration print

Geplaatst: 22/05/23, 15:59
door Banditoz
Ik heb er niks aan geschilderd maar de eerste foto is met lamplicht (led van de printer) en de andere met daglicht. Ik denk dat onze kubussen niet veel voor elkaar onder doen. Die met daglicht is zoals de kleur echt is. Ik ben er wel tevreden over na alle verbouwingen die ik inmiddels heb gedaan aan de printer. Nu weer de volgende "upgrade" misschien. Heb al 3 jaar een 3d touch (bltouch imitatie) misschien dat die er ook nog op komt en dan gewoon printen wat leuk of nodig is 😁.