Hulp nodig met een .stl bestand

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 11 months en 3 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
larspannegieter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09/05/23, 22:21
Netherlands

Hulp nodig met een .stl bestand

#1

Bericht door larspannegieter »

Beste mensen,

Dit is mijn eerste post op dit forum, dus allereerst mijn excuses voor als deze post niet helemaal goed gaat.

Ik zou graag wat hulp of een zet in de juiste richting willen krijgen met een stl bestand wat ik maar niet goed krijg.
wanneer het bestand nog niet door de slicer heen is gehaald ziet het er vrij normaal uit. Maar wanneer deze is gesliced mist meer dan de helft aan layers. Wat doe ik fout?....

Als het goed is heb ik het .stl bestand aan de bijlage toegevoegd, misschien dat iemand een kijkje kan nemen? :)

Groet, Lars
Bijlagen
AV_boot 5.stl
(30.79 MiB) 51 keer gedownload
rob nieman
Berichten: 3
Lid geworden op: 10/05/23, 05:29
Netherlands

#2

Bericht door rob nieman »

Beste lars
Had hem even geprobeerd met lycheeslicer dan mist er inderdaad veel.
Cura werkte wel goed.

groeten :
rob
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 469
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#3

Bericht door Rob52 »

Zo te zien is het bestand corrupt. Haal het eens door een online reparatieprogramma en probeer het opnieuw. Je vertelt er verder niks bij, bijvoorbeeld welke printer en wat je ervaring is. Maar als ik het zo inschat zou ik met eenvoudiger dingen starten dan deze boot.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Lourens
Berichten: 68
Lid geworden op: 30/12/22, 18:34
Locatie: Urk
Netherlands

#4

Bericht door Lourens »

Ik weet niet hoe je aan dit bestand gekomen bent.
Maar het lijkt erop dat dit een export is van het complete casco van een boot.
Zelfs al zou dit goed gesliced kunnen worden is het nog steeds vrijwel onmogelijk om in èèn keer te printen.
Er zou binnenin de boot nog steeds op veel te veel plekken support gebruikt moeten worden.
En dat veranderd ook niet als je het model op een andere manier positioneert
Maar het is onmogelijk om al die support binnenin op een fatsoenlijke manier te verwijderen.

Als het mogelijk is, zou ik proberen om het model in verschillende onderdelen te laten opsplitsen.
Daar zal het printen (als het al mogelijk is) een stuk eenvoudiger van worden.
En dan de verschillende geprinte onderdelen weer samenvoegen als een bouwpakket.
De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 561
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#5

Bericht door Ch3vr0n »

Cura 5.3.1 slicen met 0.2mm nozzle geeft bij mij iig een preview dat 90% van het model niet geprint gaat worden. Lychee slicer heeft niet die indruk maar het is een beetje moeilijk puur op basis van het stl (en geen link waar je het vandaan hebt) om in te schatten hoe dat model er zou moeten uitzien.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 187
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#6

Bericht door PrintEngineer »

Dit lijkt op de problemen die ik vaker ondervond als ik bijvoorbeeld een gedownload ontwerp van een vrachtwagen cabine wilde printen. Aan het model mankeert dan vaak niets en blijkt het in de wanddikte te zitten. Dat kan je gemiddeld genomen wel oplossen met een tekenprogramma zoals bijvoorbeeld Blender. Die heeft o.a. de functie 'Extrude' waarmee je wanddiktes kunt laten groeien. Maar je moet het wel vaker geoeffend hebben om er een model helemaal goed mee te krijgen
larspannegieter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09/05/23, 22:21
Netherlands

#7

Bericht door larspannegieter »

Beste mensen, Bedankt voor alle tips. Ik zal eens kijken wat ik kan doen met Blender en de wanddiktes, ik heb al enige ervaring met Blender dus dat moet wel lukken. Mocht ik nog een update hebben dan laat ik dat weten.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten