Weer een nieuw klipper probleem Onderwerp is opgelost

The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 9 months en 4 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 203
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

Weer een nieuw klipper probleem

#1

Bericht door Hardy »

Sinds deze week werkt mijn Pi-camera niet meer in Klipper/Mainsail, na wat hardware matige wijzigingen en daarna updates in Moonraker en Mainsail, werkt mijn cameraatje (Pi-v2) niet meer, het camera venster is zwart en geeft "no signal", wel word nog de frame-rate aangegeven ik heb heel internet hiervoor al afgezocht, er zijn wel mensen die ook tijdelijk het probleem hebben, maar de oplossingen die daar aangegeven worden helpen bij mij niet, Inmiddels heb het systeem opnieuw op een tweede sd kaartje geïnstalleerd, maar ook hier is geen beeld, in het log bestand van Crowsnest, schijnt ook geen fout te zitten, de camera wordt daar gewoon gezien en gestart.
Van de Klipper community krijg ik ook nog geen antwoord.
Voor het geval dat er misschien iets met de Raspberry of de camera zelf iets aan de hand zou zijn, heb ik even Octoprint geïnstalleerd en daar werkt de camera wel.
Is er hier misschien toch nog iemand met een suggestie ?
Laatst gewijzigd door Hardy op 31/05/23, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 92
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#2

Bericht door Puffeltje »

ik liep tegen het zelfde probleem aan: opeens geen beeld meer van mijn pi-camera.

Het probleem ligt in crowsnest. Deze is van versie 0.3 naar versie 0.4 gegaan. Op een site werd er keurig uitgelegd welke handmatige handelingen er gedaan moesten worden om de camera weer aan de praat te krijgen. Zit nu op mijn werk maar zal straks even kijken of ik die pagina kan vinden.

Toegevoegd in 13 minuten 7 secondes:
Deze pagina heeft mij in ieder geval geholpen.

https://crowsnest.mainsail.xyz/faq/upgr ... m-v3-to-v4
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 203
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#3

Bericht door Hardy »

Bedankt, maar die site kende ik ook al, ook daar wordt niet op dit specifiek probleem in gegaan, ondanks dat heb ik ook die wijzigingen geprobeerd, maar ook zonder resultaat.
Hier ook nog even mijn crowsnest log file.
crowsnest.log
(3.02 KiB) 21 keer gedownload
Toegevoegd in 3 uren 26 minuten 6 secondes:
OPGELOST !!!!! Ik vond nog weer een verwijzing hierna https://crowsnest.mainsail.xyz/faq/how- ... a-raspicam , dit gedaan te hebben heb ik zowaar weer beeld.
Is eigenlijk logisch om hier te gaan kijken, maar om één of andere redenen kwam ik hier nooit, ook al omdat dit spontaan is opgetreden, zonder iets gewijzigd te hebben, vermoedelijk is het toch met een update gebeurd, maar waarom wordt hier nergens voor gewaarschuwd en is er ook niemand bekent mee?
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#4

Bericht door Ch3vr0n »

 ! Bericht van: Ch3vr0n
Topic dan gemarkeerd als opgelost door klikken op v-tje
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten