Printsels van Barbara

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 7 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

Printsels van Barbara

#1

Bericht door Barbara »

Nu ik zo'n mooie nieuwe printer heb wil ik toch wel wat laten zien:

Afbeelding

Afbeelding

Een opvangbak voor alle 'poepjes' die deze printer produceert en gewoon achter de machine laat vallen.
Was een print van 4 uur bij een gemiddelde snelheid van 200 mm/s en een laaghoogte van 0.28 mm

Met een nieuwe machine meteen nieuw materiaal proberen, is dat een goed idee?
Voor het eerst met PETG geprint en het lukte maar niet ...... totdat ik een gouden gedachte had, het hele bestand eruit gooien, opnieuw in de slicer inlezen en slicen ..... probleem opgelost. Ik gebruik Bambu Slicer voor deze printer en ben nog niet gewend aan de afbeeldingen en zag op het laatst dat in de slicer het object op het bed niet uit 1 stuk bestond. Ik begon al aan mijn eigen verstand te twijfelen, iedere keer weer een ander variabele veranderdt zonder resultaat.
De voorste is de laatste die ik geprint heb. zwart filament is een crime om te fotograferen, maar in het echt is het gewoon een gelukte print!
Gewoon met het profiel dat Bambu Lab voor PETG geeft.
Afbeelding
Iedere calicat een half uurte printtijd, gemiddelde snelheid van 200 mm/s en een laaghoogte van 0.2 mm.
Uiteindelijk bij nr. 9 succes :D
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Banditoz
Berichten: 134
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#2

Bericht door Banditoz »

Ziet er goed uit. Nieuwe printer en slicer is ook altijd weer even wennen.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
DanCooper
Berichten: 24
Lid geworden op: 09/06/23, 22:04
Belgium

#3

Bericht door DanCooper »

PetG is ook wel een speciaaltje, ik gebruik het heel erg zelden, maar ik geloof dat dit soort spul niet echt graag "gesqueezed" wordt, maw, dat het een beetje "losjes" op de printplaat gelegd wordt. De enige reden dat ik het soms gebruik is voor de iets hogere tolerantie wat temperatuur betreft, zonder de extreme stank en moeilijkheden van ABS.
Printers in mijn bezit : Creality Ender 3V2 en Creality Halot One (resin).
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#4

Bericht door Barbara »

@DanCooper
Helemaal gelijk hoor. Maar ik print nu al 3 jaar alleen met PLA en wil gewoon m'n voelsprieten eens uitstrekken.
Deze slicer heeft in mijn ogen een goed PETG profiel en het is leuk om eens iets nieuws te proberen.

@Banditoz
Dank je :-) Ondertussen begin ik de mogelijkheden (en beperkingen) van deze printer en slicer te leren kennen. Ik ben nog steeds onder de indruk van de snelheid en de resultaten.

Ondertussen m'n AMS omgebouwd met behulp van een geprintte Hydra upgrade. Met vallen en opstaan is het gelukt! Als er interesse is in dat verhaal hoor ik dat graag, dan open ik daar een eigen draadje over.
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Banditoz
Berichten: 134
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#5

Bericht door Banditoz »

Voorlopig ben ik nog aan het rommelen met mijn ender 5 pro maar wat ik zo gezien heb van de bambulab is het toch een flinke stap naar out of the box printen.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
Hardy
Berichten: 215
Lid geworden op: 25/09/22, 19:44
Locatie: twente
Netherlands

#6

Bericht door Hardy »

Hij nu ook nog eens goedkoper geworden😁
https://all3dp.com/4/bambu-lab-p1p-pric ... -a-55-100/
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 65
Lid geworden op: 26/03/23, 08:21
Locatie: Hoogeveen
Netherlands

#7

Bericht door Frits »

Je bent weer goed bezig Barbara.
3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#8

Bericht door Barbara »

@ Frits
Zeker weten
De Bambu staat maar zelden stil de laatste dagen.
Ik zal later wel eens laten zien wat ik allemaal geprint heb. Ben nu net bezig met mijn eerste multikleuren print, spannend hoor!
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Barbara
Berichten: 58
Lid geworden op: 31/12/22, 20:46
Netherlands

#9

Bericht door Barbara »

Voor de liefhebbers

Ben ook maar eens met multicolor aan het spelen geweest.
En ja, zoals wordt gezegd is dat zeer materiaal verspillend EN tijdrovend.
De figuurtjes op de foto zijn 15 mm hoog (batterij ter vergelijking) en de print deed er 4 uur over met deze print.
Ik had de flush-instelling zo gezet dat het afval ongeveer net zo zwaar zou zijn als de print (normaal is dat 2x zo veel).
Het zwart is toch in de andere kleuren getrokken, maar ik denk dat dit ook grotendeels komt door het kleine formaat print.
Ik ga daar zeker nog verder mee experimenteren.
Ik ben dik tevreden met deze eerst poging tot meerkleuren printen.
Afbeelding

Ter vergelijking, deze gekko had een printtijd van ongeveer een uur
Afbeelding
Bambu Lab P1P met AMS
Creality Ender 3
Cura 5.3.1
Bambu Studio
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 477
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#10

Bericht door Rob52 »

Ik vind ze best wel mooi geworden. Inderdaad is het wel jammer dat het met meer kleuren zo lang duurt en er veel verspilling is. Reden waarom ik er niet mee door ben gegaan. En ook omdat ik in de praktijk eigenlijk maar zelden behoefte vind aan meer kleuren in 1 keer printen. Maar daarentegen is het natuurlijk wel heel leuk als je de mogelijkheid hebt, al gebruik je het misschien maar weinig. En zeker eentje die dus ook nog eens goed werkt zoals deze.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten