Na 1,5 jaar staat de printer weer eens aan

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 9 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 205
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

Na 1,5 jaar staat de printer weer eens aan

#1

Bericht door PrintEngineer »

Na ruim 1,5 jaar staat de printer weer eens onder spanning. Reden is een tooltje die we tijdens een groot evenement willen gaan gebruiken. Binnen ons clubje noemen het 'de hoekjes knipper'. Concreet betekend het dat we het tooltje gaan gebruiken om hoekjes van pasjes af te knippen. Zo kunnen we zien wie er minderjarig is en dus geen alcohol mogen kopen. De foto toont het prototype en daar zijn al wat wijzigingen op aangebracht. Versie twee loopt

Afbeelding
Afbeelding
Wim62
Berichten: 334
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#2

Bericht door Wim62 »

Leuk bedacht , maar minderjarige zijn niet dom .
Maar toch weer leuk dat je de Anet A6 weer aan de praat hebt .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 479
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#3

Bericht door Rob52 »

Een eenvoudige huis- tuin- en keukenschaar had het werkje ook prima geklaard hoor :lol:
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 205
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#4

Bericht door PrintEngineer »

Wim de jeugd weet niet dat we dit gaan doen en daarbij komt dat hun eigen foto erop zal staan

Rob de schaar was wat mij betreft ook prima geweest. Maar dan zijn de hoekjes niet gelijk groot en dat vond onze kartrekker niet mooi. Dus heb je een malletje nodig om alle hoekjes even groot af te snijden
Wim62
Berichten: 334
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#5

Bericht door Wim62 »

Er kan iemand van die jeugd wel lid zijn op dit forum wie zal het zeggen , en met de tegenwoordige tamtam is iets nieuws snel verspreid .
Maar succes met het grote evenement .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 205
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#6

Bericht door PrintEngineer »

Vrijwilligers die betrapt worden op het frauderen met de accreditatiepasjes worden direct naar huis gestuurd. Je bent dus niet heel slim als je het risico wil nemen.

Het is overigens jammer dat de print is mislukt door los te komen van de glasplaat. Na bijna 10 uur en nog maar 11 lagen te gaan liet de print los en ontstond er nog een mooi stukje spaghetti. Dus uithuilen en opnieuw beginnen
Tecumseh
Berichten: 31
Lid geworden op: 15/10/22, 13:29
Netherlands

#7

Bericht door Tecumseh »

Dat is balen zeg. Ik heb zelf ondertussen de glasplaat vervangen door FR4. Dat is het basismateriaal van printplaten. Sindsdien heb ik geen hechtingsproblemen meer en ook een mooi glad oppervlak. Heb destijds 4 stuks voor mijn Anet A6 besteld (ging per 4). Heb er eventueel wel 1 ter overname.
Gebruikersavatar
PrintEngineer
Berichten: 205
Lid geworden op: 16/01/23, 12:38
Netherlands

#8

Bericht door PrintEngineer »

Als ik beter had opgelet was het niet misgegaan. Laat ik zeggen dit was er eentje uit de categorie domme fouten. Ga het dus nog een keer opnieuw doen
Wim62
Berichten: 334
Lid geworden op: 25/09/22, 17:12
Locatie: Arnhem
Netherlands

#9

Bericht door Wim62 »

Tecumseh schreef: 26/06/23, 09:34 Dat is balen zeg. Ik heb zelf ondertussen de glasplaat vervangen door FR4. Dat is het basismateriaal van printplaten. Sindsdien heb ik geen hechtingsproblemen meer en ook een mooi glad oppervlak. Heb destijds 4 stuks voor mijn Anet A6 besteld (ging per 4). Heb er eventueel wel 1 ter overname.
Waar hebt je deze toen gekocht , ik hebt er ook wel belangstelling in .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Tecumseh
Berichten: 31
Lid geworden op: 15/10/22, 13:29
Netherlands

#10

Bericht door Tecumseh »

Ik heb de tip destijds via het vorige forum gekregen. De webshop is Lerrox, verzendkosten naar nederland zijn best prijzig. Ik had destijds nog een collega die in Duitsland woont waarmee ik de verzendkosten drastisch kon reduceren. Hier is in elk geval de link naar de platen t.b.v. de 3D printers (met standaard heatplate afmetingen). Ik heb destijds gekozen voor een dikte van 1,5mm en dat bevalt prima.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten