Nieuwe aanwinst: Davinci 1.0A

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 9 months en 4 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Tecumseh
Berichten: 31
Lid geworden op: 15/10/22, 13:29
Netherlands

Nieuwe aanwinst: Davinci 1.0A

#1

Bericht door Tecumseh »

Deze printer stond al een tijd op het werk stof te vergaren, bij een opruimactie mocht deze weg. Het gaat om een Davinci 1.0A van XYZprinting. Alleen voor de onderdelen zou dat al leuk zijn maar dit is een printer met stalen frame en een enclosure. Dus zien of ik 'm aan de praat krijg is veel handiger.

De fabrikant hiervan heeft door middel van een filament chip redelijk controle over het gebruik van het 'eigen' dure filament. Ook de software aansturing zou via het eigen pakket moeten gaan. Dat is nu iets waar ik minder trek in heb. Deze printer gaat dus wel een verbouwing ondergaan.

Het eerste projectje is om de hotend te gaan vervangen door een e3dv6 clone. Ik ga vervolgens eerst kijken of ik wat kan met het vervangen van de software in het standaard bordje, heb handleidingen gezien voor Repetier. Alternatief plan zou ook kunnen zijn om een Ramps 1.4 bordje te plaatsen (deze heb ik liggen).
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 96
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#2

Bericht door Puffeltje »

mazzelaar!

Leuke printer. Gewoon het moederbord vervangen voor een ander type, ben je van het 'eigen merk' filament af.
Ender 5 Plus - SKR 1.4 Turbo - DFR0550 display - Klipper (Bezig met ombouw naar Mercury One.1)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rob52 en 5 gasten