Pagina 1 van 1

Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 29/09/22, 16:13
door Wim62
Als je www.3dprintforum.eu in typ in google dan vind je deze site bijna niet , maar als je een beetje door zoek dan kom je via via een andere site er wel .
Wel boven aan staat de oude 3dprintforum site . Dus het is voor veel mensen en oud leden van 3dforum nl dus moeilijker om dit forum te vinden .
Dat is wel jammer . Hoe meer zielen, hoe meer vreugd .

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 29/09/22, 16:18
door Ch3vr0n
Aan de SEO wordt gewerkt, maar da's niet op 1-2-3 gefixt gezien 1. De nog zeer beperkte info op het forum (dus niet veel te indexeren), 2 beperkte SEO mogelijkheden (tov vb een CMS als Joomla) en 3 geen overname van het domein. Dan was het simpel geweest. Een domein redirect 303 code en dat zou gigantisch veel impact hebben.

Helaas is het zo simpel niet. Wat ik ook wel doe is de registratie van het .NL domein in de gaten houden. Mocht JP het laten verlopen dan pak ik het in.

Wat jullie als gebruikers zelf ook kunnen doen om te helpen, is iets genaamd cross-link indexing. Als jullie vb actief zijn op ik zeg maar wat reprap.org forums of elders, een link met klein regel tekst ofzo in jullie forum handtekening zetten. Die bekende sites die volop geïndexeerd worden zullen dan ook dmv van 'link follow' terecht komen op deze site en zo zal deze sneller gevonden en meer geïndexeerd worden.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

*edit* nieuwe SEO functie toegevoegd aan forum. Topic tags.

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 03/10/22, 11:05
door Ch3vr0n
Bericht gekregen van Google search dat ze begonnen zijn met indexeren (niet via de sitemap, maar toch, is een begin). Wie nu zoekt op '3dprintforum' krijgt ook de nieuwe url te zien in de top 5. Beter iets dan niets...

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk


Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 05/10/22, 16:36
door Robbel2005
https://www.thingiverse.com/thing:4156867
Heb bij deze de nieuwe url ook meegegeven ipv nl.
Misschien als we deze allemaal liken of downloaden, komt hij te voorschijn bij thingiverse, en vinden nog oud leden ons?
Gek, want was als voorbeeld ooit gemaakt om de mogelijkheden te demonstreren, en hebben er toch al 138 dit gedownload!
Afbeelding

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 05/10/22, 19:05
door Ch3vr0n
done

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 05/10/22, 19:37
door Rob52
Inmiddels staat het zoekresultaat met de zoekterm "3dprintforum" bij zoeken met Google voor 3dprintforum.eu op de eerste pagina plaats 5 en bij Binq op de eerste pagina plaats 2. Dat is best snel in zo'n korte tijd. Nog even en de NL versie wordt niet meer getoond, althans niet meer op de eerste pagina.

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 05/10/22, 19:51
door Robbel2005
Bij duckduckgo zelfs gewoon op 1
Afbeelding


Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 05/10/22, 20:35
door Ch3vr0n
Netjes en dat zonder een werkende sitemap bij google :p (Duck gebruikt bing voor een deel volgens mij). Bing aanvaarde de sitemap wel. Jullie kunnen altijd meehelpen met SEO, er is een functie beschikbaar op het forum om TAGS toe te wijzen aan topics, ook deze zullen op den duur geïndexeerd worden.

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 05/10/22, 20:38
door Wim62
Je kunt wel google op 3dprintforum .nl , maar dan kom je telkens op een dooie pagina uit .
Sinds 9 juli jongs lede is er niets meer veranderd .
Voor mij einde oefening met dat forum .
Mocht hij per ongeluk toch verder gaan , dan hebt ik mijn woorden al klaar .

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 05/10/22, 20:41
door Ch3vr0n
Yup, onder google staat de site op plek 6 bij mij. Als google slim genoeg is en ziet dat er daar geen verandering in komt zal die wel de dieperik in gaan en deze hopelijk omhoog. Ik hou het iig in de gaten, en als het domein verloopt wel dan weet ik wat te doen ^^.

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 05/10/22, 21:58
door Robbel2005
3dprintforum.be is ook nog beschikbaar! Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi MIX 2 met Tapatalk


Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 05/10/22, 22:38
door Rob52
Dat heeft niet zoveel zin. Je zou bij het verlopen van het NL domein een doorverwijzing kunnen maken. Voor een BE zal dat weinig brengen omdat die niet 10 jaar actief is geweest.

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 06/10/22, 00:10
door Ch3vr0n
Precies, het doel is om de traffiek van het .NL door te verwijzen naar .EU via een 301 redirect (waarbij een verzoek naar .NL verandert in .EU) of koppelen aan de hosting als spiegeldomein. Waarbij zowel .EU als .NL dezelfde website laden. 17,99 niet promoprijs,... Damn aan de dure kant

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk



Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 08/10/22, 17:26
door 3DWim
Ik zou .be en .de en .com registreren.
En die dan doorverwijzen naar .eu.

Maar goed off topic want ik heb niets gevonden. Een andere wim maakt mij attent op de doorstart.

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 08/10/22, 17:45
door Ch3vr0n
Misschien later de .be, maar .de lijkt me nutteloos. Da's de TLD (top level domain) extensie voor Duitsland. Afaik hadden we niet 1 Duitstalige lid. .com is een optie voor internationalisering maar daarvoor moet er eerst veel meer content en leden zijn.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk


Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 09/10/22, 19:06
door 3DWim
Als je later wilt uitbreiden dan zal je zien dat de domeinen al weggekaapt zijn.
Voor een tientje per jaar zou je dat niet willen.

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 09/10/22, 19:45
door Rob52
Maar je kunt je natuurlijk ook afvragen hoe realistisch is het dat een Nederlandstalig forum ooit zal willen uitbreiden met domeinnamen als .de .com enz. Lijkt mij persoonlijk vrij zinloos daarin te gaan investeren. Ieder land, iedere taal heeft wel een eigen forum, je gaat daar niet meer leden mee aantrekken. Gemiddeld kost een domeinnaam, buiten de exoten en eerstejaarslokkertjes, ca. 15 euro per jaar. Registreer je er 5 extra dan ben je 75 euro per jaar kwijt waar je niks voor terugkrijgt. Ben je 10 jaar verder dan heb je al 750 euro over de balk gegooid. En er zijn nog zoveel alternatieve namen te bedenken dat het allemaal wel los zal lopen. Maar ik zeg; wat let je :lol:

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 09/10/22, 19:57
door Ch3vr0n
We zien wel hoe het evolueert, dat .nl domein heeft prioriteit ;)

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 13/10/22, 18:45
door Robbel2005
Heb nog een 6tal personen waar ik ooit via facebook messenger info over 3d printen mee uitgewisseld heb de gewijzigde url van dit forum bezorgd.
Misschien komen er nog enkele terecht...

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 24/02/23, 18:21
door Dirk
Had het al eerder willen opmerken, maar vergat het, dus bij deze ;)

Heb geen weet van het voorgaande forum, en ben erop gewezen door .... jawel 3D Supplies.be

Re: Hoe heb je de nieuwe url gevonden?

Geplaatst: 24/02/23, 18:29
door Ch3vr0n
Wel als je nog personen kent in de ons kleine landje die in 3d actief zijn. Vertel het voort! De Belgen zijn nog serieus onder vertegenwoordigd ;)